Maikel's 2012 Scootersport 70 Neo's

maikel94

Well-Known Member
Hey allemaal,

even mezelf voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum..

Ik ben maikel heijnes, 18 jaar oud en kom uit eersel nabij eindhoven.
Ik heb wat met scooters geknutseld, maar nooit heel serieus.. Tot ik vorig jaar kennis maakte, met serieus snelle spullen..

Ik werk namelijk bij de EMA, een mercedes dealer en werkplaatsen, en kwam erachter dat een van mijn collega's, op het forum onder smiley bekend, sbo reed.

intussen goede vrienden geworden, en mede door Tim ( TB ), Margaux en Rick erop aangespoord op SBO te gaan rijden.

toen ben ik ook mee gegaan naar etten leur.. wat onwijs vet was..

Helaas weet iedereen dat dit veel geld kost, en dit heeft me altijd tegen gehouden.. tot nu toe.. :!

Zoals de meeste weten is Joey ( Scootersport kampioen 2011 ) gestopt om zjin andere sport weer op te nemen.

Hij heeft zijn aerox teruggebouwd naar straatscooter en had dus een halve neos, en compleet sprintblok liggen in de schuur..

Hij wilde er graag vanaf dus heb deze voor een leuke prijs, in een keer kunnen kopen! :W


Dus, Het project...

Ik wil dit jaar dus mee gaan rijden in de scootersport.. De precieze details over wanneer te beginnen te rijden en hoe en wat zjin nog onduidelijk.. maar dat ik ga rijden is zeker.

Mijn doelen voor dit jaar;

- Rick zn record verbreken :7 :eek:
- Over de 23 pk, Wat dus in principe al gelukt is :)
- Kennis maken met de sbo, de rijders en de sport
- het eerste ( halve ) seizoen mezelf lekker op de scooter krijgen en volgend jaar, Alles op Alles zetten om zo hard te gaan als mogelijk is.

Om dus duidelijk te zijn, ik stap nu halverwege het seizoen in.. en wil gebruik maken van de resterende wedstrijden om gewoon te wennen aan een dergelijke dag, en alles er om heen. zodat ik volgend jaar meteen een goed begin kan maken met enige ervaring.


Let's get started..

Vandaag alle spullen opgehaald bij joey..

Rick is meteen begonnen :W Frame aanpassen.. en spritzen:W

Ikzelf ben begonnen met boren, boren,, en oja,, boren -,-
zaadwerk, maar iemand moet het doen :)

we moeten wachten op de eerste gespoten delen tot we kunnen beginnen met bouwen.. ook moet het blok nog worden verbouwd naar SD, waarvoor ik nog op zoek ben naar de busjes en hevels die achter in een SD blok zitten tbv de remschoenen.

Wat de kleur word van de scooter... tja.. zie je vanzelf:love:
geloof me,, vinden jullie wel leuk

Foto's heb ik, maar kan ik nog niet posten aangezien er een minimaal10postsregel is:)

dus even spammen,, en ze komen!


Bedankt voor de gekken die dit al gelezen hebben,, de komende tijd zal ik regelmatig updaten.. ik denk dat jullie t wel leuk vinden dat er weer een projectje loopt..

dus ik zie jullie zoieso in kloosterzande,, of dat met scooter is.. we zullen zien

see ya!
 
Advertisement - register to remove this

foto's doen het nog niet maat :)
je moet 10 posts hebben binnen het forum wil je foto's kunnen plaatsen..

wel tof dat je mee komt doen!
 
lees eens goed jonguhhhh xD ( dit is rick xD )

kheb t ook nie geprobeerd:p alleen geen zin om iedereen te gaan irriteren door te gaan posthunten:p
 
ja lees het nu pas natuurlijk :D

ik zal ook wel eens goeie foto's skieten als het allemaal verder klaar is :)
 
Update 30/5/2/12

Gistere een nieuw kroonnstuk gehaald omdat de oude tog best krom was en we geen risico wilde nemen.
Het frame was gistere ook gespoten moest een nacht drogen dus vanavond kunnen we gaan bouwen:D
Oftwel deze paar dagen word weinig slaap en veel werken:p
 
Weer een productieve dag...

Ik was zelf deze middag verhinderd maar 3 maten van me waaronder rick(smiley)zijn aan de neo's zijn gaan werken ik zelf ben ze s'avonds nog gaan helpe:D

Blok is weer opgehaald zijn paar dingen aan veranders zoals krukas en inlaat:D

Toen begon het slijpen aan et carter we hebben dus van het DD blok een SD blok gemaakt:D is allemaal goed gegaan gelukkigXD

Verder is voor et voorwiel uitgelijnd met busjes zodat het nu precies in het midden zit samen met de trommelrem

Nu moet er nog vanalles gespoten worde maar daarover volgende keer meer:D
 
Last edited:
ik zal er van de week wel is ff langs gaan voor wat fotos te maken, duurt gvd wel lang gvd met die fotos !
 
Fotos opbouw en frame:
2w2eesk.jpg


2w2kadh.jpg


i3e9eg.jpg


2zyio9y.jpg




Foto's Blokaanpassing DD naar SD:
729f68.jpg


25qys6s.jpg


64105x.jpg
 
Het scheelt gewicht wat hij mee rond moet gooien met het wiel denk dat het niet heel veel zal schelen verder en het is weer minder weerstand omdat schijven en blokken altijd een beetje tegen mekaar blijven zitten
 
Back
Top