2fast wand

beunhaas

1337O|2
sorry dat ik dit oud topic ff terug naar boven haal

http://forum.scooterforum.net/forum/f37/2fast-wand-eruit-130467/index3.html

ik had nu hetzelfde probleem zoals marco aanhaalde,na 5tal draaiuren blaren op de wand.

21ul1.jpg

41nf1.jpg


maar het bleef draaien,24.1pk
Na heel wat knallen en overvloedig gebruik van nos ed.wou ik geen gezeik op meppel dus cilindertje opgestuurd naar tedeshi,50/50 vergoed (50€ zelf moeten betalen)

1 week voor meppel had ik hem terug,weer op de tovami aan de mengselmeter,24.8pk
na een goed uur draaien begon hij weer moeilijk stationair te lopen,thuis blok opengehaalt.

wand:stuk eruit,blaren erop,barsten erin en kopje vond de nickasilstukjes niet zo leuk

51mx3.jpg

53di6.jpg

52le8.jpg


squish ok,momentsleutel,carb goed rijk,temp in de gaten gehouden,blablabla..
tedeshi gebeld,hij het niet snappen en zegt terug opsturen.

nog meer mensen die het terug gehad hebben na herstel bij tedeshi?
ik heb namelijk geen zin om weer een sprintdag te moeten missen doordat men wand er terug uitknald.

kan dat niet aan de alu legering liggen,dat de wand er niet wil aan hechten?
dan heeft opnieuw opsturen naar tedeshi of zelfst powerseal geen zin lijkt me?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nou als de alu legering niet goed genoeg was had geen een wand het uit gehouden. DJ is een goed voorbeeld, zijn (volgens mij originele) wand heeft het al heel wat bankuren en sprint uitgehouden. Dit is een minarelli versie. Jordy heeft wat minder gelukt en is zelfs zijn wand na behandeling van Powerseal er ook uit gevolgen.
 
Nou als de alu legering niet goed genoeg was had geen een wand het uit gehouden. DJ is een goed voorbeeld, zijn (volgens mij originele) wand heeft het al heel wat bankuren en sprint uitgehouden. Dit is een minarelli versie. Jordy heeft wat minder gelukt en is zelfs zijn wand na behandeling van Powerseal er ook uit gevolgen.

ik heb nog nooit gehoord dat een powerseal wand eruit kwam. maar alles kan. en wat betreft de alulegering, je moet gewoon de wand dan lichtjes laten opboren/honen zodat er VERS alu onder zit, dit is ALTIJD beter dan wandje eruit laten halken door zuur en daarna selaen. tip mijnerzijds, mijn wand na de vastloper was PERFECT, echter de dikte was niet zoals afgesproken, dus heb ik het vergoed gekregen.

ik heb nog een andere vraag als er een niet goed product wordt verkocht (€650,-), waarom spreek je in godsnaam 50/50 af, lekker laten vergoeden! t is geen zak chips hoor!

ikzelf heb ook tegen dexter gezegd als hij loskomt gewoon naar powerseal, dan weet je (mijn ervaring) dat de wand NOOIT loskomt! echter kost dat meer dan de vergoeding van 2fast
 
Heiko, Kees zegt het verkeerd. Mijn cilinder is opnieuw gedaan bij ATM nadat de originele wand eruit ging en toen was de wand weer genaaid en nu weer bij ATM vergoed. Moest alleen zelf een nieuwe zuiger halen.

Op Meppel een run gemaakt en later op de dag in Almere nog een X aantal, hij zit er nog in...

Zo zijn er verdeelde mening over verschillende sealers.
Zoals Heiko is helemaal verliefd op Powerseal, maar ik heb ook verhalen gehoord dat 2fast wandjes bij hun er ook net zo snel weer uitliepen. En dat je pk verlies hebt.
Het zijn misschien fabels, maar ze zijn er wel.

Zo heb ik ook goede en slechte verhalen van ATM, dus het is gewoon hopen op een goede wand en anders nog een keer vergoeden en nog een keer.


Nu heb ik dan cilinder met de hand vast gedraaid en rustig een paar keer warm laten draaien en goed aflaten koelen en dat een paar keer herhaald.
Paar runs gemaakt en cilinder eraf getrokken, er is nog niks te zien aan de cilinder...
 
powerseal wanden hebben tijd nodig om weer vermogen te gaan geven.
de nieuwe wand is vrij ruw gehoont eenmaal lekker ingelopen scoort het als tevoren.
 
Bij ATM is dat dus niet zo, na 4 geblokkeerde runs zat ik precies op het zelfde vermogen als wat ik had.
Wel met een mooiere lijn en meer koppel.
 
Tsja, it's an ongoing story. De ene blijft zitten, de andere niet.

Toch blijft het in mijn ogen ook een kwestie van deugdelijk monteren en in laten lopen.

