Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Ik doe opleiding verwarmingsmonteur, 4 dagen werken en 1 dagje school..

Vind ik super chill, en ik doe ook veel breder werk dus ook loodgieterswerk enzo :D
 
ben momenteel bezig aan mijn laatste jaar economie talen op het humaniora

zou volgend jaar graag land en tuinbouwmechanisatie beginnen (3 jaar)
 
2e jaar elektromonteur.. :X suckt heel erg die opleiding aangezien ik op niveo 4 ben begonnen en nu op 2 zit omdat ik niets doe op school, en wat ik later dus wel wil.

Volgend jaar 4 dagen werken 1 dag in de week naar school. net telefoontje van een kennis of ik daar nu al niet kan beginnen en hun vergoeden dan rijbewijs enz. Zaterdag daar gesprek. Dat is overrigens wel wat ik wil.
Service monteur van horeca apperatuur, ovens, vaatwassers ijsblokjesmachines en wat er nogmeer in de keuken staat :p
 
èind vorig school jaar diploma eerste monteur elektrotechniek gehaald.mbo niveau 3.

Werk nu full time als glasvezel monteur.
Wil volgend jaar weer terug naar school.. maar wat weet ik nog niet prcies...
Mischien verder in elektro.. of totaal iets anders..
Heb nog een half jaar de tijd :) liefste wel ietsw 4 dagen werken 1 dag school..
 
ik zou graag normaal volgend jaar luchtvaarttechnologie studeren (proffesionele bachelor in oostende)
 
ik zou graag normaal volgend jaar luchtvaarttechnologie studeren (proffesionele bachelor in oostende)

Dat is (in Nederland iig) een zwaar programma, maar erg interessant! Wil je dan ook nog verder voor burgerlijk ingenieur?
 
Doe nu werktuigbouwkunde @ Technische Hogeschool rijswijk..

Maar ik vind het niet echt leuk dus ik ga volgend jaar wat anders doen..

alleen wat weet ik echt niet niet:X
 
Ik ben nu bezig met m'n eerste jaar MER ( Management, Economie en Recht ) aan de Hogeschool INHOLLAND @ ALkmaar. Maar ik ga ervoor om uiteindelijk rechercheur te worden :W
 
Is MER dan een logische studie om rechercheur te worden?

MER is meestal een opleiding die mensen kiezen, als men niet weet wat men wil :)
 
Idd ik vat hem ook niet. Als ik zo hoor is het voor MER zelfs al moeilijk om aan een stage te komen. :?
 
Voor rechercheur moet je een vrij pittige selectie doorkomen. Misschien heeft hij dit als alternatief.

Jongen uit mijn vorige klas doet ook Accountancy, maar tegelijkertijd doorloopt hij de selectieperiode bij de politie. Als hij niet door mag, gaat hij door als accountant. Mag hij wel door, dan stopt hij met accountancy en gaat hij door als rechercheur.
 
Dat is (in Nederland iig) een zwaar programma, maar erg interessant! Wil je dan ook nog verder voor burgerlijk ingenieur?

In Belgie heb je het ook, ik woon er niet zo ver vanaf, lekker handig en zit aan zee:p

school beschikt oa over boeing 727.

http://www.khbo.be/opleidingen/iwt/...ustri%EBle%20wetenschappen%20en%20technologie

Ik zou de proffesionele bachelor doen en niet de academische. Je kunt da wel nog via een schakelprogramma van een jaar verder studeren voor master.
 
Na Middelbare ben ik IVA wezen doen (gestopt was net 16 toen ik dr begon iets te jong nog..)
Toen in de half jaar dr na nivo 3 Internationale groothandel gedaan, certificaten gehaald en weer terug naar de auto's gegaan:

Nu:
derde jaars ROC Midden-NL Utrecht

Eerst eerste verkoper nu door met Management + bedrijfseconomie.
2 of 3 dagen in de week naar school de rest werk ik als verkoper bij Peugeot...
 
ik wil waarschijnlijk werktuigbouwkunde aan Hogeschool Utrecht gaan volgen. maar ik word niet veel wijzer uit de 2 soorten werktuigbouwkunde namelijk:

Werktuigbouwkunde - Integrated Product Development
Werktuigbouwkunde - Product Design and Engineering

Ook uit de site word ik niet veel wijzer. Iemand die toevallig 1 van deze opleidingen volgt? en mij hier meer uitleg over kan geven? Op andere scholen is er geen onderscheid in werktuigbouwkunde.
 
Doe momenteel opleiding: Manager opslag en vervoer Niveau 4 MBO op het STC. Zit momenteel in het laatste jaar.

Maar nu ben ik aan het zoeken naar een HBO opleiding, ga alleen niet deze richting meer uit. Denk dat ik maar richting werktuigbouwkunde ga, ergens in Rotterdam.

Ik ben bang dat een opleiding werktuigbouwkunde je erg gaat tegenvallen, echt heel anders dan je huidige opleiding.

Van het jaar had ik een soortgelijke stap gezet als jouw plan is, van commerciële-opleiding (handel) naar een technische opleiding. Op de middelbare school had ik het profiel techniek, desondanks is de achterstand te groot na 4 jaar geen wiskunde, natuurkunde en scheikunde.

Bedenk je dus goed dat het een heel verschil is!
 
Ik ga volgend jaar Communicatie doen, hoop dat het bevalt. Liefst zou ik na de studie ergens in de automotive belanden. Communicatieafdeling BMW oid, wel een grote kans datje daarvoor naar het buitenland moet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top