This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Ik huur eigenlijk altijd bij Kamera-Express. Kan alleen in de vestiging van Cappelle a/d ijssel. Maar is prima service hoor. Na 3 keer huren kan je een "pro-pas" krijgen en hoef je geen borg meer te betalen. Naar mijn weten trouwens ook 1 van de goedkoopste.

Bij die Calumet is een kopie van cc ook voldoende.
Moet eigenlijk wel je eigen zijn, maar ze deden niet moeilijk toen ik die van m'n ma toonde.
Maar wat ik al zei: die is wel wat duurder.

Pixto-F is volgens mij ook goed betaalbaar en daar kan 'm zelfs 's nachts nog in 't kluisje gooien, geloof ik.

Ik had zelf een softbox heel licht laten inflitsen van voren, dit om de wallen wat weg te werken.

Zo te zien heb je 2 en hooguit 3 flitsers gebruikt, 1 op de achtergrond, 1 linksvoor en 1 rechtsvoor?

Wat ook altijd mooi is is met 2 flitsers je achtergrond egaal uitlichten, 1 softbox normale hoogte op de persoon en 1 aan de andere kant maar dan van boven. (zodat je onder 1 oog een driehoekje krijgt, is ook een naam voor maar dat is te lang geleden )

Even een hele andere vraag, ben niet zo in het fotografie dinges thuis. Ik wil graag van een foto een schilderij/afdruk iets laten maken. Iemand tips voor hoe ik dit het beste kan laten doen, mensen die hier iets moois van kunnen maken? Het gaat om een foto die is genomen vanuit mijn kamer met uitzicht op stad. Kan de foto hier eventueel wel posten?

Ik ken al die belichtings technieken wel hoor Maar dit is bewust gedaan. Ga vandaag nog een paar shots doen. Dit is de zogenaamde tangverlichting. 1 flitslamp van rechts en 1 van links. Wallen zijn btw photoshop werk.. Wilde het allemaal wat ernstiger laten lijken dan het is

Mits de kwaliteit van de foto oke is kan ik groot formaat afdrukken voor je maken

Kan tot 1.20m breed en hoe lang je wil, een 50 x 75cm op hoogglans fotopapier moet je rekenen op ca 15,- (forumprijsje uiteraard).

@Cuno, oki ik mis de studio wel een beetje, vond het altijd echt zo tof om mee bezig te zijn! Nu vooral alleen op locatie bezig en zonder extra lampen.

Zat zelf aan iets van canvas doek ofzo te denken, en dan misschien bewerkt/geschilderd. Zal vanavond wel even proberen foto te posten.

Iemand die me kan helpen met een keus te maken tussen de volgende 2 lenzen?

Canon 28mm f/1.8

Sigma 30mm f/1.4

Ik film nu met een 50mm 1.4 (donkere kamer) en dat gaat kwa licht perfect. Ik merk alleen dat de zoom van de 50mm veel te veel is waardoor ik regelmatig moet om schakelen naar mijn kit lens ( 18-55 f3.5 ) en dat werkt totaal niet met de belichting die ik op de set heb.

Om het prijs verschil tussen deze 2 maak ik me niet zo heel erg druk.
Wil de scherpste/mooiste lens en daarnaast vraag ik me dus af of de verschillen tussen diafragma en zoom erg te merken zijn.

Thnx voor de hulp alvast!

Thnx Bjorn!
Ik werk met een canon 550d.

Heb het stuk gelezen, maar het blijft lastig. 1 ding is iig zeker, en dat is dat het beide goede lenzen zijn.

Het enige waar ik me zorgen om maak is het diafragma en die 2mm verschil. Ik heb echt geen idee wat dat doet.
Ik denk met 1.8 wel goed te zitten aangezien ik met de 50mm 1.4 gewoon op iso 100 kan schieten @ 60 sluiter.

Maar als die 2mm zoom niet zo erg boeiend is, dan ga ik liever voor de 1.4 natuurlijk.
Ik sta te filmen in een kamer, dus het zou zomaar kunnen dat die 2mm dan wel erg veel verschil is.

Als ik 't zo zie, ziet die 30mm er wel scherper uit op f1.8 (laagst overeenkomstige f-stop) in zowel de hoeken als 't midden.
Die 2mm durf ik alleen zo niet te zeggen..

Eindelijk mijn eerste foto op Airliners.net :W;

[ir]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/8/8/2019884.jpg[/ir]

Status
Not open for further replies.