Mol
Moraalridder
Nadat het oude topic gesloten was mocht er pas een nieuwe komen als er meer info was. Bij deze dus
Hier begon het allemaal mee: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=41702&
Toen kwam dus het bestaande topic: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=47273&highlight=2fast
Filmpje van 1 van de eerste runs.
http://mol.scooterforum.net/2fast/koopmans_2fast_first_run.avi
Afgelopen zaterdag was er een SOBW race in Wemeldinge (Zeeland), ook was daar een testbank aanwezig via st.net
Na op de bank bij Koopmans al wat leuke scores te hebben neergezet hebben we de scooter meegenomen daarnaartoe om te kijken wat hij op de Tovami zou scoren.
Complete setup
Carters Koopmans tuned
2fast krukas 44mm slag 85mm drijfstang
2fast cilinder (standaard)
VL13 + 25mm recht spruitstuk Koopmans tuned
Keihin 28mm PWK carb.
Malossi binnenrotor
Koopmans/DPR uitlaat
Dit was het resultaat.
Bij Koopmans hadden we deze al staan.
Het grootste probleem wat we op dit moment hebben is het vermogen op het achterwiel krijgen. Aan de as levert hij het namelijk wel
De v-snaar blijft slippen, wat bij de runs op de Tovami bank voor de aanwezigen ook duidelijk te merken was. Ondanks dat een best leuk vermogen neergezet en laten zien dat de 2fast kit zeker een hoge potentie heeft.
Het blok moet rond de 13.800 toeren draaien, op de Tovami zat hij rond de 14.200- 14.400 best wel teveel dus, dit allemaal dankzij de slippende snaar.
Wat wij al geprobeerd hebben is: drukveren van slap tot uberzwaar, variobus afdraaien, andere snaren, koppeling aangepast, enz enz enz
Het resultaat was dat er een v-snaar van mij in rook opging, toen van Pronk zijn snaar geleend, ook deze fikte zo weg. Daarna nog een nieuwe snaar gepakt en ook deze moest eraan geloven. Na een run of 5 hing het kevlar ernaast en was er niks meer mee te doen. Ik zal even een fototje maken van de snaar als het weer opengaat, want in Wemeldinge schijnen de stofwolken eruit gekomen te zijn tijdens de runs (stof van de v-snaar dus).
Voorlopig denk ik geen updates meer, het blok zal binnenkort uit elkaar gaan om alles even te controleren. Daarna misschien aanpassingen aan de cilinder of eerst nog wat tests met andere uitlaten.
Hier nog 3 fototjes van in Wemeldinge.
Hier begon het allemaal mee: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=41702&
Toen kwam dus het bestaande topic: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=47273&highlight=2fast
Filmpje van 1 van de eerste runs.
http://mol.scooterforum.net/2fast/koopmans_2fast_first_run.avi
Afgelopen zaterdag was er een SOBW race in Wemeldinge (Zeeland), ook was daar een testbank aanwezig via st.net
Na op de bank bij Koopmans al wat leuke scores te hebben neergezet hebben we de scooter meegenomen daarnaartoe om te kijken wat hij op de Tovami zou scoren.
Complete setup
Carters Koopmans tuned
2fast krukas 44mm slag 85mm drijfstang
2fast cilinder (standaard)
VL13 + 25mm recht spruitstuk Koopmans tuned
Keihin 28mm PWK carb.
Malossi binnenrotor
Koopmans/DPR uitlaat
Dit was het resultaat.
Bij Koopmans hadden we deze al staan.
Het grootste probleem wat we op dit moment hebben is het vermogen op het achterwiel krijgen. Aan de as levert hij het namelijk wel
De v-snaar blijft slippen, wat bij de runs op de Tovami bank voor de aanwezigen ook duidelijk te merken was. Ondanks dat een best leuk vermogen neergezet en laten zien dat de 2fast kit zeker een hoge potentie heeft.
Het blok moet rond de 13.800 toeren draaien, op de Tovami zat hij rond de 14.200- 14.400 best wel teveel dus, dit allemaal dankzij de slippende snaar.
Wat wij al geprobeerd hebben is: drukveren van slap tot uberzwaar, variobus afdraaien, andere snaren, koppeling aangepast, enz enz enz
Het resultaat was dat er een v-snaar van mij in rook opging, toen van Pronk zijn snaar geleend, ook deze fikte zo weg. Daarna nog een nieuwe snaar gepakt en ook deze moest eraan geloven. Na een run of 5 hing het kevlar ernaast en was er niks meer mee te doen. Ik zal even een fototje maken van de snaar als het weer opengaat, want in Wemeldinge schijnen de stofwolken eruit gekomen te zijn tijdens de runs (stof van de v-snaar dus).
Voorlopig denk ik geen updates meer, het blok zal binnenkort uit elkaar gaan om alles even te controleren. Daarna misschien aanpassingen aan de cilinder of eerst nog wat tests met andere uitlaten.
Hier nog 3 fototjes van in Wemeldinge.