2Fast Sprinter

magito7t

Well-Known Member
hallo allemaal,

ik ben Dennis en ik kom uit Ridderkerk.
mijn scooter verleden is niet zo heel erg groot,
op mijn 16e kocht ik een nieuwe Beta Ark, deze heb ik optisch veranderd maar is verder helemaal standaard, hier een foto daarvan:

picture.php

Me Beta

ik heb ook nog een aerox. hier zat een big bore 77 blok op met de volgende setup:

Cilinder MHR Big Bore 77cc 3br Max Tuned
Uitlaat XSH Roost
Krukas Malossi RHQ Pen 12
Carburateur Stage 6 28MM R/T Black Edition PWK
LuchtfilterMalossi E13
VarioMalossi MHR Overrange 2005
KoppelingMalossi MHR Delta Clutch
MembraanMalossi MHR VL14
Primaire VertandingMalossi 13/44
Carters 3br Max Tuned
Vertandingsdeksel Top Performance Nardo
PouliesMalossi MHR Overrange 2005
Koppelingshuis Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie Stage 6 CNC Drive
V-snaarMalossi MHR Overrange 2005
SpruitstukMalossi Kort Recht
OntstekingMalossi Eprom Digitronic

picture.php

Oude blokje

picture.php

Aerox met oude blok, let niet op de velgen:L

Dit blok scoorde een leuke 22,5 PK SAE maar viel mij toch tegen.
ik heb daarom de Cilinder, Krukas en Carters verkocht en ben toen op zoek gegaan naar een ander blok.
Dus ik begon te zoeken naar een ander blok en zo kwam ik bij het oude blok van Niels terecht. die kon ik toen voor een leuke prijs overkopen.
hier is de geplande setup:

Cilinder2Fast4Race XSH Pro Race *Special*
UitlaatXSH Roost
KrukasKiesler 44mm Slag Pen 12
CarburateurStage 6 28MM R/T Black Edition PWK
LuchtfilterMalossi E13
VarioMalossi MHR Overrange 2005
KoppelingMalossi MHR Delta Clutch
MembraanMalossi MHR VL14
Primaire VertandingMalossi 13/44
CartersXSH Pro Race
Vertandingsdeksel Top Performance Nardo
PouliesMalossi MHR Overrange 2005
Koppelingshuis Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie Stage 6 CNC Drive
V-snaarMalossi MHR Overrange 2005
SpruitstukMalossi Kort Recht
OntstekingMalossi Eprom Digitronic

ook optisch zal de aerox onder handen worden genomen,
maar dit blijft nog even een verassing.
dan een paar fotos van de het project:

picture.php

2fast4race

picture.php

XSH Power

picture.php

Malossi Eprom

picture.php

De inlaat

picture.php

Roost Uitlaat

picture.php

picture.php

De Overrange

als je dit monteert krijg je het volgende resultaat:

picture.php

:~

picture.php

en nog een keer

ik zal binnenkort met het blok op de testbank gaan, waar en wanneer is nog niet bekend maar ik zal nog even rondkijken.

toen werd het tijd voor de buitenkant van de aerox.
zat al een tijdje te kijken voor een deluxe voorkap voor een aerox maar kon die eigenlijk nergens vinden, dus een tijdje marktplaats in de gaten gehouden, en na een tijdje stonden ze te koop bij Customscooterparts. dus ik twijfelde geen moment en heb er gelijk 1 besteld, en gelijk ook wat andere kappen besteld via een andere site.

picture.php

Deluxe voorkap:~ word nog een koplamp in gepolyesterd

picture.php

en de achterkant met Kiesler Evo2 monoseat, Str8 achterkappen en Z-kappen, ook Bcd underseat maar die staat niet op de foto, dit alles wordt aan elkaar gepolyesterd.

Dit was het tot nu toe,
binnenkort zullen dus de kappen aan elkaar gemaakt worden, en het blok zal worden gemonteerd. ook ga ik nog op zoek naar Sr SD velgen aangezien het een SD blok is.

