"T³" 2Fast NOS sprinter

BartR.

Almost Retired!
“ T³ ” 2Fast NOS Sprinter
De 2Fast4Race NRG is weer terug, onder een andere naam & als het goed is met wat meer Peekaa's.

Vorig jaar heb ik een 2Fast NRG opgebouwd, dit jaar gaan we extremer. Doel was/is: 25.5 PK, maar hier zal het zeker niet bij blijven.

Vorig jaar reed ik zo rond:
[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/BART.jpg[/IR]
[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/IMG_0025.jpg[/IR]

Ding had toen nauwlijks afgesteld al 24.3 gecorrigeerd.

Setup was toen:
2Fast kit
Keihin VD
MHR Team04 / JS DPR uitlaat
MHR Rotor
MHR Overrange

Dit knalde wel leuk, maar heb er nooit echt tijd in gestoken om alles er uit te halen.

Dit keer wou ik gewoon alles opbouwen met vers spul. Dus heb toen een nieuw DD carter gekocht, en deze meteen laten kotteren bij MD-tuning. Omdat de std. inlaat van piaggo in mijn ogen niet echt ideaal is, ben ik het carter extreem gaan aanpassen. Als membraan werd er gekozen voor een Yamaha RD350 V-force III membraan. Dit paste totaal niet, dus is de “membraanhuis” van het carter afgefreesd, en is hier een nieuw 2delig huis voor ge-CNC’ed. Dit alles moet nog vast gelast worden.
Verder is er eigenlijk alleen nog de 2Fast cilinder over van vorig seizoen, de rest heeft plaats moeten maken voor andere onderdelen.

Setup voor aankomend seizoen:
Cilinder: 2Fast4Race Aangepast incl. 2Fast ophoogset (XSH)
Krukas: 2Fast4Race met 90mm Drijfstang
Uitlaat: JS DPR / ROOST uitlaat
Carburateur: Mikuni TMX30 / Mikuni TMX 32mm / KOSO 32mm
Inlaat: XSH-wig i.c.m. stage6 32mm spruitstuk (XSH)
Membraan: V-Force III van Yamaha RD350 (XSH)
Vario: Polini Evo 6
Poulie’s: Polini Speeddrive
Ontsteking: HPI Programmeerbaar incl. interface-kit
Vertanding: MHR
Lagers: Malossi geslepen
Carters: XSH
Bougie: Denso W34EPT
Lachgas: NOS

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00361.jpg[/IR]
DE cilinder

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00334.jpg[/IR]
HPI Programmeerbaar

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00346.jpg[/IR]
Nieuw carter, hier alleen nog maar gekotterd. Foto’s met RD350 membraan post ik binnenkort.

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00319.jpg[/IR]
Inlaat

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00323.jpg[/IR]
De V-force III van een RD350 naast een VL14

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSCN8212.jpg[/IR]
TMX30

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00370.jpg[/IR]
10" Slick's.

[IR]http://i72.photobucket.com/albums/i165/BartR_photos/DSC00300.jpg[/IR]
Als extra speeltje heb ik dus een NOS-kit incl. Chrome fles aangeschaft, hiervan weet ik nog niet wat ik er mee doe. Waarom? Omdat het mij vooral gaat om de friesche sprints, en hierbij mag er niet gereden worden met gas.

Omdat ik mijn oude 2fast-as aan Cris heb verkocht, heb ik v/d week een nieuwe besteld. Deze blijft niet std., maar word direct gesloopt om er een andere drijfstang in te plaatsen.
Ook ga ik rijden met 10” Stalker DD velgen i.c.m. 10” banden. Lekker laag dus!
Heb inmiddels ook al een setje Slick’s hiervoor aangeschaft, en er komt ook nog een banden setje waarmee ik wel op Jubbega Damwoude en Genemuiden mag rijden.

