Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Was behoorlijk windstil die dag of niet :P? Ik wil ook nog een keer een dergelijk filmpje maken. Wat was jij kwijt aan tijd?

Was behoorlijk windstil die dag of niet :P? Ik wil ook nog een keer een dergelijk filmpje maken. Wat was jij kwijt aan tijd?

Was niet geheel windstil. Gewoon even het statief verzwaren. Ik ben uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest met foto's maken. Timelapse gemaakt met Quicktime Pro, bewerkt in Final Cut Pro X. Maar bewerken in FCPX trekt mijn MBP niet helemaal lekker, dus daarom kostte het veel tijd. Ik denk iets van 5 uur incl. exporteren en importeren van video's.

Klopt. Vooral met laag licht is hij echt koning! Alleen moet ik wel overstappen op FF lenzen.

Heb een nikkor 50mm 1.4 voor FF. Moet alleen m'n nikkor 17-55 2.8 kwijt. Dan kan ik gaan kijken voor een nikkor 70-200 2.8 VRII.

Misschien dat ik mn D90 body er gewoon naast hou als gooi en smijt cam :P

Niet echt fotografie en volgens mij heb ik hem al een keer eerder gepost maar ben benieuwd naar jullie mening. Deze 'film' heb ik samen met een klasgenoot gemaakt voor een minor tijdens mijn studie Digitale Communicatie, mening, wat kan beter, tips, trucs?

[ame="http://vimeo.com/29377210"]Utrecht on Vimeo[/ame]

Klopt. Vooral met laag licht is hij echt koning! Alleen moet ik wel overstappen op FF lenzen.

Heb een nikkor 50mm 1.4 voor FF. Moet alleen m'n nikkor 17-55 2.8 kwijt. Dan kan ik gaan kijken voor een nikkor 70-200 2.8 VRII.

Misschien dat ik mn D90 body er gewoon naast hou als gooi en smijt cam :P

Zou die d90 moete koste?

http://atlanta.craigslist.org/atl/tlg/2613342389.html :+

Morgenavond een flashmob-achtig iets schieten en donderdag een feestje in Odeon voor ADE.
Nog even snel een 580exII en 24-70L of 16-55 huren morgen..

't Lastige is dat ik niet weet hoe groot die tent is en hoe druk 't wordt (packed = fijner met iets meer hoekbereik, lijkt me).
Nu 275 attending met plek voor 600..
Opinions?

Dan vrijdag en zaterdag avond zelf nog knallen. Drukke week - me gusta.

Odeon is echt een kak tent imo. Maar zal wel redelijk volstaan door ade, ook hebben ze een balkon in de grotere zaal. Grote zaal is metertje of 10 breed en 45 lang ofzo, misschien dat je er wat aan hebt.

laatst wat foto's gemaakt tijdens een dans demo van mijn vriendin..
dit was wel het mooiste plaatje vond ik zelf :)

6261568454_29fc66b2c5_z.jpg

Wack, hele avond lopen 'chimpen', omdat die kut flitser niet lekker werkte..
Schoot de hele tijd over van ETTL naar TTL, dus full unload en moest iedere fucking keer weer opnieuw de EV naar -2/3 draaien als hij 't dan weer deed. :L

Net in de trein een beetje gegoogled en komt dus vaak voor bij 580EX II; hij heeft rondere pinnetjes dan de 580EX en 't ligt dus òf aan de contactpunten òf de voet van de flitser òf aan de hotshoe.

Mooi kut, want moet er morgenavond ook nog mee aan de gang en ga niet zelf die flitser openmaken (adhv een tutorialtje).

Ben ook nog wat te noobish om lekker buiten te flitsen in 't donker tbh. :P
Constant veranderende lichtomstandigheden..

Even 3 random picks, moet de rest nog bewerken etc:
img8852edit.jpg

img8838edit.jpg

img8803edit.jpg

Last edited:
Zeker wel nice Bjorn! Kut van je flitsbug. Ik was ook altijd van tevoren aan het kloten met m'n flitser @ partys.

Over het algemeen schoot ik bijna altijd op een iets langere sluitertijd icm wat hogere iso en semi direct op de personen flitsen.

Op die manier flitste ik de foto niet dood ( hield sfeer van de lichten en kleuren om de personen heen ).

Status
Not open for further replies.
Back