2Fast 80cc kit deel 2

Gebruik je het niet voor sprinten oid, dan is er geen grens denk ik.
Gebruik je het voor sprinten dan dient de organisatie middels regels de grens te bepalen. Maar zoals bij zoveel lopen zij altijd achter. Dus eerst vind een tuner oid wat uit. Dan komen er pas regels tegen/voor.

Tinne..
 
wat is de maximale theoretische cillinder inhoud dat op een scooterblok kan (niet 125cc dat valt onder motor)
dus kwa slag en boring....
 
paulyamaha said:
net als fabrizi en de 2f4r kit is t leuk, maar scooter tuning voorbij.
zo als de ontwikkeling nu is worden de onder blokjes zover uitgefreesd tot dat er overgegaan word op een, het is al genoemd een 180 C.Q. 125 blok.

jaah klopt je rijd op een scooter dan maar het blok is dan verre van dat.

daarom vind ik het ook goed dat deze blokjes gewijgerd worden @ de officielere sprints

Als het allemaal op een scooterblokje (50cc blokje zeg maar) gebeurd is het toch tof als er hoge vermogens mee worden gehaald?!
 
Jelle RV said:
wat is de maximale theoretische cillinder inhoud dat op een scooterblok kan (niet 125cc dat valt onder motor)
dus kwa slag en boring....


Dat zal denk ik rond de 80 cc zijn, je blok is simpelweg niet groot genoeg.
 
Jelle RV said:
wat is de maximale theoretische cillinder inhoud dat op een scooterblok kan (niet 125cc dat valt onder motor)
dus kwa slag en boring....

ER komen wel weer andere kits.
Bij puchjes bv word al jaren een blok alu op het carter gelast zodat er grotere cilinders opkunnen(heel simpel gezegd ;)) ,bijvoorbeeld een evo in een puch carter.
Dat zie ik bij de scooters uiteindelijk ook nog wel gebeuren.
 
Mikkee.. said:
zijn er geheime plannen ?

hsc heeft ook wat geheime plannen... -:-

Als je nou eens kapt met om de pagina trotst te vertellen dat jullie een kitje hebben , en mischien eens wat leuke info geef , daar is dit topic voor.
Niet om de patser uit te hangen , doe dat maar in een project topic

Just my 2 cents
 
als jij je 2 centen nou bij je houdt, wat voor info wil je dat ik nog toevoeg dan? ik maak alleen een geheimzinnige opmerking als reactie op de geheimzinnige opmerkingen van pronk en tim.. :|
 
Gijs said:
Als je nou eens kapt met om de pagina trotst te vertellen dat jullie een kitje hebben , en mischien eens wat leuke info geef , daar is dit topic voor.
Niet om de patser uit te hangen , doe dat maar in een project topic

Just my 2 cents

Nee jij geeft nuttige informatie hier +ralf+

dit is alleen om aan te tonen dat er nog genoeg valt te doen aan dit prachtige beestje ;)
Wij hebben zo onze plannen en zouden graag de plannen van andere willen horen ;)

verder ontopic,
wat zijn de voorlopige plannen van Koopmans met het blok?
 
Mikkee.. said:

Leonardo komt volgens mij uit Italie.... Hij heeft eerder al info gegeven, die later juist bleek. Ik geloof dit dan ook. Waarom zal Tedeschi het niet doen? Dit legt hem geen windeieren.... waarom dan niet nog iets nieuws (gelimiteerd en speciale) ontwerpen, als er goed geld mee te maken is????
 
Mikkee.. said:
op de geheimzinnige opmerkingen van pronk en tim.. :|

Mijn opmerking is niet geheimzinnig bedoelt, het was een hint om ontopic te gaan, en daarnaast weet ik nieteens wat nou de planning is met de 2fast kit, ik weet alleen dat hij eraf ligt ter controle, en ben dus wel benieuwd wat de volgende stap is...:)

En nogmaals mensen...blijf nou eens ontopic, het gaat hier over de 2fast van Mol...tenminste...de 2fast van iemand anders onder het blok van Mol.
 
Als het goed is mag ik over 2/3 weken ook zon geliefde cilinder ontvangen van de befaamde Tim, ben benieuwd wat het gaat opleveren...
 
misschien een domme nutteloze vraag maar , hoe zit dat nou met die nrg in Italie ( met 2 speed cilinders oid, etc. 30 tot 40 pk had die toch ofzo? zal die ook problemen er mee hebben?

Ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen dat het doorslipt. :) ik geloof het wel hoor... ik bedoel dus dat ik er niks van snap en dat ik zo'n voorgevoel heb dat die niet echt helemaal door de pks komt. ( nogmaals : ik zeg niet dat het niet waar is ... het is maar een voorgevoel :) )
 
A-Bizar said:
misschien een domme nutteloze vraag maar , hoe zit dat nou met die nrg in Italie ( met 2 speed cilinders oid, etc. 30 tot 40 pk had die toch ofzo? zal die ook problemen er mee hebben?

Ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen dat het doorslipt. :) ik geloof het wel hoor... ik bedoel dus dat ik er niks van snap en dat ik zo'n voorgevoel heb dat die niet echt helemaal door de pks komt. ( nogmaals : ik zeg niet dat het niet waar is ... het is maar een voorgevoel :) )

Dat is idd wel een scherpe opmerking ja, ik kan me haast niet voorstellen dat die NRG daar geen last van heeft...kan Leonardo daar niet achterkomen? :)
 
Mike16 said:
Foto's van NRG met 2 speed cylinders....???

post-7-1084196079.jpg


post-7-1084213089.jpg


als je meer wilt weten/zien moet je ff het toppic " the italien way " oid zoeken in scooters algemeen.
 
Hoe zit het dan met sneeuwscooters, die hebben toch ook een vario. Die hebben net iets meer vermogen dan zoon 80 cc kitje :) . Misschien dat je daar inspirtie vandaan kan halen.
 
die werken met hetzelfde principe als bv een sumomotorscoot (burgman 650 bv) , aparte cilinder / carter , appart vario gedeelte , en ipv van de achterpoulie's rechtstreeks op de vertanding zit er nog een snaar tussen achterpoulie's en de vertanding

leuk idee maar vrees ik niet toepasbaar :henko:
 
Back
Top