Nelis 2fast sonic

#Nelis

Sbo # 98
Hoi:)


Ik ben Niels en ben al weer best wat jaartjes bezig met allerlij scooters,
Bekendste scooter die ik gebouwd heb is denk ik wel mijn sr waar ik ook me in de scootin heb gestaan:

nielsspecialscoot2xi6.jpg

srcare4df2.jpg


Met de sr ben ik 3 jaar bezig geweest om hem te krijgen hoe hij nu is,
heb er een hoop lol me gehat , alleen werd het me de laatste meething's wel duidelijk
dat de scooter (en ik:p) egt te zwaar zijn om ook maar een beetje sirieus me te komen.
Dus liet ik de sr voor wat het is en ben ik gaan nadenken over een nieuw project

De keuze viel op een sonic, aangezien ik hem ook weer custom look wil geven.
En zo licht mogenlijk aangezien ik er gewoon zelf op ga rijden, want snap het nut niet meer egt van deze hobby als je iemand anders laat rijden op je scooter mja dat terzijde

Eind van vorig seizoenvond heb ik na een poosje zoeken op marktplaats een compleet standaart sonic gevonden en die de zelfde dag nog opgehaald.

Paar rondjes me rondgereden en toen begonnen met het demonteren.
Helaas heb ik geen foto meer van de sonic hoe hij er toen uitzag(het was iig een gele kanarie:p)
Alleen deze tijdens het demonteren:
fotonr1.jpg


Het nog orinele roestige frame:
sonicnr2.jpg


Na een beetje passen en meten heb ik er een vaste Blokophanging op gelast
en zijn er een aantal grammetjes van het frame afgegaan:
sonicnr3jy8.jpg


framastuurdemperfo0.jpg


Robin heeft me velgen,en half poeli afgedraaid en een bus voor de vooras en stuurclamp gedraaid:
draaiwerkk.jpg



Rvs Achterstaaf:
rvsachterstaafza4.jpg


Motorisch:

Eerste instantie wou ik een 2fast4race blok opbouwen voor de sonic maar aangezien ik een poos op zoek ben geweest naar een cilinder kit heb ik toen tog besloten een speed 7t blok optebouwen. Half Novenber contact opgenomen met marco (Xsh tuning) voor het tunen en opbouwen van het nieuwe blokje.
Na dat ik marco een aantal Nieuwe onderdelen hat gebracht werd ik 3 weken later al weer gebeld dat het blok klaar lag:).
De dag erna gelijk opgehaald, en zoals verwacht leverde marco egt top werk weer, heerlijk vers blokje:)
De volgende dingen zijn gedaan:

* Mhr speed 7t cilinder maximaal bewerkt
* Carters maximaal bewerkt
* keihin bewerkt
* nieuwe rhq krukas gemonteerd
* Xsh wig bewerkt
* Mhr spruitstuk bewerkt

rhqkrukasni9.jpg

xshblokfx6.jpg

xshblokenonderdelenso7.jpg

xshblokenonderdelen02md8.jpg


Een leuke groeps foto met de rest van de onderdelen:
xshblokenonderdelen024nq5.jpg


De totale setup word:

Cilinder- Malossi mhr speed 7t XSH pro race special tuned
Uitlaat- Xsh Roost / yasuni c30
Krukas- Malossi mhr rhq 80mm
Carburateur- keihin met sirienummer xsh bewerkt +kelk
Luchtfilter- Xsh filter
Vario- malossi mhr 2005
Koppeling- malossi mhr delta clutch
Membraan- vl14 xsh bewerkt
Primaire Vertanding- malossi mhr 13-44
Carters- XSH pro race special tuned
Vertandingsdeksel- tp gelagerd
Poulies- Malossi mhr overrange 2005
Koppelingshuis - malossi mhr wingbell
Halfpoulie- malossi mhr Afgedraaid
V-snaar- malossi mhr 2005
Spruitstuk- malossi mhr pia 28mm xsh tuned
Ontsteking- malossi mhr digitronic met eprom 2005

Nitrous Express;)



De kappen staan in middels in de grondverf, moet enkel nog kleine aanpassing doen en dan gaan ze de cabine samen met het frame en velgen enz.

Zo staat het geheel er nu bij:
sonicinmekaarku4.jpg

sonicinmekaar2mv7.jpg

sonicinmekaar3go4.jpg


In de volgende update zal alles dan ook gespoten zijn:)

De beste wensen alvast allemaal;)

Update 27/1/08

Ben druk bezig geweest om al het spuitwerk afteronden, en het is goed gelukt allemaal, vind het zelf egt super netjes geworden.

