Goede vervangings as 2fast cillinder.

Status
Not open for further replies.
er zijn ook fabrizi en athena asjes 44mm toch???

Mischien dat iemand hier meer info over heeft...
 
Athena heeft 90mm drijfstang en is niet volrond
Fabrizi heeft paar verschillende, maar is niet makkelijk aan te komen over algemeen. Afwerking schijnt niet zo super te zijn, naar horen zeggen.
 
Heb net fred motoren gesproken. die kan dus een bijv team 99 as om zetten naar een 44mm slag. dit kost zo'n 170,- euro.

Hebben mensen hier wat info over? is dat safe?

Heb namelijk erg veel moeite om een 2fast krukas te krijgen.

Niemand heeft er 1 op vooraad en bestellen duurt heel lang en is onbekend wanneer ze binnen komen.
 
dat kan heel goed gedaan worden naar mijn weten, ligt eraan hoe ze het doen. Waarschijnlijk een excentrisch bigend, of het gat van het bigend op recht tegenover het oude bigendgat boren, dit kan bij een volronde as, omdat er overal even veel vlees is. Dit word tenminste wel bij kreidler assen gedaan en het gaat gewoon goed mits er genoeg ruimte is. Misschien moet je eens contact opnemen met maik van de 2fast peugeot, die heeft ook een krukas om laten bouwen, volgensmij door een excentrisch bigendpen, maar dat weet ik niet zeker.
 
Aftershock rijdt ook met een excentrisch big-end op zn peugeot , dus dat is prima te doen, en ook bij Fred motoren vandaan als ik me niet vergis.

en de laatste post slaat ook nergens op =/
 
Aftershock rijdt ook met een excentrisch big-end op zn peugeot , dus dat is prima te doen, en ook bij Fred motoren vandaan als ik me niet vergis.

en de laatste post slaat ook nergens op =/

Kijk daar heb ik wat aan.

Ik heb net de jongens van twins gesproken. Die hebben als enige in nederland nog een as liggen. (net binnen) alleen die heeft hij zelf bij tedeshi besteld en is dus heel erg duur (439,-om precies te zijn)

Niemand heeft de assen meer.... ook scooterattack (leverancier) niet...

Ik krijg dus een drijfstang bij de cillinder. als ik nou een team 99 asje koop(kan ik voorweinig goed krijgen) en die laat verbouwen tot een 44mm slag met 2fast drijfstang...

Hoe zet het dan met de het carter volume en carter druk? aangezien voor een 2fast as je carter gekotterd moet worden....
 
Hoe zet het dan met de het carter volume en carter druk? aangezien voor een 2fast as je carter gekotterd moet worden....

Als je er een echte 44mm slag as in zet, heb je toch ook een grotere as in een gekotterd blok?

Imo zal het niet zoveel uitmaken. Je kan altijd je blok laten kotteren en er een normale as inzetten, net wat je zelf wilt.
 
Fabrizi heeft paar verschillende, maar is niet makkelijk aan te komen over algemeen. Afwerking schijnt niet zo super te zijn, naar horen zeggen.

Afwerking is idd erg slecht + dat het er echt slap uitziet.
Duurder dan de tcr en 2fast as.
Ik heb er wel het hele seizoen toen mee gereden @ me 2fast en het bleef wel gewoon heel.
 
Als je er een echte 44mm slag as in zet, heb je toch ook een grotere as in een gekotterd blok?

Imo zal het niet zoveel uitmaken. Je kan altijd je blok laten kotteren en er een normale as inzetten, net wat je zelf wilt.

Ja is idd waar.

Ik kan dus nu een team 99 asje kopen voor weinig. ik denk dat ik dan maar die 2fast drijf stang in laat zetten.
 
hij krijgt toch al de drijfstang bij de cilinder, het is gewoon een goede drijfstang, maar ik weet niet of dan de bigend diameter klopt.
Want je moet dan een groter bigendpen hebben dan de diameter van de gaten in de krukas toch? Anders kan het bigend lager er niet omheen, maar het kan ook zijn dat ik het mis heb.
 
als er een excentrisch big end gemaakt wordt maken die maten van de drijfstang niets uit , aangezien je een heel nieuw big end krijgt.
 
heeft iemand wel eens getest met een 80mm drijfstang op een 44mm slag ?

ps: ik had ooit eens gelezen dat stage6 met een 80cc kit bezig is, misschien komen hier gewoon hpc team assen bij die 'maar' 250 kosten.
 
Afwerking is idd erg slecht + dat het er echt slap uitziet.
Duurder dan de tcr en 2fast as.
Ik heb er wel het hele seizoen toen mee gereden @ me 2fast en het bleef wel gewoon heel.

Ik vind de 2 fast as anders ook niet zo super uitzien . Maar ik moet hem eigenlijk ook niet vergelijken met een team 2000 as .
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top