maikel's 2fast aluminium sprint frame sbo 2010.

maikel_7t

alu, frame sprinter.
oudeframebankebijvas.jpg

15-1-2010..

hallo ik ben maikel, 19 jaar en dit jaar voor het 2e seizoen sbo.
heb vorig jaar mee gedaan met een verlenkt neos frame en dit jaar is de planning met een aluminium frame te gaan rijden, op deze pagina zal ik jullie zo goed mogenlijk op de hoogte houden hoe het project vordert.​

oudeframesprinte09.jpg

oldschool sprinter (verlengde neos)​

het frame is gemaakt van aluminium :+ en door middel van een mal netjes in 1 lijn gemaakt..​

aluframeMAL.jpg

het frame:​

aluframe.jpg

het frame is gemaakt voor een minarelli carter:+ , dus ook maar even 1tje opgekocht, gelijk even de straal cabine op gezocht, het carter netjes schoon gemaakt..​

nieuwe2fastcarter-1.jpg

nieuwe2fastcarter.jpg

minarelli SD carter.​


bevestiging op het frame voor een polini zitje.​

aluframezitjebevestiging.jpg

zwart polini zitje , waar straks de benzine tank in gemaakt word aan de achterkant.​

polinizitjealuframe.jpg

als voorvork een aluminium kroonstuk.​

aluframevoorvork.jpg

voorvork gemonteerd op het frame met voorvelg en stuur.
keuze van het stuur staat nog niet vast 8P, zit te twijfelen over dit , of een recht stuur. keuze voorwiel staat ook nog niet vast , heb ook nog een zip velg liggen met trommel rem,​

alusprintervoorvork.jpg

carbon stuurclamp, met aluminium bussen er in. , geborgd en al9||6​

geborgdecarbonclamp.jpg

radiateur voor op het frame inc. water slangen
,heb er ook al een bosch waterpomp bij.​

radiateuraluframe.jpg

radiateur op het frame bevestigd.<]​

radiateuroptaluframe.jpg

aluframeborgingradiateur.jpg

geborgd en all9||6.​


hoe het frame er nu bij staat.​

aluframeinopbouw.jpg

had nog geven los het carter er onder gehangen ..:p
staat er wel leuk bij zo..​

framelossinelkaar.jpg

op de foto trouwens nog te zien met 13 inch, SR achtervelg , maar dat word waarschijnlijk 12 inch jogg velg..​

frame blijft er verlopig even zo bij staan , ben eerst maar eens aan het carter begonnen..​

moest maar weer eens een cilinder gaan zoeken , vorig jaar met een speed 7t gereden in de scooter special klassen , en aangezien ik nu in de super special klasse kom , wilde ik wel wat meer cc
dus een tijdje rond lopen kijken naar een bigg bore, maar heb wat anders moois gevonden ..:)

de nieuwe 86cc 2fast 4 race cilinder.:winner:​

86cc2fast4racecilinder.jpg

86cc 2fast 4 race 50 mm boring 90 mm drijfstang 44 slag.​

86cc2fastminnaacilinderkit.jpg

cilinder werd met malossi zuiger geleverd..​


update : 31-1-2010

heb nog een paar foto's van de cilinder..
(sorry voor de slechtere kwaliteit , maar had op dat moment alleen mijn telefoon opzak.)​

2fastinhand.jpg

de cilinder is nog best groot ook trouwens​

2fast80ccen86cc.jpg

naast de oude 2 fast op de foto ..​

2fastinhand2.jpg

de krukas is ook binnen.. kiesler 90 mm as 44 slag.
nieuwe uit de doos gelijk laten uitlijnen.. just in case:+​

kiesleras.jpg

kiesler as.​

ben deze week ook nog op pad geweest voor een achtervelg, ben zo als gedacht op een jogg velg uitgekomen,
wil hem nog verlichten , waarschijnlijk afdraaien , en wat spaken er uit,
momenteel zit er nog een stage 6 slick om , (weet nog niet of die er op blijft)​

kleine update:
17-03-2010

ben weer even bezig geweest , met het frame en voorvork gedeelte.
heb er een velgje bij gekocht ditmaal een trommel rem , om dat de velg die ik er nu voor heb met remschijf is , en andere voorvork, om even te kijken , wat ik het beste vind om mee te rijden, en om weer wat gewicht te besparen..

het blok heeft ook al gelopen. alleen wat stationar , want er moeten nog wat aanpassingen gedaan worden, onderandere aan het carter , voor het overange set. dus nog druk bezig..maar weinig tijd, zal eerdaags weer wat foto's poste , hoe het frame en alles er nu bij staat,

heb trouwens ook nog een frame er bij gekocht voor onderdelen , dus als iemand nog intressen heeft in een stalen sprint frame (zeer licht) met voorvork en voorvelgje het is een extreem laag frame met clipons op de voorvork om te stuuren, staat mij bij dat het frame ooit van sjaak geweest is die heeft er met een pia blok in 2008 nog een Nederlands recore mee gereden,, dus als er intressen is graag PM of mail mag trouwens voor een prikki weg het ligt aardig in de weg nu , aangezien ik niet zoon heel erg groote sleutel ruimte heb..


