This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.

Een UV filter ook?

Maar dan heb je nog dingen, zoals dat batterijpak, staat eentje op van 70 euro, met shutterknop erop, en klein lcd schermpje.

Daar stop je dan kwaliteitvolle herlaadbatterijen in, en je hebt gewoon goedkoop een leuke batterijpak.

vind het er niet slecht uit zien voor een telefoon..kwa kwaliteit dan.
Weet niet hoe het is op high res is.

maar vind het wel een toffe pic

Voor iphone niet verkeerd.

@sandor ,

met UV juist, pola heb ik niet getest.
Ik legde een goedkope en gewoon een dure (b&w) op een wit a4tje en de goedkope , werd onder de uv filter redelijk gelig, was echt goedzichtbaar en de b&w bleef gewoon kristal helder.

Maar idd een batterypack ofzo is wel goedkoop, al zie en voel je het verschil wel Me broer heeft namelijk zo een soort en je merkt het wel, maar werkt gewoon 100% goed.

Ik mis scherpte in de foto's behalve bij de laatste. Let bij die eerste vooral op de evenwijdige lijnen in de foto. Zo zie je dat de muur met de graff helemaal naar rechts helt puur vanwege een scheve horizon.

PS; voordat je de foto's gaat posten zou ik ze persoonlijk verkleinen en uploaden met een andere site. Tinypic is b.v. sneller dan imageshack. Verkleinen naar 1024 bij 768 b.v. scheelt ook veel tijd in laden en uploaden van de foto's.
(jaaaaaa, ik weet het, die golf was ook scheef! etters! )

inderdaad.

Scherpte komt door? Bewogen? Ik had hem op Auto staan. Wellicht toch op avond stand moeten zetten? Of handmatig Iso omhoog gooien?

Ik heb sinds kort een streep op al mijn foto's. Ik irriteer me er mateloos aan en het is vooral te zien bij blauwe luchten (en niet gezoomd).
Het ligt in ieder geval niet aan de lens. Zou het een haartje oid kunnen zijn op de sensor? En zo ja, hoe krijg ik dat weg?

Voorbeeldje:

Edit: Het gaat om een Sony A200. Pic is overigens geschoten met een Sigma 24mm F2.8

inderdaad.

Scherpte komt door? Bewogen? Ik had hem op Auto staan. Wellicht toch op avond stand moeten zetten? Of handmatig Iso omhoog gooien?

Een dslr koop je eigenlijk niet om automatisch foto's te maken, dat kan een digitaal cameratje ook, daarom, zet hem op Av, zo leer je veel meer, zet je de iso wat hoger en kan je lekker zelf aan de slag, alles kan je hierin aanpassen behalve sluitertijd.

Chek je exif even van je foto,s john.Kan je al snel een conclusie trekken of het aan je sluiter tijd licht of niet.Opzich zijn ze wel ok.
Maar goed je hebt een instap camere+ objectief, en daarmee kan je better wat meer op safe schieten.Dus sluitertijden rond de 1/400 zit je meestal gewoon goed.

@roy,
dat zit denk ik op je sensor, weet niet of sony ook een sensorreiniger heeft ? zoniet moet je die even aan en uit zetten , en anders even laten reiniger bij foto zaak.

Heb het zelf ook , na egypte 1 groote stof bende daar, dus niet te vermijden.Fotoshop het er meestal uit, maar zodra ik tijd heb dan breng ik me cam even weg.

Wat is exif?

Ik ga zaterdag op vakantie en neem dan zowiezo me statiefje mee.

Exif is eigelijk gewoon, je informatie van je foto.

Hou je sluitertijden gewoon in de gaten en gaan die onder de 1/400 a 1/320 dan zou ik even een statiefje pakken.

Zodra je korte sluitertijden heb ,maak meerdere foto,s in 1 reeks dus 3 achter elkaar ofzo, dan is de kans groter dat er 1 goed scherp is.

Hahah cool,
kreeg deze ook binne van me sponser, staan bij de a12 en a1.Bord heeft een opervlakte van 107m2. En hingen ook nog wat bilboarden in de randstad, hahah super cool allemaal.

Status
Not open for further replies.