2Fast 80cc kit deel 2

Mol

Moraalridder
Nadat het oude topic gesloten was mocht er pas een nieuwe komen als er meer info was. Bij deze dus :)

Hier begon het allemaal mee: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=41702&


sprintzip0.jpg


sprintzip1.jpg


sprintzip2.jpg


sprintzip3.jpg


sprintzip4.jpg


sprintzip5.jpg


technische_gegevens.jpg




Toen kwam dus het bestaande topic: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=47273&highlight=2fast

2fast01.jpg


2fast02.jpg


2fast03.jpg


2fast04.jpg


2fast05.jpg


Filmpje van 1 van de eerste runs.
http://mol.scooterforum.net/2fast/koopmans_2fast_first_run.avi



Afgelopen zaterdag was er een SOBW race in Wemeldinge (Zeeland), ook was daar een testbank aanwezig via st.net
Na op de bank bij Koopmans al wat leuke scores te hebben neergezet hebben we de scooter meegenomen daarnaartoe om te kijken wat hij op de Tovami zou scoren.

Complete setup

Carters Koopmans tuned
2fast krukas 44mm slag 85mm drijfstang
2fast cilinder (standaard)
VL13 + 25mm recht spruitstuk Koopmans tuned
Keihin 28mm PWK carb.
Malossi binnenrotor
Koopmans/DPR uitlaat

Dit was het resultaat.
Koopmans_2fast_grafiek01.jpg


Bij Koopmans hadden we deze al staan.
Koopmans_2fast_grafiek02.jpg



Het grootste probleem wat we op dit moment hebben is het vermogen op het achterwiel krijgen. Aan de as levert hij het namelijk wel :D
De v-snaar blijft slippen, wat bij de runs op de Tovami bank voor de aanwezigen ook duidelijk te merken was. Ondanks dat een best leuk vermogen neergezet en laten zien dat de 2fast kit zeker een hoge potentie heeft.
Het blok moet rond de 13.800 toeren draaien, op de Tovami zat hij rond de 14.200- 14.400 best wel teveel dus, dit allemaal dankzij de slippende snaar.
Wat wij al geprobeerd hebben is: drukveren van slap tot uberzwaar, variobus afdraaien, andere snaren, koppeling aangepast, enz enz enz
Het resultaat was dat er een v-snaar van mij in rook opging, toen van Pronk zijn snaar geleend, ook deze fikte zo weg. Daarna nog een nieuwe snaar gepakt en ook deze moest eraan geloven. Na een run of 5 hing het kevlar ernaast en was er niks meer mee te doen. Ik zal even een fototje maken van de snaar als het weer opengaat, want in Wemeldinge schijnen de stofwolken eruit gekomen te zijn tijdens de runs (stof van de v-snaar dus).
Voorlopig denk ik geen updates meer, het blok zal binnenkort uit elkaar gaan om alles even te controleren. Daarna misschien aanpassingen aan de cilinder of eerst nog wat tests met andere uitlaten.

Hier nog 3 fototjes van in Wemeldinge.
Koopmans_2fast_wemeldinge01.jpg


Koopmans_2fast_wemeldinge02.jpg


Koopmans_2fast_wemeldinge03.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Dan zal hij de snaar nog steeds wegvreten :)
Ik had de halfpully al met korrel 80 opgeschuurd, maar dat maakte ook bijna niets uit. We zijn er alweer over aan het nadenken en hebben alweer wat dingetjes om te proberen. Wel fijn dat jullie met ons meedenken :*
 
Dat is tog niet de maker, en deze gast van dat lijstie rijdt ook met een Malossi-as met 85mm stang. En ik denk dat die Massimo echt wel met zijn eigen 2-fast-4-race as rijdt.
 
Just Zippin: leer lezen, ik denk dat hij alleen de drijfstang gebruikt aangezien er ook iets bijstaat over 44mm, wat dus op de 44mm slag zou moeten doelen.

Malossi overrange zit erin..
Oftewel een MHR2000 vario met 134mm overranged achterpullys.
 
Back
Top