2Fast 80cc kit deel 2

Boyd said:
Probeer het maar eens, vul voor de gein 0,5 in, je zult zien dat dat al meer is

Ga er nu eens van uit dat je binnenkop 1 mm in de cilinder valt (zoals bij Pro Race), dan kom je op nog hogere waardes uit.

Oftwel zonder dat je de deck clearence weet kun je weinig


op mina 2,2mm

Maar de 2f4r zal waarschijnlijk gewoon een timing hebben rond de 195 graden.
 
Op pia is het ook meer, dat van die pro race stond er bij om te laten zien wat ik bedoelde en dat het wel meer voorkwam, die 1 mm was willekeurig gekozen.
 
Er was een tapeind afgebroken in de carters, en die heeft Twins laten uitfrezen. Verder werd er nog iets gedaan maar ik weet even niet zo snel meer wat :P

Morgen kunnen we btw de set ophalen, ik werd net gebeld 8)
 
net als fabrizi en de 2f4r kit is t leuk, maar scooter tuning voorbij.
zo als de ontwikkeling nu is worden de onder blokjes zover uitgefreesd tot dat er overgegaan word op een, het is al genoemd een 180 C.Q. 125 blok.

jaah klopt je rijd op een scooter dan maar het blok is dan verre van dat.

daarom vind ik het ook goed dat deze blokjes gewijgerd worden @ de officielere sprints
 
is een 180 blok dan geen scooterblok? :|

tedeschi gaat trouwens binnenkort ook een kit maken dat meer geschikt is voor het circuit. De 2fast is meer bedoeld voor sprintwedstrijden.
 
paulyamaha said:
net als fabrizi en de 2f4r kit is t leuk, maar scooter tuning voorbij.
zo als de ontwikkeling nu is worden de onder blokjes zover uitgefreesd tot dat er overgegaan word op een, het is al genoemd een 180 C.Q. 125 blok.

jaah klopt je rijd op een scooter dan maar het blok is dan verre van dat.

daarom vind ik het ook goed dat deze blokjes gewijgerd worden @ de officielere sprints

Dit vind ik een vrij conservatieve en behoudende uitspraak, het is juist goed dat mensen steeds inventiever worden om zo veel mogelijk vermogen on een scooter te krijgen.
 
Ja , maar straks worden er opeens 100cc kitjes gemaakt omdat die nog meer vermogen leverden (ongeveer net zoals ze bij honda mt's deden) Dan wil je gewoon zo veel mogenlijk vermogen.Maar of het dan een bromfiets is? Ik vind van niet.Kan je net zo goed direct een cilinder van een 250 cc crosser op je blok fixxen ..
 
ik denk dat 80cc wel het maximum is kwa cilinderinhoud. aangezien je eigenlijk met een 70cc ook al op een motor rijdt (in Nederland iig). en het verschil tussen die twee is maar 10cc. 80cc is voor mij de max op scootergebied. hoger dan dat en je hebt een motor....
 
Back
Top