2Fast wand eruit

Status
Not open for further replies.
ik zou zeggen probeer het gewoon nog bij tedeschi, ik bedoel nooit geschoten is altijd mis ja:). Voor de rest heeft deze discussie niet zoveel zin, de 1 denkt er weer anders over dan de ander. Het is iedergeval niet helemaal duidelijk waardoor het gekomen is. Meesten denk arm mengsel, maar het arme mengsel kan ook weer door meerdere factoren komen, en ik denk door het koelvloeistof gedoe wat niet helemaal lekker zat...
maar er zal toch weer een nieuw wandje in moeten als je SBO wil rijden volgend jaar:)
 
jammer dat er mensen posten die echt niet weten waar ze over praten !!!

ik heb zelf 2 kitjes op de bank gehad waarvan beide de wand eruit liep !!! dus mensen die beweren dat het niet aan de cilinder ligt, zeggen dus dat het mijn onkunde is!!!

en het leuke is: bij 1 kit zakte het vermogen steeds verder weg, tot ik op een gegeven moment het blokje niet meer aan het lopen kreeg, cilinder eraf gehaald, en op verscheidene plekken begon het nicalsil te bollen (het zat er dus nog wel maar bolde op)

zeker ook te vast gedraait ? 8P

Als je gewoon contact opneemt met tedeschi en hij weet dat je er verstand van hebt(aan de manier hoe je het brengt) dan vergoed hij dit echt wel (bij mij iig wel)
 
dus mensen die beweren dat het niet aan de cilinder ligt, zeggen dus dat het mijn onkunde is!!!

Zo mag je het best interpreteren.

Joel , chris , koopmans , SA , ik , hebben totaal geen problemen. En we hebben er tevens allemaal al flink veel mee geknalt....
En jij 2x met 2 verschillende cilinders.

Het lijkt bijna wel een feit...
 
nu noem je dus de mensen op die er geen problemen mee hebben, noem nu ook eens de mensen op die er wel problemen mee hebben ?

Ik zeg ook duidelijk dat het niet bij elke 2fast cilinder zo is, maar een bepaalde serie !!! want ik heb ook meer dan 5-10 2fast cils op de bank gehad of onder de klanten die geen problemen hebben (waaronder die van hendrik die 500+ runs op de testbank heeft gedraaid)

maarjah als jij denkt dat je gelijk hebt, prima !
 
Toch nog maar even een foto erbij, om het nog duidelijk te maken !!

dit is dus een stnd mina 2fast cilinder die compleet stnd is en circa 2 uur op de bank heeft gedraaid (nota bene eigen 2fast blok)

2fast0034.JPG


verklaar deze vlek maar eens, waar je bij het rode omcirkelde zelf een hoekje al los ziet raken?

het donkere gedeelte kun je dus gewoon indrukken...
 
jammer dat er mensen posten die echt niet weten waar ze over praten !!!

ik heb zelf 2 kitjes op de bank gehad waarvan beide de wand eruit liep !!! dus mensen die beweren dat het niet aan de cilinder ligt, zeggen dus dat het mijn onkunde is!!!

en het leuke is: bij 1 kit zakte het vermogen steeds verder weg, tot ik op een gegeven moment het blokje niet meer aan het lopen kreeg, cilinder eraf gehaald, en op verscheidene plekken begon het nicalsil te bollen (het zat er dus nog wel maar bolde op)

zeker ook te vast gedraait ? 8P

Als je gewoon contact opneemt met tedeschi en hij weet dat je er verstand van hebt(aan de manier hoe je het brengt) dan vergoed hij dit echt wel (bij mij iig wel)

Dank je marco :*

Ook bij de mijne zijn er 3 plekken waar die opbolt. Alsof er lucht ofzo onder zit. Zijn die 3 lijntjes met rode rondje erom heen

2z5rii0.jpg
 
ik draai cilinders gewoon met de hand aan , en soms ook vrij vast , waarom gebeurd het bij mij niet dan?

ik zou niet weten waarom een cilinder zou moeten vastlopen op tapeinden , dat is IMO gewoon gelul of een excuus oid..