Reacties zijn welkom:D

Greetzzz

Update 24-06-2010

hallo allemaal, afgelopen week zeker niet stil gezeten.
heb de laatste tijd zitten kijken voor een zip omdat ik een wat lichtere scooter erbij wilde, maar dat werd natuurlijk lastig omdat ik een minarelli blok heb.
dus zat toen op marktplaats te kijken en vond daar een zip die een omgelast subframe had voor minarelli.
gelijk even gemaild en kon het frame de volgende dag ophalen. maar ik had weinig tijd om het op te halen dus uiteindelijk om half 1 snachts het frame opgehaald(Die jongen had daar geen problemen mee:p) en zag er verder allemaal goed uit. het subframe is niet gelast maar dat gaat nog wel gebeuren voor de stevigheid. hier wat fotos van het frame:

picture.php

het kale frame, ophanging zit hier nog niet in elkaar, zoals je zit een beetje beun subframe, maar wel dik metaal.

gelijk maar even het blok eronder proberen te doen, is redelijk gelukt:

picture.php

blok staat al stuk naar achteren.

picture.php

van dichterbij, let niet op de velg

het zip frame gaat dus gebruikt worden om mee te sprinten, de aerox ook maar die word meer voor de show I.V.M het gewicht.
ik heb daarom ook gelijk een L&M Design Achterkap gekocht voor de zip:

picture.php

Met de L&M achterkap

dit was het weer voor deze keer, hopelijk van de week een epc stuur voor de zip halen en ook de kappen van mijn aerox polyesteren.

greetzz

Update 25-07-2010

een kleine update, tijdje niks laten horen vanwege een lekkere vakantie in Mexico. heb na de vakantie gelijk een recht spruitstuk gehaald om mee te testen, iedereen weet wel hoe dat eruit ziet maar toch nog even een foto:
picture.php

Malossi Spruitstuk Draaibaar

Ik heb gelijk bij Epc een Epc stuur+clamp Besteld en heb ook nog een paar kapjes besteld voor de zip.
ben nog op zoek naar een 10 inch achtervelg voor minarelli en een sp voorvork.
dus als iemand nog wat heeft liggen pm maar.
hopelijk deze week eerste start van de 2fast.

Greetzz

Update 08-08-10

halloo allemaal,

deze week verder gegaan met de zip, heb het epc stuur gemonteerd en dat zit nu stevig.
ben ook verder gegaan met het blok in elkaar zetten, heb bijna alles aangesloten en hoop van t weekend nog te kunnen starten als het een beetje meezit.
heb natuurlijk een paar fotos gemaakt vandaag dus die zal ik niet achterhouden:

picture.php

Epc Stuur

picture.php

Blokjee

picture.php

inlaat

picture.php

het totale plaatje

s'avonds ben ik nog met 2 vrienden van me wezen blazen met hun 2fast4race 86cc NOS Runner en 2fast4race 80cc zip.
heb zelf ook nog een stuk gereden op beide scooters en moet zeggen dat ze erg lekker Knallen. heb ook nog een filmpje van het rijden maar weet niet hoe ik die hier moet posten, maar heb wel wat fotos.

picture.php

2f4r 86cc NOS Runner

picture.php

2f4r 80cc Zip

picture.php

ik op de Zip:D

picture.php

en ik op de Runner:$

dat was het weer.

laataa

update 12-08-10

helaas geen foto update, maar had gisteren wat problemen met de vertanding, ik kreeg 1 van de assen niet in het lager, van alles geprobeerd, maar het lukte maar niet, dus uiteindelijk naar Dennis van DDL tuning gegaan om te kijken wat het was, maar toen kwam hij erachter dat me vertanding helemaal ingesleten was en dat er in mijn vertandingsdeksel iets was afgebroken waardoor de vertanding speling kreeg.
dus ben toen snel naar fred gereden omdat Dennis niks op vooraad had en heb toen een nieuwe 13/44 vertanding gehaald en een nardo vertandingsdeksel. toen heeft dennis nog een nieuwe lager in het blok gemonteerd en dat zit dus nu allemaal weer helemaal goed. daar wil ik Dennis in ieder geval even voor bedanken

