2Fast 80cc kit deel 2

Speedyrules said:
zoals ik al zei, beter 'gewoon' terug dicht gooien en naar wens weer uitwerken , idd veel werk, maar sterker en eenvoudiger dan een 50 carter lopen aan te passen , zoiets kan volgens mij nooit goed komen .


Je kan nog beter gewoon zelf een carter ontwerpen...dan weet je zkr dat het goed zit, als je dan toch goed bezig wilt zijn... +ralf+
 
Tim_xsh said:
180 cc carter is ook níet bepaald stabil , he .

ik hoor wel vaker van getunede carters die spontaan breken ...

als er dan nog een bult toeren bij komen lijkt me dat niet echt veilig.

180 en 50 cc carter verschillen niet zo veel van elkaar dacht ik

ik zeg toch net dat die scheurende carters zijn op te lossen door malossi carters of originee met andere legering :) trouwens, das ook alleen maar bij de oudere modellen dat scheur probleem :!

layout van het carter is identiek, maar alles is gewoon groter , poulie's ,ontsteking, as, lagerschalen, ... het enige da tidentiek is is de inlaat
 
wolferineJunior said:
Met wat voor drukveer rijden jullie @ mol?
Van std. tot Hebo 200% :D

Verder aardig wat discussies hier. Leuk om te zien wat voor oplossingen er allemaal aangekaart worden enzo. Volgende week hoop ik ermee verder te gaan. Als we de oplossing vinden dan komen jullie ook ook wel te weten. Een 180cc carter komt er zowieso niet. Met deze spullen gaat het gewoon goedkomen, hoop ik O-)
 
Mol said:
Van std. tot Hebo 200% :D....

hmm zijn er al zulke sterke op de markt? wist ik niet.

Maar goed, al geprobeert de meest sterke drukveer met extra ringen op (nog) meer voorspanning te brengen.

Er moet toch een punt komen dat de slip wordt tegengegaan.
 
Ik heb even een 180 en 50 carter vergelijken met de bijbehorende poelies:

Runner 125/180 standaard:
voorvario (diameter 116mm) past in een 50 carter.
achtervario (diameter 146mm) past niet.

Tandwieldeksels zijn verschillend, maar lijken de boutgaten op dezelfde posities te hebben.

180 carter aanpassen zou mogelijk moeten zijn, maar dat is een heel karwei.

@ Mol: Al een Polini Evo snaar geprobeerd?
 
Ik vroeg me ook iets af: als die 2f4r deronder komt hoe zit dat dan met de vertanding?

Geld het dan ook dat je rond een RF van 10 moet zitten, of is het meer aan te raden om rond de 8 te gaan zitten?

@ Mol: hoe rijd het op de weg dan? Als een gigantische stuiterbal of valt dat mee vanwege je lange vertanding?
Heb je toevallig ook getest met de Team 2003 pijp, of direct die DPR derop geknald?
 
Last edited:
Joël said:
Tandwieldeksels zijn verschillend, maar lijken de boutgaten op dezelfde posities te hebben.

ben je daar heel zeker van ? toegegeven ik heb nog niet veel met pia 50 carters gewerkt maar het vertandingsdeksel van een DNA leek me echt identiek :)

naja boeie , mol gaat het toch niet doen (helaas, zou me anders wel de ultieme en extreemste vorm van tuning zijn , alles op maat en naar wens :W
 
Speedyrules said:
ben je daar heel zeker van ? toegegeven ik heb nog niet veel met pia 50 carters gewerkt maar het vertandingsdeksel van een DNA leek me echt identiek :)

naja boeie , mol gaat het toch niet doen (helaas, zou me anders wel de ultieme en extreemste vorm van tuning zijn , alles op maat en naar wens :W

Ik heb hier een Runner 125 LC blok en daarvan ziet die tandwieldeksel er compleet anders uit dan van de 50cc blokken. Een stuk hoger en meer verstevingsribben e.d.
 
Joël said:
Ik heb hier een Runner 125 LC blok en daarvan ziet die tandwieldeksel er compleet anders uit dan van de 50cc blokken. Een stuk hoger en meer verstevingsribben e.d.

kan hoor, mij LEEK het gewoon hetzelfde, bij deze i stand corrected :)
 
marcel heb je nou al eens met evo snaar /overrange getest dan?

joel en ik vroegen dat paar paginas terug , misschien had je t niet gezien
 
Speedyrules said:
ben je daar heel zeker van ? toegegeven ik heb nog niet veel met pia 50 carters gewerkt maar het vertandingsdeksel van een DNA leek me echt identiek :)

naja boeie , mol gaat het toch niet doen (helaas, zou me anders wel de ultieme en extreemste vorm van tuning zijn , alles op maat en naar wens :W

kan kloppen, alleen heeft een dna het vertandingsdeksel aan de buitenkant zitten ipv binnen zoals een runner aan de binnenkant van het carter van een dna zit dus helemaal geen vertandingsdeksel

is het geen idee om een kartelprofiel in de vario/poelies te maken ofzow, zal wel nie echt bevordelijk zijn voor de levensduur van je snaar mja als ie maar niet slipt :D
 
Klopt het wat al die dude's zeggen da een 2f4r uit de fabriek al max getuned is..??
en je er dus verder nix aan kunt laten doen..
Greet Ptt Nrg
 
duhh , er valt altijd iets aan alles te doen , echter zou ik niet aan timings etc gaan kloten ^^

waarom ook? wat heb je aan nog meer vermogen als je t nu al niet aan t achterwiel krijgt?
 
Chezzmo: Ik bel je wel :)
PTT NRG: het lijkt me verstandig dat je eerst het topic LEEST en dat je dan pas een reply typt.
Tim: We willen altijd meer. Als het slip probleem verholpen is moet je toch verder of niet?
 
Back
Top