bij onze classic 50cc's zitten de tapeinden zelfs letterlijk tegen de cilinder aan en draait 16.000 tpm , en die draaien we ook zo met de hand aan , dan zou die ook vast moeten lopen ..

als je de tapeinden echt te vast draai draai je ze gewoon kapot btw..


toch komen mijn zuigertjes een stuk netter uit mn cilinder sinds ik een moment sleutel heb
 
Toch lijkt het wel een veel voorkomend probleem @ de mina versie van de 2fast... A-Bizar, Chris, Joël etc... allemaal PIA.. Kan dus zijn dat het gewoon een slechte levering is oid :p

Maybe die van mij er ook maar eens aftrekken :X nog niet veel zin in als ik deze pix hier zie :D
 
Toch nog maar even een foto erbij, om het nog duidelijk te maken !!

dit is dus een stnd mina 2fast cilinder die compleet stnd is en circa 2 uur op de bank heeft gedraaid (nota bene eigen 2fast blok)

2fast0034.JPG


verklaar deze vlek maar eens, waar je bij het rode omcirkelde zelf een hoekje al los ziet raken?

het donkere gedeelte kun je dus gewoon indrukken...

Misschien moet je eens wat rustiger aan doen met de 2fast in het begin.
Powerseal knalt er ook 9 van de 10x zo weer uit als je te snel vol gaat knallen.

De 2fast is geen evo of speed. Ding heeft nog geen reputatie. Daarom heb ik iig erg rustig gedaan met de 2fast.
Gewoon regelmatig af laten koelen en weer rustig warm laten worden.
 
met deze cilinder is niet meteen hard geboekt, hij is ook een paar keer fantsoenlijk afgkoeld voordat we echt vol gingen banken.
 
Het lijkt me vrij duidelijk dat het in een aantal gevallen een fabricage fout betreft. Zo'n wand mag niet zo makkelijk loskomen, alleen bij flinke detonatie zou ik het begrijpelijk vinden.
Blijkbaar denkt Tedeschi daar ook zo over, anders zou hij sommige gevallen niet vergoeden.

Sowieso gebeurt het natuurlijk bij het ene merk meer dan bij het ander. Mijn ervaring is dat de hechting van Polini/Gilardoni nicasil wanden zeer goed is. Ik heb hier op het forum nog nooit een Polini cilinder gezien met hele stukken wand eruit, terwijl er toch al heel veel goed zijn genaaid.
 
ik heb hier wel een Malossi 50 waar een heel stuk wand mist , boven de uitlaatpoort , dus bij Malossi gebeurt het ook.
 
Alleen omdat het een 2fast is hoeft de cilinder nog niet heilig te zijn..

Oke je betaald er 600,- voor, en het MAG ook niet gebeuren.. maar blijkbaar is er gewoon een serie waarbij een fabricage fout zeker een rol speelt.

Miss zijn er ook andere dingen die een rol hebben gespeeld.. maar het feit is gewoon dat die wanden niet los mogen komen.. helemaal niet voor dat geld...
 
wij hebben een cilinder gehad ac mina, van malossi, waar inderdaad ook blaren op kwamen, na een uur testen, alles goed geen deto enzo.

merkte niet dat ie slecht liep ofzo. kwamen er alleen achter toen we de uitlaat omwisselde dat er een rare (Geen klem streep) streep groef dus in zat.

gewoon aan de leverancier terug gegeven (getuned) en wel. en kosteloos vergoed gekregen. incl zuiger.

dus denk contact op nemen en klaar
 
Misschien moet je eens wat rustiger aan doen met de 2fast in het begin.
Powerseal knalt er ook 9 van de 10x zo weer uit als je te snel vol gaat knallen.

De 2fast is geen evo of speed. Ding heeft nog geen reputatie. Daarom heb ik iig erg rustig gedaan met de 2fast.
Gewoon regelmatig af laten koelen en weer rustig warm laten worden.


dude, denk je nou echt dat ik niet weet hoe je met zulke cilinders om moet gaan ?x|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top