Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
ik wil waarschijnlijk werktuigbouwkunde aan Hogeschool Utrecht gaan volgen. maar ik word niet veel wijzer uit de 2 soorten werktuigbouwkunde namelijk:

Werktuigbouwkunde - Integrated Product Development
Werktuigbouwkunde - Product Design and Engineering

Ook uit de site word ik niet veel wijzer. Iemand die toevallig 1 van deze opleidingen volgt? en mij hier meer uitleg over kan geven? Op andere scholen is er geen onderscheid in werktuigbouwkunde.
Ik studeer WTB, ik ben nu trouwens aan het afstuderen. Integrated Product Development of IPD was op mijn opleiding (fontys, Eindhoven) een project met de uni en mbo en verschillende studies. In Eindhoven heb je grofweg drie richtingen, productie, ontwerpen en de commerciële richting.
Laat je trouwens niet afleiden door die fraaie engelse benamingen, het blijft hetzelfde.
 
Straks naar school om me officieel uit te schrijven..

WTB @ Th rijswijk..

Nu maar ff wat anders gaan zoeken:X
 
Vanaf Februari kan je op de meeste hoge scholen ook gewoon weer instromen. Loop je zeg maar een half jaar studie vertraging op :)
 
Is idd @ Avans in Breda ja.
Moet nog kijken wat ik precies ga doen, maar dit is wel een optie.

Ervaringen mee?
 
Is idd @ Avans in Breda ja.
Moet nog kijken wat ik precies ga doen, maar dit is wel een optie.

Ervaringen mee?

Ik ben 2e jaars @ IBMS Breda, ik was wel op de hoogte dat ze een Asian richting gingen doen. Bij de "normale" IBMS kun je ook al Chinees kiezen, wat veel studenten ook hebben gedaan. En er zijn ook best veel Chinese exchange students op de opleiding, dus wel logisch dat ze er een Asian richting in hebben gegooid.

Afijn ik loop momenteel stage dus ik ben daar niet helemaal op de hoogte van. IBMS zelf is een leuke studie, let wel dat alles in het Engels is en dat je naast Engels nog 2 talen moet kiezen. Dit kan wel eens moeilijk zijn heb ik gemerkt. Tevens als je Chinees kiest hoef je naast Engels geen extra taal te kiezen.

Het is een zware en drukke studie, maar je hebt wel super veel opties om naar het buitenland te gaan. Wat het allemaal waard maakt, plus Avans staat goed aangeschreven qua internationale studies.

Heb je vragen, roep maar.
 
Thanks voor de info.
Dus als ik het goed begrijp zou je normaliter Engels + 2 andere vreemde talen moeten kiezen. Maar je kan ook alleen Engels + Chinees kiezen?

Gelukkig ben ik wel redelijk goed in Engels al zeg ik het zelf. Chinees zou dat wel een taal zijn die ik vanaf 0,0 zou moeten leren.
Het internationale spreekt me erg aan, lijkt me tof om naar het buitenland te gaan.

Hoe heb jij het eerste jaar ervaren? Wat is zwaar/druk volgens jou?
 
Thanks voor de info.
Dus als ik het goed begrijp zou je normaliter Engels + 2 andere vreemde talen moeten kiezen. Maar je kan ook alleen Engels + Chinees kiezen?

Gelukkig ben ik wel redelijk goed in Engels al zeg ik het zelf. Chinees zou dat wel een taal zijn die ik vanaf 0,0 zou moeten leren.
Het internationale spreekt me erg aan, lijkt me tof om naar het buitenland te gaan.

Hoe heb jij het eerste jaar ervaren? Wat is zwaar/druk volgens jou?

Hoi Erik,

Ja punt 1 heb je goed begrepen. Chinees is wel vanaf begin niveau, het is echt heel moeilijk om die karakters te leren. Maar het schijnt wel redelijk goed allemaal te halen zijn. Ikzelf doe Spaans en Duits en om al een goede basis in Engels te hebben is echt een pre!

De opleiding kun je zo internationaal maken als je wil en dat is ook echt fijn. Ik loop momenteel stage in Nederland gewoon maar veel van mijn studiegenoten zitten in het buitenland; Zuid-Afrika, Tasmanie, Spanje en China om daar stage te lopen.

In jaar 3 kan je naar het buitenland om een semester daar les te krijgen. Van IJsland tot Korea kun je uit kiezen. Of je kan een Double Degree doen, dan studeer je 2 jaar in NL en 2 jaar in het buitenland. Dan krijg je een NL en buitenlands diploma. Dit kan alleen in Duitsland, Groot Brittanie, Frankrijk en Amerika. Deze laatste optie zit ik zelf naar te kijken omdat het een behoorlijk toegevoegde waarde aan je CV geeft.
 
Mooi verhaal altijd die toegevoegde waarde op CV. Wat ik weet van mijn "Internationale" opleiding die ik 1 jaar heb gevolgd: Het is allemaal gebakke lucht.

Was Business Studies. Wat een treurige studie was dat zeg. Ook zo leuk internationaal. En iedereen antwoorde op de vraag: "wat wil je worden?" Manager of CEO :+
 
Hehe komt Lennox weer, met die ene slechte ervaring van hem waardoor alle business studies kut zijn :p

Ben het wel met je eens hoor ;) Vooral het deel internationaal ed. Dat kan zo ongeveer bij elke business studie wel. Dat is dus geen sterk punt van die opleiding he.
 
Hehe komt Lennox weer, met die ene slechte ervaring van hem waardoor alle business studies kut zijn :p

Ben het wel met je eens hoor ;) Vooral het deel internationaal ed. Dat kan zo ongeveer bij elke business studie wel. Dat is dus geen sterk punt van die opleiding he.

Nee, maar ik probeer het nog te onderbouwen met een ervaring van mezelf. In mijn vriendenkring zitten ook genoeg lui op de Universiteit/HBO die in IBS/IBM/IB en al die richtingen zitten.
 
Ok, goedzo indiana. :+

Je doelt op spoorzoekertje spelen neem ik aan :p ?

Like said, ik ga liever (en doe dat nu al) de media kant op. Ook weer met invalshoek vanuit het ontstaan van bijvoorbeeld massamedia -> gevolgen voor deze tijd :)
 
Net gesprek gehad voor stage :)

Wel goed gesprek gehad, vergoeding viel helaas wel tegen. 200e netto de maand. voor 40 uur per week. wel feestdagen vrij. en ze komen me ophalen. erg veel doorgroei mogelijkheden, en bijkomende curcussen en opleidingen worden geheel vergoed. alleen nu heb ik de corsa niet meer nodig, misschien toch maar wegdoen, moeilijke keuze:X

Het zit wel erg dichtbij, toen ik ff doorplankte vanmiddag zat ik er in 10 min :W
 
Vraagje aan de IVA-gangers:
Ik wil komend jaar de IVA gaan doen, op HBO-niveau.
Werken jullie ook nog, of 'leven' jullie alleen van de studiefinanciering, of ouders;)?
Want op zaterdag heeft de IVA het liefst dat je stage gaat lopen bij een autobedrijf oid.
Of krijgen jullie daar ook betaald?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top