Welke opleiding ga je doen? #3

ik volg sinds september een deeltijd HBO studie Communicatie.
bevalt heel goed! zit in een hechte groep met gemotiveerde mensen.
t.o.v. voltijd zijn de opdrachten wat lichter, en heel vlot te doorlopen.

daarnaast werk ik als afdelingsverantwoordelijke binnen een bouwmarkt.
niet heel hoogstaand, puur om hobby's, kost, onderkomen en studie te bekostigen.

heb liever geen werkgezeik aan mijn kop als ik ook nog moet studeren in de avonduren.

Ik wil volgend jaar na me hbo graag nog wel 2 jaar uni er achter aan doen. Hoe zit dat nou precies met die nieuwe wetgeving? Betaal je dan extra veel of wordt het niet gezien als langstudeerder?

Volgens mij is het zo dat je per studie een jaar mag uitlopen. Als je je hbo hebt afgerond en naar de uni gaat wordt dat gezien als een nieuwe studie.

met een beetje mazzel ben ik in Dec'11 klaar met me HBO - CE ( duaal ). Iemand ervaring met de master marketing? Ik wil deze master na me bachelor gaan doen, maar de mensen op de VU zijn niet echt snel met het verstrekken van informatie!

Volgens mij is het zo dat je per studie een jaar mag uitlopen. Als je je hbo hebt afgerond en naar de uni gaat wordt dat gezien als een nieuwe studie.

En de tweede studie wordt toch ook tegen instellingstarief?

En waar valt het schakelprogramma / pre-master dan onder?

Kick!

Iemand die hier ervaringen heeft met een HBO opleiding via het NCOI / LOI / Sheidegger / etc. etc.??

Wil naast mn nieuwe baan in de avonduurtjes een opleiding gaan volgen. Maar ik wil van tevoren wel een beetje weten hoeveel tijd ik er aan kwijt zal zijn en hoe de kwaliteit is..

Alle tips zijn welkom. ;)

Heb 'n opleiding bij de NHA gedaan, Logistiek management op "HBO niveau" Gemiddeld een 8,9 voor alle opdrachten en me scriptie en examen ook enigsinds gemakkelijk afgerond...

Verder is het prima te combineren met een voltijd baan, werk gemiddeld 45-50u pw en kon daarnaast best de tijd vinden om aan m'n studie te werken.

Qua opzet vond ik het wel goed met een online coach die alles nakeek en feedback gaf, inhoudelijk vond ik het iets minder omdat het toch een "verkorte" studie was die ik deed...

Ben erover aan 't denken om ook thuisstudie Marketing te gaan doen, welke in dan gelijk in de praktijk kan uitoefenen aangezien ik nu Marketing assistent/tankstation beheerder ben.:)

Na een jaar SJD ga ik of bij de politie (hoofdagent en dan motoragente) of Intergrale Veiligheidskunde studeren om daarna alsnog bij de politie te komen.

Nja uh laat dr, iemand moet 't doen :P

Ik zit op het moment weer een beetje te kijken voor vervolgstudie. Bijna Industrieel Product Ontwerpen op zak, maar wil nog niet werken.

Zoek een verbredende studie die dus aan kan sluiten bij IPO, met het oog op projectleider worden in plaats van deelnemer, of een eigen merk/bedrijf starten.

Ook met het oog op het idee dat ik als IPO'er geen baan zou kunnen vinden, ik met de andere studie ook nog een baan kan zoeken (als ik normaal zou gaan werken i.p.v. eigen bedrijf).

Denk zelf aan trefwoorden als economie, management, detailhandel, financieel. Als iemand een idee heeft wat iets zou kunnen zijn sta ik daar wel voor open.

Bestaan er eigenlijk ook korte studies op fatsoenlijk niveau? Ik doe nu HBO, maar eigenlijk zou ik niet nog 4 jaar willen studeren, maar 2 of 3 jaar.

Hoezo? Hij heeft toch gelijk? Mits dat is wat je het liefst wil worden moet salaris geen obstakel zijn, maar het zou mijn keuze ook niet zijn. Kan je net zo goed bij een AH gaan werken en binnen 2 jaar vulploegleider worden en meer verdienen...

Toch?

Ietswas kort door de bocht, maar het komt er wel op neer:)

Ja klopt maar doelde niet alleen op deze reactie, heb al vaker reacties van hem gezien als mensen onder de 2k verdienen dat hij wat te miepen heeft ;)

Zijn gewoon mensen wat meer en minder verdienen. Heb zelf net als Robert ook WTB gedaan, en heb ook als acad tekenaar gewerkt, maar vind ik echt geestdodend werk.. Verdien nu een stuk minder maar heb wel plezier in mijn werk ;)

Dat je plezier in je werk hebt is sowieso het belangrijkst! Salaris is natuurlijk ook een groot deel van je motivatie maar met 200eu minder verdienen met iets wat ik wel leuk vind, zou ik daar ook voor kiezen:)

Ja klopt maar doelde niet alleen op deze reactie, heb al vaker reacties van hem gezien als mensen onder de 2k verdienen dat hij wat te miepen heeft ;)

Zijn gewoon mensen wat meer en minder verdienen. Heb zelf net als Robert ook WTB gedaan, en heb ook als acad tekenaar gewerkt, maar vind ik echt geestdodend werk.. Verdien nu een stuk minder maar heb wel plezier in mijn werk ;)

Koop een taart en vier het, of heb je daar nu geen geld meer voor?
2k is toch ook gewoon weinig of niet, je gaat bij de politie vanwege het werk maar zeker niet voor het salaris. Dat is gewoon alg. bekend.

Als k intergrale veiligheid ga doen dan kan ik een baan krijgen die meer verdient dan bij de politie als hoofdagente, daarom ook de twijfel. K hoor volgende week woensdag of k nog verder door ben in de sollicitatie en anders ist heel simpel en word het IV. Maar het lijkt me gewoon geweldig om motoragente te zijn.

Gewoon doen wat je het leukst lijkt! Motoragant zal misschien een paar jaar leuk zijn, maar wil je later een groter risico nemen op zo'n ding als je thuis kids heb zitten?

Ik zou lekker doorleren voor die andere functie en dan solliciteren bij de politie. Als je daar eenmaal binnen bent is er echt veel tof werk beschikbaar. Dan heb je een leuke baan en een leuk salaris. Wel zo handig met die strenge hypotheekregelingen van tegenwoordig ;)

Koop een taart en vier het, of heb je daar nu geen geld meer voor?

Ga toch ergens anders janken jonge. Er zijn zat mensen die niet boven de 2K verdienen en een heel stuk gelukkiger zijn als jij met je kut 2K salaris. Ga je hun een beetje ongelukkiger zitten maken door op ze neer te praten, alleen omdat je een nietszeggende baan doet waarbij je de hele dag uit je neus zit te vreten en je zit te vervelen, starend uit het raam hopend om ooit een baan te krijgen waarin je wel het idee krijgt dat je ooit betekenis krijgt in deze wereld...

Back