greetz

Update 03-10-10

halloo,

lang niks van me laten horen, maar toch reden om weer is wat van me te laten horen. heb een wat minder leuke update. mijn standaard scooter is namelijk van de week gestolen.
dus een vraag aan de mensen die in de omgeving Rotterdam wonen om even een oogje op te houden. laatste tijd niet zoveel meer aan de zip gedaan, maar het is bijna weer vakantie dus dan ga ik zeker weer aan de slag

greetz

Update 12-10-10

vandaag heb ik, omdat mijn scooter gestolen was, een nieuwe scooter gehaald, het is een Zip sp geworden om mee naar school te gaan,
hier zijn wat fotos, let niet op mij:p:
picture.php

Zippa
picture.php


Setup:
Stage 6 Racing
Power1 Krukas
21mm Carb
Yasuni c16

en hij is gespoten in de kleuren Jaguar Green en Wit

groeten
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

netjes netjes hoor!
vers blokje! en die voorkap vind ik toch 1 van de nettere voorkappen voor een aerox!
al iets bekent over kleuren?
succes verder!
 
ik zou je s6 28mm pwk vervangen voor een echte pwk of iets anders als je hogere vermogens wilt, en mijn beleving is het niet de beste carb.

veel succes nog met het opbouwen! :)
 
Die stage6 carb is niet verkeerd hoor. Maar ik zou wel een grotere carb (32/34mm) nemen. Voor de rest is het een mooi blokje;)

succes!
 
@ VaugHan: thnx mann, vind het zelf ook de mooiste voorkap die er is, kleuren weet ik al wel maar hou ik nog even voor mezelf

@ SanderP: ik heb zelf geen problemen ofzo gehad met deze carb, presteerde in mijn ogen gewoon goed.

@ Mike.v.W: ik ga eerst even kijken hoe deze carb presteerd, en als dat neit het geval is zal ik idd naar een grotere carb gaan kijken
 
Die stage6 R/t carb is een prima ding ook voor 2fast, als je echt het laatste beetje uit de 2fast wil kan je een grotere monteren, echter moet er dan wel verstand van zaken zijn om hier ook echt winst uit te halen.
 
heb hier nog een 34 koso liggen voor je. mocht je intressen hebben moet je ff pm sturen.

heb er zelf 1 op me bigbore en heb er 28.1(gecorrigeerd, en uiteraard alles erop aangepast) mee gehaald dus niks mis met die dingen.

ziet er verder goed uit!
 
ridderkerk ja?

ik kom bijna elke dag nog wel bij de plaisier hema de roobol en de put wooncomfort in ridderkerk en btw ook bij nanchi de loempiavouwer haha:p

succes met de zip en tot mss keer op sbo?
 
@Sbo#159

hahaha nanchi de loempiavouwer:p ja die ken ik wel, kom je ook uit uit ridderkerk dan? ja zit wel te denken om keer daginschrijving te doen bij sbo.

@VaugHan

thnx, vind het zelf ook wel leuk staan, wil alleen dan wel kleinere achtervelg, ook gewoon 10 inch, ben zelf ook benieuwdd
 
gek hoor dennis egt vet man ik blijf je volgens kan niej anders ben je mattie hahah respeckt stille 010 2f4r 80 zip the boss 2f4r 86 nx en mojito 2f4r 80 zip the 2f4r crew jwz
 
@ Thomans:

dankjewel man, voorvork is iets waar ik later nog voor wil kijken, maar als je een 10 inch minarelli velg hebt zou ik die wel graag willen,
laat maar even weten.

laaterr

PS: Update eerste post 08-08-10
 
Last edited:
haha lijkt best apart mina blok @ zip 2000 :).
ben beniewt wat het gaat scoren.
 
Last edited:
Back
Top