Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Iets warmer maken en blauw onverzadigen...

[IR]http://www.sanderbalk.nl/vanalleswat/sneeuw/sneeuw4.jpg[/IR]
[IR]http://i56.tinypic.com/mrtf69.jpg[/IR]

Gister een proefje gedaan. Op een plein in maastricht zoveel mogelijk mensen aangesproken en die mensen samen een verhaal laten schrijven. iedereen mocht 2 woorden opschrijven en vervolgens gingen ze op de foto.
Ik heb er even snel 6 foto's uitgepikt om te laten zien. Hebben jullie tips over hoe ik de portret foto's kan verbeteren? ik heb gewoon de onboard flitser gebruikt en een wit karton achter de mensen gehouden. Het gaat allemaal vrij snel, dus ik heb geen tijd om alles perfect uit te lichten e.d.
Kheb nog nooit met een externe flitser gewerkt, zou dat wat helpen?
Op de achtergrond ontstaat ook steeds een blauwe gloed, kan ik dat verhelpen met een flits op het karton bijv?
5271288420_fef56ef28b_o.jpg

Externe fliters + diffusor scheelt echt echt enorm veel!

Overigens vind ik de bovenste 3 beter dan de onderste 3.
Vooral de laatste 2 mannen komen hier op het scherm ECHT onnatuurlijk eruit.

Ik vind de 2 linkse boven het beste, rechtsonder is ietwat overbelicht vind ik, en de andere hebben allemaal een bril, blijkbaar vind ik dat minder mooi, alhoewel linksonder wel nice is.

Ik had vandaag steeds als ik rondreed en in m'n achteruitkijk spiegel keek, de lucht achter me super mooi blauw was, maar als ik gewoon naar achteren keek, leek het minder, en kreeg het steeds niet op de foto.

Idd, erg mooi hoor!

Kleine minpuntjes vind ik dat bij foto 3 de truck links net uit de foto rijd (wel vet dat die wielen dus scheef staan), en bij de laatste foto ook de schoolbus die er nog maar net op staat + de persoon links, die had wel weg gemogen denk ik.

Foto 4 en 1 zijn echt waanzinnig. Ook vet om te bedenken in wat voor gebouw jij blijkbaar zit :P

Leuke keuze's ook qua zwart/wit en kleur

Kleine minpuntjes vind ik dat bij foto 3 de truck links net uit de foto rijd (wel vet dat die wielen dus scheef staan), en bij de laatste foto ook de schoolbus die er nog maar net op staat

Zijn voor mij de dingen die de foto net de 'snelheid' geven die zulke foto's imo goed kunnen gebruiken.. Dat die truck er net iets buiten staat is jammer idd.. Kun je er nu met CS5 ook nog een stuk bij aanplakken? Of is dat echt onbegonnen werk :+

Ik had al eerder wat gepost, maar moet deze week echt een knoop door gaan hakken. Ik heb een cam nodig voor studio fotografie en mogelijk wat hobby pics. Ik kan canon lensen lenen dus wil daarom perse voor Canon gaan. Er zijn alleen zoveeeeel modellen, en bij elke model X vs model Y discussie komen er weer nieuwe suggesties die "net" wat beter zijn. Ik begon met het kijken voor een 1000d en zit nu te zoeken naar een 5d mk2 die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb.

Doel: Studio fotografie dmv 2 flitsers (al in bezit). Gaat om product webfoto's. En mogelijk wat hobby / vakantie pics
Budget: Niet echt een max. Echter geen zin om onnodig geld uit te geven.

Zit nu te kijken naar een 500d body. Goedkoop, en kan alles wel wat ik wil (denk ik :P). Graag advies!

De hele camera is gewoon een stap professioneler dan de 500d. (Welke nu ook al weer behoorlijk aan het verouderen is.

Maar zou je eventueel niet een 5D mark I OF een mark II kopen ? FF camera heeft zoveel betere kwali dat ik het wel zou weten als je het geld ervoor hebt.

Denk zelf dat je vrij snel uit de 500D zal groeien.

haha dit is echt vakantie voor mij dus de kitespullen zijn deze keer thuis gebleven.

Oud en nieuwe weer terug in NL ben er maar voor 5 dagen.

edit, net een 500d aanbieding gehad waar ik voor ga. Tenzij iemand een paar flinke pluspunten van de 50d kan noemen :)

Alles, schermpje, draaiwiel achteraan (wat zeker een hele verbetering is), ligt beter in de hand, robuster, letterlijk alleen maar voordelen.

Status
Not open for further replies.
Back