Velgen zijn op dit moment bij Huib/Wim om afgedraaid te worden, en voor de sier ook nog maar een kelkje laten fixen op de TMX30. Binnenkort ook eens met het blok naar de tuner, word wel eens tijd, want daar zou ik 3 maand terug al langs gaan. Sorry aad:z
De bedoeling is dat er op Genemuiden gereden gaat worden, maar als het niet lekker loopt, dan niet. Pas als het naar mijn zin is word er weer gesprint.

Dit is nog lang niet alles, ik heb nog behoorlijk wat ideeën in petto<] .
Binnenkort dus meer update’s op deze 1ste pagina, want het word wel eens tijd dat de setup weer compleet is en hij zen eerste meters weer mag gaan maken!

UPDATE 31 Juli 2006
De eerste update voor dit seizoen:z

Heb vorige week een leuk speeltje opgehaald})
De ex-zip van Dennis,die voorlopig als sprinter gebruikt gaat worden. Ook is er een sprintframe in de maak, maar die is voor genemuiden nog niet klaar. Met de zip hoop ik wel aan de start te verschijnen, incl. Runner blok, aangezien ik net gebeld ben dat die "af" is. Eindelijk!8)

Foto van de Zip
[IR]http://i7.tinypic.com/21kvuoz.jpg[/IR]

UPDATE 1 Augustus 2006
Blokje is terug, moet alleen nog even beetje bijgewerkt worden met de hand.

[IR]http://i7.tinypic.com/21ne4j9.jpg[/IR]
[IR]http://i7.tinypic.com/21ne7bo.jpg[/IR]
[IR]http://i7.tinypic.com/21nedsw.jpg[/IR]
}) 8)

UPDATE 2 Augustus 2006
-Test-carb: 32mm KOSO
-Lang blok + Verlend subframe onder de Zippet geknald:W

[IR]http://i6.tinypic.com/23h9ab4.jpg[/IR]
[IR]http://i5.tinypic.com/23h9fts.jpg[/IR]

Op de foto is niet echt te zien hoe groot de wielbasis is, maar die is behoorlijk lang. Misschien wel iets te lang.

UPDATE 7 Augustus 2006
Vandaag na het werk bij Dijkman nog even een nieuwe carterkap gehaald, en een nieuw MT spruitje.

Wigje is er nu tussen uit, carb staat behoorlijk scheef nu, maar omdat het subframe nog iets ingekort word komt hij iets minder schuin te staan.
[IR]http://i2.tinypic.com/23w5qme.jpg[/IR]
[IR]http://i6.tinypic.com/23w5qwp.jpg[/IR]
Dit is trouwens tijdelijk tot genemuiden, van het winter komt er een nieuw gefreest wigje tussen.

Het was de bedoeling dat Aad het blokje ging tunen, maar omdat Aad het erg druk heeft atm gaat hij richting RR-tuning.

UPDATE 10 Augustus 2006
Ophoogplaat binnen.
[IR]http://i3.tinypic.com/246ujjt.jpg[/IR]

UPDATE 4 September 2006
Geen rijdende zip vanwege een niet passende vertanding:rolleyes:
Wel een hoop gebeund & gekocht

-Aim MyChron3 Club
-Stage6 Powertester
-Polini Evo Poulie's
-Polini Evo Snaar
-Polini Evo6 Vario
-Stage6 Koppeling
-MHR Wingbell
-MHR Primair 14/39
-MHR Secundair 13/48
-Polini Zuiger

Verder heb ik eindelijk mijn afgedraaide velgen terug:
-Stalker DD velgen setje
-Voorvelg Zip

Ook heb ik het blok opgebouwd, en de Zippa

Genoeg verteld! Nu een paar foto's.
[IR]http://i8.tinypic.com/28723h5.jpg[/IR]
[IR]http://i5.tinypic.com/28725mw.jpg[/IR]
[IR]http://i4.tinypic.com/28729zo.jpg[/IR]
[IR]http://i6.tinypic.com/2872c1c.jpg[/IR]
Velgen zijn echt:~ 10x beter als die Oranje

Binnenkort een update incl. knallende Zip & weer een hoop testspul})

UPDATE 11 September 2006
Zip loopt niet, maar heeft wel meerdere malen heel even een geluidje gemaakt. Probleem zit hem hoogst wss in de Ontsteking, aangezien er niet echt een duidelijke handleiding is voor de Programmeerbare 2006 ontsteking.

