This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2Fast 80cc kit deel 2

Wat mij opvalt is dat die 2f FR cilinder niet zo hoog getimed is.

Ik kom uit op 189.58 graden voor de uitlaat...en waarom liggen de boostpoorten (uitlaat) lager dan de main uitlaatpoort?
 
Big B NRG said:
Wat mij opvalt is dat die 2f FR cilinder niet zo hoog getimed is.

Ik kom uit op 189.58 graden voor de uitlaat...en waarom liggen de boostpoorten (uitlaat) lager dan de main uitlaatpoort?

Weet jij de deckheigt dan?
 
Idd, het is goed mogelijk dat de cilinderkop in de cilinder valt, (ik zie volgens mij dat de verbrandingskamer hoger is dan de kop) dan zal de timing een eind hoger uitkomen.
 
Sander said:
Als er iemand een goede host heeft, heb ik wel 20 bank-filmpjes voor jullie. Maar aangezien ik zelf geen (goede) space heb. Word dat lastig

Mol ging een filmpje (van een bank-run @ wemeldinge) posten (naar mijn weten)

email mij?
 
Ik heb de formule van Bell gebruikt en daar wordt verder niet gesproken over deckheight ?

Maarja, kan zijn dat ik het fout heb hoor
 
gloomyglow said:
om een wat beter verdeelde uitlaat puls te krijgen.

Vind ik wel erg globaal gezegd, niet dat ik kan uitleggen waarom het zo gedaan is, maar dat het gedaan is omdat het beter is (waar jouw antwoord op neer komt) lijkt me vanzelfsprekend omdat de cilinder niet door de 1e de beste noob is ontwikkeld.
 
wat mijn ervaring is dat als een poort in 1 keer sluit wat je dus hebt met een rechte bovenkant van een poort, dat er een dusdanige sterke uitlaatpuls wordt gevormd waardoor die heel erg kritisch wordt met uitlaten keuze.
 
gloomyglow said:
wat mijn ervaring is dat als een poort in 1 keer sluit wat je dus hebt met een rechte bovenkant van een poort, dat er een dusdanige sterke uitlaatpuls wordt gevormd waardoor die heel erg kritisch wordt met uitlaten keuze.

Daar heb ik meer aan, zit inderdaad wel wat in, dank u
 
Pronk said:
Daar heb ik meer aan, zit inderdaad wel wat in, dank u

Idd en zorgt dus voor een groter piekvermogen maar met een kleinere powerband. Of te wel zeer kieskeurig kwa uitlaat.
 
Big B NRG said:
Ik heb de formule van Bell gebruikt en daar wordt verder niet gesproken over deckheight ?

Maarja, kan zijn dat ik het fout heb hoor

Je moet wel weten wat de afstand is van de zuiger in BDP tot bovenkant cilinder, anders kom je er niet.

"deck clearance" ...
 
Ongetwijfeld dattie dat niet is...

Maar aangezien dat meestal maar een paar 10 mm is, kan het nooit niet zoveel schelen.
 
Probeer het maar eens, vul voor de gein 0,5 in, je zult zien dat dat al meer is

Ga er nu eens van uit dat je binnenkop 1 mm in de cilinder valt (zoals bij Pro Race), dan kom je op nog hogere waardes uit.

Oftwel zonder dat je de deck clearence weet kun je weinig
 
Kan MOL/iemand anders van de koopmanscrew dat niet een keertje opmeten, dan zijn de onduidelijkheden gelijk de wereld uit.