31-03-2010

het blok heeft gelopen , paar runs gemaakt en met de onsteking bezig geweest, zit nu rond de 25 pk,,

tot nu toe nog met me oude c21
inlaat nog naar achteren
stage 6 koppeling , maar die slipt als een malle.
en v fors mebraam,

ga nu veder met teste
vl4 proberen en bewerken
JS 90 cc uitlaat
en inlaat naar voren
delta koppeling

14-4-2010

zo is even weer wat van me laten horen ,
kleine tegen slag gehad met het blok,
kiesler krukas kreeg ineens onbelans als een malle ,tot gevolg dat me carter scheurde , en me til end van me js90 afscheurde.

dus opt laaste nippertje voor de aankomende sprint van zondag (ette leur )
nog even een andere krukas weten te regelen, nu een 2 fast krukas 44 slag 90 mm, (wel als set gekocht , dus heb er nu ook nog een 80cc 2 fast cilinder bij , ik denk maar als reserve cilinder ofzo:p) en de uitlaat is weer gelast, en nartuurijk weer een ander carter (bedankt vas). die is ook weer weg voor het cotteren enz, hoop dat het allemaal af komt voor aanstaande zondag,

,dus het zal wel weer 1 van de laaste uurtjes worden voor de grote dag :p..
next update na de sbo sprint in etten-leur..::

update 21-4-2010..
(SBO sprint etten-leur)

nou daar komt het verhaal,, door allen tegenvallers met het 86 2 fast blok,, zagen we even niet de hoop nog in om op etten-leur er mee te verschijnen.. dus even na zitten denken , en toen maar bedacht om op zaterdag middag een speed blok bij elkaar te rapen , dus hier en daar wat onderdelen opgezocht en dat in elkaar gebeund samen met thomas (thanks kerel!!) (nog hartelijk dank aan de jongen waar ik het carter en cilinder van mocht lenen xD ) ma goed het speed blok dus opgebouwd , onder het bank frame gehangen en vas heb het nog op vlugge sprong rond de 21,5 /22 pk gewerkt daarna het blok onder het alu. frame gehangen nog ff alles eropgebeund en toen slapen.. (dat was inmiddels 4 uur dus) vroeg der weer uit , en naar etten-leur vertrokken , daar nog alles geborgd en toen sprinten,, haha dus niet , waterpomp maakte ineens sluiting dus me accu ook na de donder. andere pomp er op en accu en toen me 1ste run gemaakt, tijden waren niet denderend zat steeds rond de 7.7/7.6 met een reactie tijd van moet nog wakker worden .. maar al met al nog een supper weekend gehad, tijdens het beunen veel lol gehad.. en op de dag zelf was het ook top.. ..

we gaan weer druk aan de gang om op sluiskill wel met het 86 2 fast blok te verschijnen, en waarschijnlijk met weelybar.. , het frame kwam met dat 70 hok ook al loss dus..

tot snel. xD


setup tot nu toe:​

cilinder : 86cc 2fast 4race
krukas : 2fast 4 race 44 slag 90mm
onsteking : hpi 2005
cabarateur : keihin 28mm met kelk
inlaat : nog testen (stage6 v-fors / vl14)
uitlaat : JS 90 cc
vertanding : malossi 13/44
vario/kopping/poulies enz malossi overange set.​


volgende update zal snel volgen ..
ik hou jullie op de hoogte​

mvg maikel​

mede mogelijk gemaakt door :
Vasco Scooterservice..
www.vas-co.nl
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er echt netjes uit man dat frame :D
en dikke cilinder maar waarom heeft die een grijze kop ? is dat omdat het de nieuwste versie is ofwat ? :p
succes verder en ga hem zeker nogh is bekijken
 
Vet cilindertje. Die bovenste buis wat is daar de hoogte van want bij die mal lijkt hij aan de hooge kant, ziet er wel net uit allemaal alleen dat stuur mijn mening is een rechte.

Succes zal je vast wel spreken in de super special klasse.

LTr
 
Alles ziet er goed uit, bij het frame moest ik gelijk aan de HT frames denken, alleen jij hebt (nog?) geen benzinetank erin verwerkt en jou frame lijkt hoger. Maar het ziet er erg mooi uit. Cilinder ook, had er al zo 1tje gezien in de vitrine bij Vasco, of is dat deze? Succes met het opbouwen en testen!
 
Alles ziet er goed uit, bij het frame moest ik gelijk aan de HT frames denken, alleen jij hebt (nog?) geen benzinetank erin verwerkt en jou frame lijkt hoger. Maar het ziet er erg mooi uit. Cilinder ook, had er al zo 1tje gezien in de vitrine bij Vasco, of is dat deze? Succes met het opbouwen en testen!


Is dit niet het oude frame van iemand van TTE ?
Waar toen al die ophef over was met die lasnaden wegslijpen ?
Lijkt er iig wel veel op vind ik.
Maar toch een mooi ding en vet die cilinder :)
ben benieuwd wat er uit wordt gehaald.
 
donker grijze kop is denk idd om dat het de nieuwe versie is..

, dit was idd de cilinder die bij vasco in de vitrine lag,, om dat me blok ook daar de bank op gaat.. dus over score's enz komen de grafieken ook op deze pagina er bij..

alvast bedankt voor de reacties tot nu toe,,
 
Back
Top