Een nieuwe wand hoeft maar 1 slag verkeerd op z'n flikker te krijgen, en een resultaat zou kunnen zijn dat de hechting er onder los laat, waardoor je zo'n bel krijgt. (opgestropen zeg maar).

Mijn 2fast blok heeft wel geteld 3x van 10 tot 60 graden warm staan pruttelen, af en toe een korte hengst aan het gas is geen probleem, maar boven de 8000 toeren is hij bij mij niet geweest. Ook de eerste 5 liter benzine was rijk gesmeerd 1:30.

Dit heb ik bij nog 2 2fast cilinders herhaald, en bij deze zitten ook nog steeds de orginele wanden er in.


Over het verhaal van Jordy, wanneer een scooter 14 delen lucht/mengsel verhouding draait, en je forceert dit nog even met gas, vind ik het alles behalve raar dat je wand er uit naait. Of de wand nou door een hoer in peking is geplaatst of door de alheilige Paus sint johannes de 383e. Geen verschil :p Dat is gewoon vragen om ellende :p
 
Ook mijn nieuwe wand word vanavond op de proef gesteld,

Net als bij DJ's blok heeft mijne 3 keer van 10 tot 60 graden stationair gedraaid, daarna rustig wat rondjes door t dorp gecruisd en vervolgend weer af laten koelen en daarna warm draaien en gassen 8) wand zit er nu nog in (is trwns een ATM wand) de eerste wand is er uit getieft.

Vanavond word t op de testbank geprobeerd of de wand blijft zitten ja of nee, ik heb er tot nu toe goed vertrouwen in 8) De eventuele terror pic's komen vanavond :)
 
Haha, dat was een kut carb :X. Die deed altijd vaag, de eerste keer bleef die maar stotteren net zoals einde van de dag @ meppel.

Nu een nieuwe besteld en Zaterdag testen.

Maar over het warm draaien en inrijden heb ik het zelfde gedaan als D.J en Kees bij deze wand.
Eerst nog een paar km beetje rond pruttelen...
Dit warm draaien doe ik het liefst ook elke keer!

Binnenkort maar weer is op de bank gooien.
Met de nieuwe carb die ik getest had van een vriend ging die als een gek.
 
Last edited:
Ik ben het helemaal met DJ eens! Ik heb altijd 5 liter 1:25 gesmeerd op gebrand bij de cilinder die ik reed. En voor montage smeer ik de wand altijd dik in met olie.
En warm draaien 1 of 2 keer tot 60 graden.

Ben met speed04 blokje en 2fast daarna (dus met 1:25 gesmeerd ) direct de testbank op geweest, en ook meteen helemaal door trekken. Nooit problemen gehad, wanden zien er altijd als nieuw uit.

Voor het monteren van een nieuwe zuiger rijd ik niet meer 1:25, maar ik smeer wel altijd de zuiger en wand opnieuw dik in met olie.

Heb laatst nog geholpen met een jongen uit de buurt met Minarelli Speed06, compleet nieuw. Zelfde verhaal als hierboven, paar runs gemaakt op de weg en toen ook al meteen aan het gas. Geen sporen niks.

Een wand moet zich ook zetten, en inslijten. Vandaar in het begin 1:25, een ruwe wand kan maar zo een keer happen, en een beetje olie voorkomt een boel ellende, is mijn mening iig.

In mijn begin tijd met brommers had ik een Gilardo 70 getuned en wel, kan je garanderen dat ik die brommer nooit fatsoenlijk heb warmgereden, altijd met koude motor meteen gas er op, zuigers gingen echt lang mee. Ook hier weer 1:25 gesmeerd altijd.
 
het in laten draaien van een wand is gewoon klinklare onzin, en sommige hebben meer geluk dan anderen.

wat wel zo is, dat een wand bij detonatie sneller kan loslaten, maar een hechting is een hechting en bij sealen moet alles vetvrij zijn (dat laatste is t probleem.

en als iederene het goed weet, dan weten ze oook dat BMW, Jaguar zelfs loslatende wanden hadden, moesten die ook eerst goed warmdraaien, NEE, pure onzin. wandjes ealen en het HELE productieproces is heel wat lastiger dan tedeschi denkt. mhr cilinders laten toch ook nooit los, althans misschien 1 op de 1000.

ik heb al 60 cilinders meteen laten knallen, en wand liep er nooit uit, en indraaien is puur voor de zuigerveer (bij echte racecilinders)

verder, wat betreft het grove hoonwerk, je moet powerseal zelf nahonen, zodat het ECHT rond is en de groefjes tbv smering in orde zijn. dan scoort ie prima

dus conclusie

nicasil van powerseal is 10x beter dan dat van ATM
nabewerkingen ATM zijn 10x beter dan Powerseal, maarrr

de echte mensen hebben machines dus controleren en bewerken altijd alles zelf na EN ZWEREN BIJ POWERSEAL! vooral qua slijtvastheid, etc.