2foto's van gister:
[IR]http://i3.tinypic.com/2dadq1c.jpg[/IR]
[IR]http://i5.tinypic.com/3y3sye0.jpg[/IR]

--------------------------------------------------------------------
Carbje over kunnen nemen van Cris, en wel een TMX 32mm.
Was er al een tijdje naar opzoek:
[IR]http://i15.tinypic.com/48rqb8w.jpg[/IR]

Ook maakt Roost een uitlaat voor mij, dus die zal binnenkort ook wel binnenkomen & alles ligt op dit moment bij Marco die het een en ander aanpast.
Hoop eigenlijk nog wel voor het nieuwe jaar te banken!

Over het sprintframe ben ik nog niet zeker, heb eigenlijk geen zin om er nog heel veel tijd in te steken & wil ook een keer een leuke auto kopen.
iig ga ik eerst dit blokje over de 26 helpen, en mocht er een goed bod komen dan gaat het waarschijnlijk weg.

--------------------------------------------------------------------
UPDATE 22 November 2006
-Polini 9-roller
-Snaartje
-pakking setje
-MHR Torsion Controller <]
[IR]http://i10.tinypic.com/4cxbrwy.jpg[/IR]
[IR]http://i9.tinypic.com/2h3myw3.jpg[/IR]
-------------------------------------------------------------------
UPDATE 31 Januari 2007
Blokje terug van Marco! drijfstang & ophoogplaat geplaatst en nog het een en ander aangepast.
[IR]http://i18.tinypic.com/4htaww7.jpg[/IR]

Ook is er een nieuw inlaattraject pasgemaakt*D
[IR]http://i5.tinypic.com/4i3abg2.jpg[/IR]

Waarschijnlijk word er volgende week uitgebreid gebankt, daarna zal er dan ook een verkooptopic verschijnen & gaat hij in onderdelen weg.

Tjuuschh:*
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zeer ziek en vet!! dit zal echt super hard gaan rijden!!
maar snap alleen 1 ding niet echt, wat wil je met een 90mm drijfstang berijken? en je zal dan een ophoogplaat moeten maken, is allemaal veel werk. en je zal dat echt niet voor niets doen?! zou je me hier wat meer uitleg over willen geven?

suc6
 
SPIROX said:
zeer ziek en vet!! dit zal echt super hard gaan rijden!!
maar snap alleen 1 ding niet echt, wat wil je met een 90mm drijfstang berijken? en je zal dan een ophoogplaat moeten maken, is allemaal veel werk. en je zal dat echt niet voor niets doen?! zou je me hier wat meer uitleg over willen geven?

suc6

En je komt met timingen in de knoei, lijkt mij+pippi+

Verder erg vet :W
 
Tjoenahrrrrr :#

Gaat weer helemaal de goede kant op met dit hok !

Beter slingeren we binnekort een paar keer rond in die cilinder voor dat extra beetje meer pk's :W

:*
 
Was al een tijdje aan het wachten op je nieuwe page :)
overdreve vet denkk 8) damn
ben benieuwd naar je score binnekort

Ciao
 
Ziet er zeker goed uit. De onderdelen zijn mooi en je ziet ze niet veel. Veel succes ! Ga je in samenwerking met een grondplaat rijden dan omdat je voor 90 mm as hebt gekozen, of begrijp ik het verkeerd?

Greetzz
 
sprintspeed said:
Edit 2e:( haha

Maar je setup is zwaar ziek gewoon 30mm carb, hupa:D
Dit gaat echt snoeihard knallen suc6 ermee.

Delano

En @ Delano, zo ziek is het toch niet om met 30mm carb te rijden ?
Zoveel mensen die dat doen/ gedaan hebben :)

Verder suc6 met de nrg kerel :)
 
Back
Top