Hier de beloofde foto's:

Kleur 1:
spuitwerk1qh6.jpg

spuitwerk2mb3.jpg

spuitwerk3ok4.jpg


Kleur 2 :
spuitwerk4wz2.jpg

spuitwerk5kp8.jpg

spuitwerk6qg3.jpg


Nu wachten op een aantal onderdelen weer en dan gaat hij langsaam inmekaar:)

Update 15/02/08

Kleine update, De banden zijn om de velgen gelegd, voor een michelin en achter een stage 6 slick:

bandenpx5.jpg


Ook moest is nog een toeren/temp meter voor de sonic hebben. Vind het egt een super teller, en meet heel keurig:D
Aim 3:
aim3tellergq9.jpg


En een klein begin gemaakt met opbouwen, hij staat iig al op 2 wielen:D:
sonicstatus40aq5.jpg

sonicstatus45ow8.jpg


Ik hoop dat ik dit weekeind beetje tijd voor kan maken en dan hoop ik hem startklaar te maken. Ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik de koeling ga plaatsen.

Update 24/02/2008

Op deze brakke zondag weer aan de sonic gewerkt met dit als resultaat:D :

sonic70fc8.jpg


sonic702ek7.jpg


sonic703wd2.jpg


Helaas dat op het moment dat ik eindelijk alles er op had gezet (met 3 schroefjes ofzo:p) was de zon al weer weg, de kleur was namenlijk heel vet in de zon. maar die houden jullie tegoed:)

Het blokje loopt ondertussen al. moet alleen een hoop nog doen, kwa remmen en koeling. Maar hoop bij de volgende update een leuke grafiek te hebben:D

update 7mei-08

Er is weer een hoop gebeurd aan de sonic, de scooter heeft inmiddels dagje bij Marco op de bank gestaan en het vermogen zit voorlopig wel goed:). De dag voor meppel scooter helemaal klaar gemaakt, zo stond hij er bij toen:
sonicmeppella6.jpg


Meppel was een leuk dagje:), helaas ging het rijden nog niet helemaal lekker. Hoop op Zoetermeer wat beter te rijden.
Nog een foto van meppel:
sonicmeppel2hi0.jpg


Na meppel niks meer aan de sonic gedaan tot vanmiddag toen mijn buddy klaar was:
sonicaf1mv8.jpg


En nog wat meer foto's gemaakt:D
sonicaf2sf3.jpg

sonicaf3wy2.jpg

sonicaf4rf2.jpg

sonicaf5rd7.jpg

sonicaf6zj5.jpg

sonicaf7ad7.jpg


Nu maar eens flink wat meters gaan maken:)

Update 7-1-09

Xdays:
aaasonicopdatekg5.jpg

aaasonicopdate1pp8.jpg

aaasonicopdate2ve5.jpg


Zoetermeer:
bbupdatesonicbq9.jpg

bbupdatesonic1wh0.jpg

bbupdatesonic2pw6.jpg


Eindhoven:
updatesonicjy0.jpg



Ik had me sr nog steeds in de loods staan en had er nog een hoop plannen me, maar aangezien ik wat ruimte wou gaan maken en amper tijd nog heb voor scooters is hij helaas tog verkocht

Samen met zijn grote broer
aaasonicsrupdateng4.jpg

aaasonicsrupdateeevz4.jpg


De sonic heeft daarna een aantal maanden stil gestaan omdat ik er geen tijd voor hat ivm vakantie en nieuwe auto die werd aangeschaft ( Audi A3)
Ondertussen heb ik weer een hoop nieuwe plannen voor de sonic, voor zowel het uiterlijk
als motorisch.

Ik hat nog een tp carterkap van mijn sr liggen en die samen met wat andere spullentjes naar de vergromer gebracht, met als resultaat:
vergroomdtq8.jpg


Op de planning staat ook een nieuwe kappen set die wat bewerkt is , de achterkap heb ik eind vorig seizoen gemaakt.
Van:
updatesonic1eh7.jpg

Naar:
updatesonic2gl1.jpg


Met de voorkap ben ik nog bezig, daar binnekort foto's van.

Motorisch wou ik altijd al wat sneller spul hebben, en heb ik nu tog eindelijk mijn droom cilinder aangeschaft:p:
updat2fastxs4.jpg


Verder komt er een compleet nieuw blok bij en die gaat een deze dagen richting marco.

