Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Klopt, ik gebruik m'n 50mm 1.8 veel. Ding is spotgoedkoop, maar wat een kwaliteit komt daaruit!!

De kwaliteit in verhouding tot de prijs is inderdaad heel goed..
Maar foto's van mijn Tamron 17-50mm zijn toch sneller van betere kwaliteit hoor :)

Dat is appels met peren vergelijken. Op 50mm zoom win jij het niet van zo'n prime :)

Ja true, zat er ook later pas aan te denken toen ik het had geschreven :P

Maar ik vind in ieder geval de kwaliteit niet extreem goed van die 50mm 1.8.. Voor zijn prijs 100% zeker wel.. maar het kan echt wel beter..

Ik heb zelf een Full HD videocamera, als ik een Full HD bestand upload bij YouTube dan kan die nog een resolutie hoger (1080). Echt bizar om te zien, zit je gewoon YouTube te kijken op fullscreen en dan is die gewoon nog scherp

Ziet er nog mooi uit dan, dacht idd dat je er zo'n 35 of 50mm op had zitten.
Moet nog wennen aan de live functie van m'n D90, jammer dat er geen external mic op kan anders was ie top voor feestjes :D

Maar weer wat pics posten of nie? :P

Weet ook niet, hij kijkt wel lekker.

1ik2tt.jpg

Ziet er nog mooi uit dan, dacht idd dat je er zo'n 35 of 50mm op had zitten.
Moet nog wennen aan de live functie van m'n D90, jammer dat er geen external mic op kan anders was ie top voor feestjes :D

Moet je wel met zo'n knoert rondlopen, ik had het ook graag gedaan, foto's nemen op feestjes, maar zelf zal je al niet kunnen feesten dan aangezien je met je camera zit. En hem ergens in een tas neerleggen, al is het "veilig" doe ik het nog niet. :P

Zorgen dat je doekoe verdient met je foto's. Ik ken enkele fotografen die de meest dure gear gewoon afschrijven gedurende een aantal wilde parties. Vrij ziek imho. :p

Ik moet dat ook eens gaan doen..
Zo'n kerel laatst ook: 3 Nikon fullframe gevallen.
Allemaal gekocht met geld verdient op feesten en partijen.
30,- per kwartier en de qualiteit van z'n foto's was redelijk bagger. :)

En desnoods een gebruikt 2e hands barrel kopen met een redelijk leuk lensje voor 3/400E, dan maakt het gooi en smijtwerk ook niet zo heel veel meer uit :P

Ik heb het wel een tijdje gedaan, gewoon met wat meer mensen gaan dan kan af en toe iemand de camera vasthouden dan kun je zelf een beetje losgaan.
In het kluisje droppen kan vaak niet, behalve op festivals dan is het wel toegankelijk.

Ik moet dat ook eens gaan doen..
Zo'n kerel laatst ook: 3 Nikon fullframe gevallen.
Allemaal gekocht met geld verdient op feesten en partijen.
30,- per kwartier en de qualiteit van z'n foto's was redelijk bagger. :)

Vriend van me heeft foto's laten maken op zijn bruiloft, maar dat was toch echt wel topkwaliteit.. Retescherpe supermooie portretten

Heb vanmiddag in een fotozaak hier in de buurt een half uurtje staan praten over het misschien aanschaffen van een cam. Volgens de man waar ik mee sprak kan je van Sony voor veel minder geld een betere camera krijgen dan van Canon of Nikon.
Alleen heb ik nog nooit echt wat gehoord van een sony camera, laat staan er iemand mee gezien.

Maar nu vraag ik me af, waarom hoor ik dan nooit iemand over de Sony camera's?
Ik heb de body's van nikon/canon/sony in de zelfde prijsklasse eens naast elkaar gezet. En ook hier lijkt de Sony idd meer mogelijkheden te bieden. Zijn er dan voor Sony veel minder (goede) objectieven te krijgen? Waar zit het addertje, of is die er niet? Wat is jullie mening?

De vergelijking:
http://www.kieskeurig.nl/productverg...25762400344D99

Thanks voor de info jongens :) Heb ik veel aan gehad, heb verder gezocht en zojuist de knoop door gehakt en de D5000 gekocht.
[IR]http://i48.tinypic.com/2qbwtu0.jpg[/IR]

Status
Not open for further replies.
Back