“T³” Speed ’04 SprintRunner

RobertD

Ik zoek hulp!
“T³” Speed ’04 SprintRunner

Hoi Hoi Popjes :*

Velen kennen mij al wel voor de rest zal ik me even voorstellen..

Ben dus Robert Dashorst, 19 jaar oud kom uit Zutphen en hou van Pilsen, scooters en van Liesbeth :#

Doel van dit project is veel te mogen vlammen en toch minimaal 20+ PK eruit te kunne halen :)

Het begon allemaal een tijdje terug met een Polini Corsa, 17,5mm, Yasuni R, Multivar enz...

Was een leuk straat setupje waar ik erg van genoten heb, hiermee veel rond getuft maar wou het toch nog iets sneller

Het werd dit :

* Metrakit Pro Race 2
* 24mm Keihin
* Italkit Rotor
* Enz....

Met dit setupje heb ik uiteindelijk maar een paar tientallen kilometers gemaakt omdat ik besloot alles weg te doen en voor een rijbewijs + auto te gaan..

Zodoende alles verkocht alleen stond er nog een frame + blok in de garage en vond het er zo eenzaam bij staan dat ik dacht ik ga hem eens aankleden :#

Zodoende dit project en de bedoeling is :

· Malossi MHR Speed ‘04 ABT Tuned
· ABT Uitlaat Berekend op Speed
· Carters ABT Getuned , MD Tuning Gekotterd + Gestraald
· Malossi Team ’99
· HPI 2004
· Malossi 22-28 Recht Spruitstuk + Ophoogplaatje ABT
· Malossi VL 13 / 14 en Honda CR 125 Membraan ABT
· Mikuni TMX 27
· Malossi Overrange
· Malossi Delta Clutch + Stage 6 Koppeling


De bedoeling is om een beetje te gaan testen met de Inlaat van de scooter doormiddel van een ander Membraan en eventueel een ophoogplaatje. We zien wel wat er gaat gebeuren.

Over het optische gedeelte houd ik me nog even stil, dit word voor jullie afwachten ! De kleur van de kappen word erg speciaal -:-

Het hok stond er dus zo bij voordat ik eraan begon :

2ikdszo.jpg


Blokje + Velg eronder vandaan gehaald:

2s1aweu.jpg


Volgende dag bezig gegaan met het strippen van het frame, voor wat er allemaal nog op zat :rolleyes:

29ct36d.jpg


Wat meuk dat ervan af kwam :)

40ksh2q.jpg


Ondertussen was ik op zoek gegaan naar een standaard Runner SD blokje, na het nodige gezoek kwam ik op dit blokje uit :

2iict3o.jpg


Dit zag er natuurlijk niet uit en heb meteen alles eraf gehaald wat los en vast zat en het blokje naar Dennis van MD-Tuning gebracht om het daar te laten stralen en te kotteren

Via via kwam ik bij iemand terecht die voor mij een Speed ’04 cilinder + Bijpassende Team’99 asje had.. na enig overleg ging ik erheen en met zeer veel trots ging ik weer terug want ik had de Speed en As gekocht :winner:

Cilinder + As :

2isukis.jpg


Cilinder :

3z6v12t.jpg


48qd5qr.jpg


Krukas :

2ztav5t.jpg


Na dit gekocht te hebben en het blokje te hebben weggebracht ben ik met mijn frame bezig gegaan, heb het eerst goed opgeschuurd en daarna in de primer gezet :

4g6vbzs.jpg


Volgende dag ben ik er mee verder gegaan en heb ik het hele frame in de Hoogglans Zwart gespoten, zelf vond ik het resultaat goed gelukt

42jb3g2.jpg


08-07-06

Via onze grote vriend GROSSIE een HPI 2004 Gekocht die dus vandaag binnen kwam :*

29dckue.jpg


Verder had ik niks te doen en ging dus maar even kijken hoe de Runner stond met kappen, lange tijd niet gezien.

2jcixyv.jpg


2cfp8o0.jpg


10-07-06

Even met BartR. naar Jos Dijkman geweest en paar kleine dingetjes gehaald, Krukaslagers, Snelgas en een C21 Demper voor op de ABT Pijp :~

47i63qb.jpg


11-07-2006

Eindelijk na wat gekloot bij TPG Post toch me Carburateur binnen ! Ding is echt enorm 8)

Mikuni TMX 27:

4br359g.jpg


2rejz28.jpg


12-07-2006

Vandaag blokje opgehaald bij Dennis (MD-Tuning), blok is gestraald + gekotterd

4ibkizr.jpg


04-08-2006

Zojuist pakketje binnen gekregen van Justin (JusSeb)

Stage 6 Koppeling

2py8fo6.jpg


Malossi Overrange

2ziwyf4.jpg


04-08-2006

Bericht gekregen van Aad dat me spul klaar is, hier alvast een voorproefje.. Foto is gemaakt door Aad omdat me spul op het moment nog daar ligt :)

2qs474j.jpg


Vind hem zelf erg :~

09-08-2006

Heb dus me spul terug gekregen van ABT en het ziet er echt goed uit !

2w6xlbq.jpg


Vrijdagavond ben ik van plan om naar Dennis van MD Tuning te gaan om 2 tapeinden uit te boren, is dat gebeurd kan het opbouwen beginnen en zullen we zien of het tot leven komt voor genemuiden -:-

Druk bezig met blokje opbouwen, we hebben er nogal moeite mee zoals jullie kunnen zien:

4hlbeau.jpg


Het begint erop te lijken:

2ppwjl0.jpg


2z6xxef.jpg


2r4h4s4.jpg


40d9gme.jpg


2hf1hsy.jpg


Aantal dagen voor Genemuiden is die in een redelijke staat:

3zm0wwj.jpg


Genemuiden 2006:

3yd6y37.jpg


2gu04na.jpg


2m2f34j.jpg


Zodra er verdere Update’s zijn horen jullie het !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat lijkt maar zo, komt omdat er geen spatbord en binnenkappen op zitten ;)

Leuke setup (carb, membraan & uitlaat vooral).
 
Thanx voor de reactie's jongens :)

@ Killian, afspraak is afspraak he, keertje sprinten 8)

@ Remco, Dushi :love: Komt goed :W
 
BartR. said:
T³ :~
Jaaaaa, dat gaan we doen, dat word pompen met die RUNNER!

Zie je v/d week wel weer,

:*

T³ :~

Kijk Bart, met dit apparaatje kan ik mijn greatest hits of hardcore metal op zijn allerhardst afspelen :#
 
whiiee zal liesbeth niet leuk gaan vinden dat je nu meer aandacht aan je rennerT besteed dan aan haar;), maar daar moet ze maar aan wennen8)

succes, ben benieuwd wat je ervan bakt;)

als ik naar je smaak over het vrouwelijke deel van de bevolking kijk, moet dit er ook wel erg lekker uit gaan zien denks;)

Greetz Tommy
 
Back
Top