This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Zo tijdje even niks meer geschoten kwa foto,s maar nu weer wat plaatje,s uit zuid africa.waren even naar de punt gereden ( cape of good hope) `zuidelijkste puntje van Africa

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Last edited:
Iedereen zijn eigen soort van fotografie. Heb zelf een Canon EOS 40D met 17-40L F4 en 70-200L F4.

Deze foto geschoten op oudjaarsdag (gewoon op autostand volgens mij omdat we veel te veel met het vuurwerk bezig waren). Dit is om 12 uur in de middag hehe.

Waarom allemaal die tering teksten in die plaatjes?
Jammer als je ze als achtergrond wil gebruiken, en dan eerst een hele hap uit je plaatjes moet nemen.
Want ik vind het echt storend als er op me desktop de hele tijd zo website in 1 van me beeldhoeken staat.

:|

We leven niet meer in de middeleeuwen he, het is inmiddels weer hip om credits voor je werk te willen én te krijgen.

Zo tijdje even niks meer geschoten kwa foto,s maar nu weer wat plaatje,s uit zuid africa.waren even naar de punt gereden ( cape of good hope) `zuidelijkste puntje van Africa

Mooie foto's! Met een beetje geluk zit in daar vanaf september voor 5 maanden

Ik heb een tering hekel aan mensen die je foto gaan knippen en vervolgens als achtergrond gebruiken.

Maar even serieus, hoe zou jij het vinden als iemand ineens jouw foto ergens verkoopt of gebruikt zonder het te melden?

@ tinus,
Waarom mensen een copyright teken in hun plaatjes zetten (ook ik) omdat zo andere mensen deze foto,s kunne gebruiken( voor comerciele doeleinden).

Meeste fotograven geven een hoop geld uit ook ik dus zo rond de 10 000 eu en als mensen gratis foto,s kunne gebruiken , is beetje geld in een bodemlozeput gooien zeg maar.

Ook is het uiteraard om je eigen een beetje te promoten.

Ciao,

Youri

Zijn verschillende mogelijkheden voor.. Volgens mij kun je zulk soort dingen ook allemaal in je export instellen in Lightroom..

Oké goed, jullie gebruiken die foto's om te verkopen oid als ik het goed begrijp?

Waarom post je het dan hier?
Iemand die een beetje kan photoshoppen heeft die tekst er zo uit.
En ik knip met paint gewoon de onderste rand eraf..
Als je er niet van houd dat mensen jou afbeeldingen gebruiken, moet je ze hier maar niet posten.

Maar ik dacht eigenlijk dat jullie fotograferen voor de fun, en niet voor de money.
Want waar wil je je foto's aan verkopen oid?
Kijk die van die ski-er, was voor een sponsor..
Maar waar ga je foto's van Afrika aan verkopen?

Aangezien mij opa ook fotografeert, en die heeft ook allemaal zooi van 10-20,000 euro.
Maar die schiet een plaatje, laat die foto maken en stopt hem in een boek.
Verdient er geen cent aan, hij doet het echt puur voor de fun.

Dus zou iemand mij dan kunnen vertellen wat voor doeleinden en nog meer zijn?

@ InIMoek, ik fotografeer niet, dus ik zou niet weten hoe dat voelt als iemand jou afbeelding ongevraagd gebruikt of verkoopt.
Ik heb in ieder geval nu een mooie achtergrond.

Status
Not open for further replies.