Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Ik zit nu 1e jaar op Roc Leiden Dieperpoellaan, ik doe mts+ Niveau 4 Vormgeving, Design en Architectuur alleen heb zo mijn vraagjes over de opleiding.
Het is allemaal heel slecht geregeld etc..

maarjah heb gewoon over 2 jaar dat ik een soort certificaat heb voor binnenhuisarchitect en dan gewoon doorstromen op de HBO met Architectuur maarjah eerst maar kijken als het zover is...
 
Doe nu m'n 3e bach economische wetenschappen aan KUL (belgië ;) ).
Volgend jaar maar m'n master doen in toegepaste economische wetenschappen.
Pure economie is echt analitisch, té analitisch voor mij iig.
 
zoiets hoorde ik dus inderdaad. majah bus zit om 10 min lope:P maar die komt zelden, ik word gewoon netjes opgehaald met een busje
 
Vraagje aan de IVA-gangers:
Ik wil komend jaar de IVA gaan doen, op HBO-niveau.
Werken jullie ook nog, of 'leven' jullie alleen van de studiefinanciering, of ouders;)?
Want op zaterdag heeft de IVA het liefst dat je stage gaat lopen bij een autobedrijf oid.
Of krijgen jullie daar ook betaald?

Ik quote m'n eigen nog een keer, omdat ie op de vorige pagina onderaan stond.
 
Vandaag alsnog besloten om toch te stoppen met de opleiding. Na 3 jaar, kweet het, is verdomd zonde maargoed. Ben begonnen met MBO Bouwkunde in Eindhoven (ROC) alleen daar liep het niet soepel met de school, in oktober overgestapt naar De leijgraaf in Veghel, ook ROC, alleen daar ligt het niveau gewoon nog hoger dan in Eindhoven en ik trek het gewoon niet meer om door te gaan, ook al loop ik nu stage en 2 dagen naar school. Volgend half jaar zou ik ook weer stage gaan lopen. Trek het gewoon niet om me reet uit me broek te werken en nog steeds onder niveau te presteren.

Kweet dat het verdomd zonde van me tijd is dus val me daar niet op aan....
 
Je werkt je reet uit je broek en je presteert nogsteeds onder de maat? Bedoel je dat je het niveau niet aankan of dat je hard moet werken maar dat je een hoger niveau aankan?
 
Het eerste bedoelt ie. Ik zou dus bij mezelf afvragen wat ik verkeerd doe en dan alsnog dat laatste jaar inkoppen. Kom op, MBO moet gewoon te doen zijn als je je er volledig op de goede manier voor inzet. Ga anders eens goed met decanen daar praten.
 
Ik quote m'n eigen nog een keer, omdat ie op de vorige pagina onderaan stond.

ja ik werk erbij op zaterdag.. ben nog maar pas begonnen en krijg als beginnersloon 35 euro per dag.. (heb pas 2 dagen gewerkt:P)
het liefst zou ik nog meer gaan werken maarja lukt me voorlopig helaas niet..
 
Nog een jaar doorbijten en je hebt een papiertje.

k moest sowieso nog een half jaar overdoen, komt er dit half jaar nog bij, dus moest iig nog 1,5 jaar. Alleen kan het niveau gewoon niet aan, wat ik ook doe.
K ben nooit de makkelijkste geweest op school en had (bijna) overal moeite mee. Dus door me MAVO en de 1e 2 jaar van het MBO ben ik doorheen gerold, vraag me niet hoe :D Alleen de kennis die ik toen gemist heb en niet helemaal goed snapte kost me nu me kop. Ik loop dan stage op ma t/m woe en donderdag en vrijdag naar school. Heb daar op donderdag tot 11.00 les, ben dan pas rond 15.00/16.00 weg en op vrijdag hetzelfde. Dusja ik kan het niveau gewoon niet aan, hoe klote het ook is.
 
vanaf groep 7 heb ik gezegd dat ik dierenarts wil worden, helaas wist ik toen niet dat na de mavo er een vooropleiding was op MBO niveau.

Ik ben dus ict gaan doen allemaal leuk en aardig:).
Maar nu kan ik met mijn MBO4 diploma een andere HBO opleiding doen,
en nu kwam ik dit tegen

website UU said:
een propedeutisch of einddiploma van een hbo-opleiding, afgegeven door een onder de WHW vallende hogeschool. Aanvullende eis is dat de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1 aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau. Hiermee kun je niet deelnemen aan de decentrale selectie (tenzij in het bezit van een vwo-diploma met de juiste vakken).

Kan ik hieruit suggeren dat ik met de propedeuse op HBO niveau alsnog toegelaten kan worden voor diergeneeskunde.

Natuurlijk heb ik die vakken niet en dat is mijn vraag is het mogelijk om alsnog deze vakken te halen op vwo niveau ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top