Speed met 2fast/Fabrizi Krukas?!

wolferineJunior

Wolferine Special Parts
Zou het in theorie mogelijk zijn om met een Fabrizi of een 2fast4Race krukas op een team te rijden met een spacer zoals bijvb. tyrone het ook doet met zijn evo op speed krukas want dat zou me nou eens lijken .

Volgens mij moet het toch ook gewoon kunnen

Fabrizi/2fast Krukas 44slag 85drijfstang
Speed 39,3(dacht ik) 85drijv.
 
Advertisement - register to remove this

Big B NRG said:
Ja hoor waarom zou dat niet mogelijk zijn?

Als je de juiste middelen daarvoor hebt, moet dat mogelijk zijn.


HEb ik dus gewoon gelijk gewoon ook met spacer rijden dan heb je het zelfde als speed as met evo bijvb.?
 
Ja ws. wel. Omdat je die 5 mm van die drijfstang kan compenseren met je slag als je dat plaatje maakt.

Snap je wat ik bedoel? :)
 
Het lijkt me beter als de SLAG het zelfde is, drijfstanglengte lijkt me geen probleem om die met een spacer te compenseren.
 
maar der bestaat geen krukas met en drijvstang van 90mm daarom maaken ze toch die slag als het niet verkeerd zie?
Door die slag kom je dan toch gewoon 90mm als je het zo ziet!
 
Nee je ziet het verkeerd.

Je slagvolume wordt groter. Dus een speed zou dan ook 80cc worden met een 44 mm slag.

En als ze 90 mm drijfstangen hadden willen maken deden ze dat wel hoor ;)
 
Big B NRG said:
Waarom de slag het zelfde houden?

De krukas met slag 44mm kom dus bijna 2.5mm (helft van slag verschil) hoger uit op het bovenste dooie punt van de cilinder. Of te wel zuiger knalt door je kop heen.
 
Kneiter said:
De krukas met slag 44mm kom dus bijna 5mm hoger uit op het bovenste dooie punt van de cilinder. Of te wel zuiger knalt door je kop heen.

ja en daarom gewoon een spacer van 4mm maaken en dan pakkingen
 
GVD hoe moet ik dat nou zien ik wil nu gewoon weeten of dat zou lukken krukas met 44slag 85mm drijvstang en dan een spacer van 4mm gaat dat in theorie of neit?
 
wolferineJunior said:
GVD hoe moet ik dat nou zien ik wil nu gewoon weeten of dat zou lukken krukas met 44slag 85mm drijvstang en dan een spacer van 4mm gaat dat in theorie of neit?

Vul maar een de timingen in van de cilinder zul je zien dat het voor geen meter gaat lopen.

In de formule voor de timingen zit de slag verwerkt en zal de timingen hiermee compleet verstoren.
 
wolferineJunior said:
heel zeeker weeten?

Cker weten. Als je naar tyrone kijkt die pakt een andere drijfstang lengte en compenseert dit door de spacer. De slag compenseren door een spacer gaat helaas niet lukken.
 
Tyrone heeft idd een compleet ander principe.. je slag is de weg die je zuiger aflegt van ODP naar BDP, als je dus je slag wilt compenseren schraap je ook met je zuiger door je spacer..
 
Kneiter said:
Cker weten. Als je naar tyrone kijkt die pakt een andere drijfstang lengte en compenseert dit door de spacer. De slag compenseren door een spacer gaat helaas niet lukken.

THX voor de info
Het zou leuk zijn als ik meerdere menigen zou hooren dus AUB doe jullie best
 
Het is zo , met een spacer kan je de drijfstang lengte compenseren , niet de slag.

Het is zo dus je weet je antwoord :)
 
r0bert said:
Het is zo , met een spacer kan je de drijfstang lengte compenseren , niet de slag.

Het is zo dus je weet je antwoord :)

okee jammer dan was eens wat anders geweest moet ik het toch maar maar met speed asje doen:'(
 
Willen we een langere slag krukas gebruiken op een normale slag cilinder? Kan never nooit (goed) lopen.
Al eens misverstanden over geweest: Slag is wat anders als de lengte van de drijfstang. Je kan bijvoorbeeld wel een RHQ/Speed krukas gebruiken voor een Team, dmv spacer. Dit omdat de slag gewoon hetzelfde blijft, alleen de drijfstang 5mm langer is.
Slag wordt bepaald door de afstand van het middenpunt van de as tot het middenpunt van het big end, wat bij alleen de Fabrizi as afwijkt (44mm ipv. 40mm). Daar heeft Fabrizi dan ook een cilinder voor, met compleet andere timings en poortgrootten.

Kortom, dit is niet mogelijk
 
Back
Top