De sonic zal ook deze maand in de scootin verschijnen, ik hoop dat ik hem morge binnen heb:)

Heb al wel een foto van de voorkant :D

updateewz3.jpg


En deze: :)
scootinxi8.jpg


Update 16 maart:

Ben weer even bezig geweest aan de sonic. Als eerste wou ik de voorkap afhebben zodat die spuitklaar was, het resultaat is wel mooi geworden vind ik :
sonicc1.jpg


Het Setje zou eigenlijk nog een keer van polyester of carbon gemaakt moeten worden, zou best wat in gewicht schelen.

Toen de kap spuitklaar was begon ik beetje te twijvelen aan de kleur om niet meteen alles een andere kleur te doen, maar wou tog wel ongeveer zelfde kleur houden, dus heb een iets donkere tint genomen en vind het wel een wijs kleurtje geworden:D :

sonicc3.jpg


Ook een nieuw tellertje aangeschaft:) :
sonicc2.jpg


En wat dingetjes laten vergromen
grooom.jpg



Afgelopen vrijdag ook langs marco geweest om me blokje op te halen en ben zeer tevreden weer:) hij heeft een nieuwe krukas gemonteerd en aanpassingen verricht aan de carters en cilinder, en een flens aangepast. De uitlaat is onderweg nog

Vers:) :
sonicc4.jpg

sonicc5.jpg


Langzaam begonnen met opbouwen weer:
sonicc6.jpg



Ondertussen was ik wel benieuwd hoe het totaal plaatje zou worden dus alvast een klein voorproefje:) :
sonicc7.jpg


Update 6 april

Uitlaatje binnen:) :
roostsonic.jpg

Nais pijpje vind ik zelf:)

En ondetussen de boel lopend gemaakt en de rest van de kapjes erop geschoeft.

2fsonic.jpg

2fsonic2.jpg

2fsonic3.jpg



Blokje loopt al aardig na mij ide, Zit aardig wat power in:D
Hoop voor zandvoort nog gebankt te hebben en vooral veel getest te hebben


Binnekort wat mooie foto's buiten maken:)

Update 6 Juni

Ben weer 2 meetings af geweest met de sonic, eerste was het weekeind Zandvoort waar we vrijdag avond heen gingen. Nadat we alles mooi hadden staan mochten we weer verkassen naar het zand gedeelte, eenmaal daar alles op orde zijn we Zandvoort ingegaan en daar zeer vermaakt, zaterdag heb ik vier keer kunnen rijden. De eerste runs pakte de scooter niet lekker op , na wat afstellen en schoonmaken van de overbrenging ging de scooter goed van zijn plek de laatste run.
Zaterdag avond weer Zandvoort in geweest en goed geborreld.

Hier wat foto's van Zandvoort:
zandvoort.jpg

zandvoort1.jpg

2h2jocy.jpg

zandvoort2.jpg


Na Zandvoort niks meer aan de scooter gedaan aangezien ik ervan uitging dat hij nou wel goed liep, de dag voor Sluiskil wel de scooter ontdaan van het nodige zand:p.

Na een aardig ritje rijden eindelijk aangekomen in Sluiskil, en kon al vrij snel me eerste sprint maken, en toen begon de ellende. De scooter wou totaal niet goed wegkomen , totaal geen kracht onderin, re tijden van 8,3.

sluiskil1.jpg

sluiskil2.jpg

Had er flink de pest in dat er telkens problemen zijn, en dar vooral in de overbrenging. Ik hoop vrij snel weer te gaan banken om dat probleem te verhelpen.

Ondertussen is er iets nieuws in de maak, waarmee ik hopelijk op Hengelo me zou verschijnen

Als ik van de week iets terug krijg van de lasser zou ik wat foto's posten:D



*Updates zullen in de eerste & actuele post geplaatst worden
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooie brommert *D

die gaten in de treeplank en beenschild (orginele afdrukken) was ik er ook aan t uithakken.. toeval dak t nou hier ook zie :p maar ziet er strak uit dus 8)

suc6!
 
Erg vet...

Alleen waarom geen BB? je rijd namelijk toch in de zelfde klasse met verlengd frame denk ik? je zegt dat je zelf ook niet echt licht ben... dan zou ik als ik jouw was een paar cc's extra pakken....

Of lees ik er overheen?
 
Erg vet...

Alleen waarom geen BB? je rijd namelijk toch in de zelfde klasse met verlengd frame denk ik? je zegt dat je zelf ook niet echt licht ben... dan zou ik als ik jouw was een paar cc's extra pakken....

Of lees ik er overheen?


Dit verhaal kun je ook op jezelf betrekken.

Maar goed ik meen dat TS in de scooter special klasse tot 70cc rijd, dus mag hij niet met 77/86 cc rijden.

Verder vind ik de sonics altijd erg mooi, mooier dan de zipjes iig.
 
Back
Top