Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Aan die aanvullende eis zal je alsnog moeten voldoen. Dus dat zal via VAVO dan die vakken halen worden.

Bij die geneeskunde studies is het toch ook vaak loting? Ik weet dat er mensen uit mijn VWO tijd waren die met een 7 gemiddeld nog niet eens in aanmerking kwamen voor sommige studies.
 
Aan die aanvullende eis zal je alsnog moeten voldoen. Dus dat zal via VAVO dan die vakken halen worden.

Bij die geneeskunde studies is het toch ook vaak loting? Ik weet dat er mensen uit mijn VWO tijd waren die met een 7 gemiddeld nog niet eens in aanmerking kwamen voor sommige studies.

ja klopt, heel demotiverend ook voor dier geneeskunde is een loting, maar die gok kan ik altijd nemen.

Maar ik ben nu nog jong (net 19) en anders krijg ik er misschien later spijt van.
zo niet kan ik altijd verder met me ICT studie.


Voor die vakken ben ik niet bang, dat waren de vakken die me op de mavo met gemakt afgingen.
Alleen middelbaar was lang leven de lol, nu soms wel spijt dat ik niet beter me best gedaan heb voor de havo.
Maar aan de andere kant heb ik wel een super leuke tijd gehad(ook belangrijk toch :))
 
Ik ben gestopt met HBO rechten dit jaar. Ik het eerste jaar dus.

Nou ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch geen kantoor baan zoek en ook iets met mijn handen wil doen. Nou kwam ik in velp een aantal leuk opleidingen tegen. Het zijn MBO opleidingen, cultuur techniek en water management.

Doet iemand die opleiding? Zou je er wat meer over kunnen vertellen?
 
Jeuj op 't laatste moment nog een studie voor 1 Februari gevonden :D Internationaal Management op de HES. :)
 
damn, kzit nu in het 2e jaar van kok, Na dit jaar ben ik basis kok, maar vind er geen flikker aan:S wel jammer dus!, kben bezig met het zoeke naar een andere opleiding maar weet Echt niet wat!!

wat ik eventueel in gedachte heb is detail handel...
 
Ik quote m'n eigen nog een keer, omdat ie op de vorige pagina onderaan stond.

Ik werk ook, 3x raden welk merk. Verdien 5e per uur.

Ze raden het aan, maar is niet verplicht.
Het slokt wel veel tijd op, eerste 2 jaar zit je namelijk sowieso 5 dagen per week op school. Dan nog een dag werken en je weekend is weer snel over.

Je leert wel veel, en af en toe rij je eens in wat leuks.
 
Jeuj op 't laatste moment nog een studie voor 1 Februari gevonden :D Internationaal Management op de HES. :)

In Rotterdam?

Ik zit inmiddels al in het 3de jaar van mn HBO communicatie opleiding op de Hogeschool Rotterdam:)
Morgen klaar met mn stage en dan differentiatie volgen en afstuderen. Volgend jaar rond deze tijd ben ik bijna klaar en 21jaartjes oud:P

Iemand nog leuke suggesties voor een vervolg studie8P
 
Ik ken een gozer die ook 3e jaars communicatie was en er toen alsnog mee is genokt :D Na zijn stage zag hij het helemaal niet meer zitten en is toen ook naar Erasmus gegaan met zn P.
 
In Rotterdam?

Ik zit inmiddels al in het 3de jaar van mn HBO communicatie opleiding op de Hogeschool Rotterdam:)
Morgen klaar met mn stage en dan differentiatie volgen en afstuderen. Volgend jaar rond deze tijd ben ik bijna klaar en 21jaartjes oud:P

Iemand nog leuke suggesties voor een vervolg studie8P

Op de Erasmus zit vast wel iets mooi voor 2 jaar?
 
In Rotterdam?

Ik zit inmiddels al in het 3de jaar van mn HBO communicatie opleiding op de Hogeschool Rotterdam:)
Morgen klaar met mn stage en dan differentiatie volgen en afstuderen. Volgend jaar rond deze tijd ben ik bijna klaar en 21jaartjes oud:P

Iemand nog leuke suggesties voor een vervolg studie8P

Zit er ook een HES in Rotterdam dan? Ik zit iig in Amsterdam.
 
ja zat:P daarom vraag ik of iemand suggesties heeft..?

Waar gaan je interesses naar uit?

Je zal sowieso moeten "schakelen". Vorig jaar zaten er wel wat ex HBO communicatie mensen bij mij geloof ik. Je wordt dan gewoon geacht wat vakken uit Bachelor 1,2,3 te volgen.

Je kan zoveel masters volgen op de Erasmus, alleen moet je wel een beetje het juiste voortraject hebben natuurlijk.
 
Voor mij nog 1 jaartje doorbijten en dan ben ik:
- Sociaal pedagogisch werker.

Nu aan het stage lopen en vind het wel gaaf wat ik doe. Maar wil toch nog verder en misschien wel iets anders.
Liefst dan hbo combineren met werken. Maar probeer dat maar eens te vinden. (in iets wat me toch net wat meer aanspreekt als dit)
 
kickje.

Ik zit in havo 4 nu. Na eerst vmbo-t gehaald te hebben. En na een jaar gestopt te zijn op mbo-detailhandel. Maar ik heb echt geen zin meer:X
 
Ik ben gestopt met ICT op ROCAventus Apeldoorn, ik vond knake opleiding...
Ik ga volgend jaar aan de slag bij Multimedia Vormgeving ROC van Twente in Enschede :)
 
ik wil waarschijnlijk werktuigbouwkunde aan Hogeschool Utrecht gaan volgen. maar ik word niet veel wijzer uit de 2 soorten werktuigbouwkunde namelijk:

Werktuigbouwkunde - Integrated Product Development
Werktuigbouwkunde - Product Design and Engineering

Ook uit de site word ik niet veel wijzer. Iemand die toevallig 1 van deze opleidingen volgt? en mij hier meer uitleg over kan geven? Op andere scholen is er geen onderscheid in werktuigbouwkunde.


Ik volg de opleiding IPO industrieel product ontwerper(wertuigbouwkunde product design and engineering) Hierbij ontwerp je producten voor bedrijven etc etc. Veel rekenen aan constructies dus is rekenen niet je sterke kant dan zou ik al helemaal niet voor werktuigbouwkunde kiezen. Voor de rest stop ik met deze opleiding omdat het allemaal vage gelul is en je in feite niet zo heel veel wijzer word.
 
Momenteel volg ik Motorvoertuigen Techniek BOL niveu 2 te ROC Zeeland in Midelburg.

Ik ga volgend schooljaar naar het ROC Markiezaat College Schade niveau 2 BBL in Bergen Op Zoom.

:)

Iemand anders ook ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top