Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
idd, dit keer op een statief, hele verbetering al!

alleen voor het oog wat de achtergrond info niet heeft, blijft het een vreemde foto!

je zou de moter wat meer kunnen belichten, of 1x een harde flits ertegen moeten gooien, dat er 1 stukje scherp en helder is, zodat je kan zien wat er nou rond draaid!

good work, keep it up! :)

idd, dit keer op een statief, hele verbetering al!

alleen voor het oog wat de achtergrond info niet heeft, blijft het een vreemde foto!

je zou de moter wat meer kunnen belichten, of 1x een harde flits ertegen moeten gooien, dat er 1 stukje scherp en helder is, zodat je kan zien wat er nou rond draaid!

good work, keep it up! :)

Dat heb ik dus even geprobeerd.. Iso anders gezet (witbalans wat anders gezet, dacht dat het misschen zou helpen) maar daarmee werd het alleen maar slechter of was het 'effect' weg, of had ik anderen dingen anders moeten instellen?.. Flitsen en dat soort dingen snap ik nog helemaal niets van :+.. Het had mij iig al geholpen als de motor lichtere kleuren had en hij zelf geen zwart t-shirt aan had (was flitsen wellicht niet nodig geweest?)

Ben iig tevreden qua compositie en de enigszins herkenbaarheid van een persoon + helm, met een beetje denkwerk zou je er dus uit moeten kunnen komen.. Al was dit gewoon een foto's dat ik even schoot omdat ik toevallig de camera bij me had voor andere dingen

Hoe krijg ik goede kleuren op mijn foto`s?

De ene keer lukt het wel de andere keer niet. Ik schiet mijn foto`s in M/P stand. Zet het balkje rechtonderin in het midden, stel scherp en maak de foto.

Iets met witbalans? Die staat op auto..

bedankt voor tips..:+
Het is maar goed dat ik je post niet heb gezien en er dus niet op heb geantwoord, want met dat soort sracastische replies kan ik helemaal niets.

Hoe krijg ik goede kleuren op mijn foto`s?

De ene keer lukt het wel de andere keer niet. Ik schiet mijn foto`s in M/P stand. Zet het balkje rechtonderin in het midden, stel scherp en maak de foto.

Iets met witbalans? Die staat op auto..

Witbalans ja. Beter gewoon even de handleiding lezen of foto's schieten op automatic en de exif bekijken. De witbalans kan je tegenwoordig al instellen aan de hand van omgevingskenmerken als daglicht, lamplicht etc dus zo moeilijk is het niet. Je kan ook raw schieten en importeren als digitaal negatief en in een bewerkingsprogramma naderhand je witbalans instellen.

Mijn 4 jaar oude s9600 word vervangen door een EOS 500D ik ben er wel over uit dat er een 70-300 lens bij komt ik twijfel nog tussen een sigma 17-70 of een canon 17.85 de twijfel zit hem in de lichtsterkte

Dat heb ik dus even geprobeerd.. Iso anders gezet (witbalans wat anders gezet, dacht dat het misschen zou helpen) maar daarmee werd het alleen maar slechter of was het 'effect' weg, of had ik anderen dingen anders moeten instellen?.. Flitsen en dat soort dingen snap ik nog helemaal niets van :+.. Het had mij iig al geholpen als de motor lichtere kleuren had en hij zelf geen zwart t-shirt aan had (was flitsen wellicht niet nodig geweest?)

Ben iig tevreden qua compositie en de enigszins herkenbaarheid van een persoon + helm, met een beetje denkwerk zou je er dus uit moeten kunnen komen.. Al was dit gewoon een foto's dat ik even schoot omdat ik toevallig de camera bij me had voor andere dingen

Wat ook erg leuk is bij zulke foto's is om gewoon de camera op statief te zetten met een sluitertijd van rond de 20sec ongeveer en dan halverwege in te flitsen met een losse flitser.
Dus niks aansturen met je camera oid maar gewoon een losse flitser in je hand en daarmee op de motorrijder flitsen terwijl je sluiter openstaat.

Hier een vrij duidelijk voorbeeld, eerst als het ware met het licht bewogen en daarna los ingeflitst op de persoon. Met de motor van jouw foto krijg je dus wel de strepen licht van beweging etc maar kun je ook de rijder+motor duidelijker in de foto krijgen.
29ftl38.jpg

een goed onderwerp word altijd meteen al mooier :P

op de middelste foto had je eigenlijk even dat boompje weg moeten zagen :P

vind zulke landschappen zowieso mooi , wat dat betreft is Nederland ook een saai land ..

Status
Not open for further replies.
Back