Goede vervangings as 2fast cillinder.

Status
Not open for further replies.
pfffft, egoist... :p

alsof jij de enige bent die een 44mm krukas zoekt.

en dan nog, 98% van de pia asjes heeft ook een 80mm drijfstang.


waarom zou je een as van 250 kopen, die aanpassen voor 170 euro, terwijl een standaard 44mm as goedkoper is?
waarom dan niet beginnen met een as die nieuw maar 100 kost...
 
Het extra cartervolume die je krijgt met een 85 mm stang t.o.v. een 80 mm drijfstang zou ook wel eens voordelig kunnen zijn voor een 80 cc...
 
pfffft, egoist... :p

alsof jij de enige bent die een 44mm krukas zoekt.

en dan nog, 98% van de pia asjes heeft ook een 80mm drijfstang.


waarom zou je een as van 250 kopen, die aanpassen voor 170 euro, terwijl een standaard 44mm as goedkoper is?
waarom dan niet beginnen met een as die nieuw maar 100 kost...

Omdat ik een kapot gelopen as(bigend lager) voor weinig kan krijgen.
en voor 420,- heb ik geen 2fast as....

70 euro kapotte as + 170= 240,-
2fast as die op dit moment nog te krijgen is kost 439,-

+ dat het blokje gekotterd moet worden voor de as en dat hoef niet voor een omgebouwde team as...

Maar goed gaat me niet helemaal om het geld. ik wil best een 2fast as kopen voor 375 ofzo. maar 440 gaat me iets boven mijn budget....

Al zou ik een goede 2e hands kopen die om en nabij de 150,- ligt ben ik nog veeeeeeeeeel goedkoper uit. en als het niks uit maakt waarom dan meer betalen....
 
+ dat het blokje gekotterd moet worden voor de as en dat hoef niet voor een omgebouwde team as...

Je ontkomt er niet aan dat je de krukasruimte moet uitkotteren. De wangen passen wel, maar je gaat de drijfstang zo'n 2,5 mm uit het center plaatsen. Dat gaat gegarandeerd niet lukken in een standaard carter.
 
Je ontkomt er niet aan dat je de krukasruimte moet uitkotteren. De wangen passen wel, maar je gaat de drijfstang zo'n 2,5 mm uit het center plaatsen. Dat gaat gegarandeerd niet lukken in een standaard carter.

Pm-ed:W
 
Het extra cartervolume die je krijgt met een 85 mm stang t.o.v. een 80 mm drijfstang zou ook wel eens voordelig kunnen zijn voor een 80 cc...

agree, maar dat hangt er ook vanaf hoeveel aandacht je in het inlaatje stopt.

@ mark, bij een grotere slag staat de drijfstang in een scherpere hoek op de cilinderwand..
 
Wat zijn de nadelen van een aanpaste (bijv) Team99 as ten opzichte van een 2Fast krukas dan ?
Opzich allemaal best intressant :)
 
agree, maar dat hangt er ook vanaf hoeveel aandacht je in het inlaatje stopt.

@ mark, bij een grotere slag staat de drijfstang in een scherpere hoek op de cilinderwand..

volgens mij klopt dit ten dele. Normaal gesproken verlengt men de drijfstang ook, als men de slag verlengt.Dit zal dan de scherpte vn de hoek weer compenseren...
 
volgens mij klopt dit ten dele. Normaal gesproken verlengt men de drijfstang ook, als men de slag verlengt.Dit zal dan de scherpte vn de hoek weer compenseren...

Maar in dit geval is de drijfstang al op gewenste lengte. (85mm)
 
Wat wil je nou?

Bij de 2fast cilinder hoort een 2fast as.
Je kan natuurlijk best met een team asje inclu exentrisch bigend gaan rijden..
De wangen zijn iets kleiner en het bigend steekt iets uit.
Daardoor word de ruimte tussen je wangen en carter iets ruimer dan bij een 2fast as.

Wat dat precies uitmaakt in de praktijk zal vrijwel niemand je kunnen vertellen.
Ik neem aan dat niemand een team99 as om laat bouwen en dan dezelfde dag even test wat het blokje doet met een 2fast as.
Wel weet ik dat de 1 meer ruimte wil tussen de wangen en het carter dan de ander.
Persoonlijk houd ik m op een 1mm rondom... terwijl een ander bv weer 0.75mm rondom houd.

Lopen zal het wel. En imo zal het zeker ook gewoon net zo hard lopen.

Als je twijfeld moet je gewoon een as kopen die bij de cilinder hoort.
Wil je geld besparen kun je de gok nemen een as om te laten bouwen.

Nogmaals... ik ben van mening dat het geen merkbaar verschil geeft.
Maar dit is een mening
 
Wat wil je nou?

Vraag gewoon wat andere mensen ondervonden hebben...
wat de en voor en nadelen zijn....
Het is nu niet echt een geld besparing meer. die 2fast as is gewoon haast niet te krijgen.......

Maar ben er al uit. asje word verbouwd.
En als er toch geen zinnige antwoorden meer komen mag hij van mij dicht....
 
Wat wil je nou?

Bij de 2fast cilinder hoort een 2fast as.
Je kan natuurlijk best met een team asje inclu exentrisch bigend gaan rijden..
De wangen zijn iets kleiner en het bigend steekt iets uit.
Daardoor word de ruimte tussen je wangen en carter iets ruimer dan bij een 2fast as.

je kan natuurlijk ook alleen het deel uitkotteren waar het big-end langs draait...

heeft iemand een 2fast as en een team99 as al eens gewogen ?
 
de krukasbalans verklooi je allicht met t verbouwen van de krukas. Dat is HET nadeel.
 
dit kan je LATEN compenseren, maar dat kost ook geld dus kan je je het nut van excentrische bigend afvragen ten opzichte van een bestaande 44 slag krukas...
 
dit kan je LATEN compenseren, maar dat kost ook geld dus kan je je het nut van excentrische bigend afvragen ten opzichte van een bestaande 44 slag krukas...

Idd.

Nou ik zie het wel. ik laat hem iig ombouwen.

Zal wel goed komen.
 
dit kan je LATEN compenseren, maar dat kost ook geld dus kan je je het nut van excentrische bigend afvragen ten opzichte van een bestaande 44 slag krukas...

het nut vertelt hij nu al in bijna elke post... 2 fast asjes zijn kut leverbaar en fabrizi al helemaal.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top