een goede slijtvaste wand kan je niet maken, eentje nadraaien en honen dat kan (bijna) iedereen op de hoek.
een ruve wand hapt niet, bevels die niet goed zijn aangebracht die rijd je aan t begin glad en die kunnen dus happen.

dit verhaal wordt door de mensen in de racewereld bevestigd, dus graag geen berichten die niet onderbouwd zijn.

gr heiko
 
Last edited:
Ook mijn nieuwe wand word vanavond op de proef gesteld,

Net als bij DJ's blok heeft mijne 3 keer van 10 tot 60 graden stationair gedraaid, daarna rustig wat rondjes door t dorp gecruisd en vervolgend weer af laten koelen en daarna warm draaien en gassen 8) wand zit er nu nog in (is trwns een ATM wand) de eerste wand is er uit getieft.

Vanavond word t op de testbank geprobeerd of de wand blijft zitten ja of nee, ik heb er tot nu toe goed vertrouwen in 8) De eventuele terror pic's komen vanavond :)

Lul niet man!:D
 
Atm is overgenomen door powerseal, dus de wandjes zelf zouden kwa kwaliteit dan niet meer zoveel moeten verschillen zou je zeggen..
 
@ heiko,thx aan zo'n reacties heb ik iets:p
maw,je denkt ook,als ik hem terug laat herstellen bij tedeshi dat 9/10 hetzelfde probleem zich voordoet?

btw die 50/50 was ivm tijdsnood,met mailen duurt het altijd ff tegen dat je reactie krijgt,1week voor meppel liet die dat weten,dus maar gelijk over gemaakt anders had ik hem vast pas na meppel terug.
niet dat het wat heeft uitgehaald natuurlijk achteraf gezien..:|
 
51% van de aandelen zijn overgenomen ja. Dan gaan ze niet meteen voor de zelfde lage prijs van atm nieuwe machines dr voor neer zetten denkss
 
ja maar dat is dus bij lange na niet zo!
en wat denk je van concurrentie uitschakeling, oftewel monopolie?
anders zou NIEMAND meer naar powerseal gaan.

ik zweer bij de powerseal wand! omdat het echt een hele andere wand is.

waarom???
ATM, heel leuk perfect dit perfect dat qua spijl terugleggen en zuigerspeling, maar als je gaat vergelijken hoeveel powerseal wandjes er (zouden) uitgaan en van ATM dan zie je bij ATM dat er misschien 20??, 30???% wandjes bij zwaargetunede (eerder detonatie, waardoor sealing ook sneller loslaat, zeker bij een niet perfect gehanteerd productieproces) motoren uitgaan (ik praat dan over scooter mhr 70cc speed, 2fast minarelli, kart TM125, rotax, etc etc.... en nog niewt gesproken over de veel zachtere laag nicasil, minder slijtvast)
terwijl ik nu pas in heel mn leven 2x heb gehoord dat een powerseal wandje ooit loslaat. zelfs mijn vastloper was prima, behalve dat de weanddikte niet klopte, wat dus nu ook weer wordt hersteld, etc)
- ATM vergoed alles zonder maar naar te hoeven vragen.
- Powerseal, tja dat is iets lastiger, maar ik kreeg grootendeels vergoed, dus dat is netjes (in mijn geval)
 
Last edited:
Mijn cilinder is btw nadat die bij ATM is geweest ook nog is nagehoond en extra afgewerkt...

Maar zie niet zo heel veel verschil tussen de 2.
Het is maar net hoe de wand wordt gezet.
 
Ik heb zelf wel eens contact gehad met Tedeschi over mijn wandje. Ik was na al die berichten bang dat mijn wandje ook zou knallen. Tot op heden rijd ik nog steeds met het originele Nicasil wandje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook kwa sproeiers niet tot het uiterste ga om het een beetje safe te houden...

Mischien gaan jullie toch allemaal net iets te krap in spoeiers?
Vreemd genoeg loopt hij bij tedseschi ook niet kapot. (zegt hij)

Zijn mailtje naar mij:

Hello,


There isn’t anything to do to prevent this problem.
I always put my engine on dyno test bench but I never had nykasil problem.
Make your test and then will see what happen.

Best regards

TRT

Tedeschi Massimo

Ik had hem gevraagd voor dat ik de testbank op ging of hij nog iets van tips had om het eventueel te voorkomen.

Nou heb ik er ook nog geen woeste score uitgehaald. Maar of hij nou 24 of 23 pk heeft dat zal niet uitmaken denk ik...
 
Last edited:
Je heb wel gelijk john.. bij mij en bij andere is de sproeier gewoon minimaal gehouden nu zit ik op 24,5 constant.. wandje blijft gewoon zitte maar er zal vast wel een reden zijn waarom tedeshi gratis een wandje erin gooit mochte ze eruit lopen.. hij weet zelf ook goed dat het geregeld gebeurd of praat ik nu onzin :p
 
Back
Top