Welke opleiding ga je doen? #3

Hm nou nee ik heb iets met Barcelona. Vind alles van de stad geweldig en ga er altijd weer graag heen. Ook al spreekt het overgrote deel er Catalaans, tegenwoordig kan je er blijkbaar ook heel goed het normale Spaans leren. Hoop dat ik ergens terecht kan om met mensen te praten die zoiets gedaan hebben.

Maatje van me heeft in barca een taalcursus spaans gedaan. Was bij Babylon Idiomas, CEF B1. Wil je nog wat specifieks weten? Kan ik het even vragen voor je.
 
Maatje van me heeft in barca een taalcursus spaans gedaan. Was bij Babylon Idiomas, CEF B1. Wil je nog wat specifieks weten? Kan ik het even vragen voor je.

Er zijn verschillende scholen waar je terecht kunt. Ik ben aan t researchen naar prijs-kwaliteitsverhouding. Zou je hier iets over kunnen vragen? En enige tips over huisvesting? Je kan het via deze cursussen regelen of is het beter dit particulier te doen? Thanks. :)
 
Oke, en waar doe je dat dan? En bij welk bedrijf/bureau heb je stage gelopen en afgestudeerd? Ben gewoon benieuwd :) Ik hoop af te kunnen studeren bij Enviu, en had stage gelopen bij IPV Delft. Die verzorgd alle prullenbakken in Rotterdam geloof k :+ Dat soort dingen vind ik erg leuk aan de opleiding, dat je dingen gaat ontwerpen die consumenten gebruiken.

Nieuwe-gebruiksvriendelijke-afvalbak-Oscar-18704_image.jpg


Waarom ga jij trouwens een master doen? Vanwege weinig werk te vinden, en om dan straks op de markt te komen met een beter papier, of puur het laatste?

Het papiertje wat je uiteindelijk krijgt na je master is leuk maar ik wil gewoon nog leren en vind het een geweldige en interessante studierichting..

Ik doe het aan de Universiteit Twente. Had zelf het gevoel na mijn HBO dat er nog veel meer in zat, redelijk gemakkelijk de 4 jaar doorgekomen.

Daarnaast was ik twintig toen ik klaar was met mijn HBO, en mezelf nog geen 40 urige werkweek zag draaien. De Pre-master was redelijk aanpoten, en af en toe redelijk pittig. Maarja je hebt de keuze gemaakt om door te gaan, dus ben je redelijk gemotiveerd.

Mijn afstudeeropdracht was een tuinset voor Hartman, daarnaast heb ik bij een technisch ontwerpbureau stage gelopen en bij een kunststofspuitgieter waar ik op de Engineering afdeling zat.
 
Er zijn verschillende scholen waar je terecht kunt. Ik ben aan t researchen naar prijs-kwaliteitsverhouding. Zou je hier iets over kunnen vragen? En enige tips over huisvesting? Je kan het via deze cursussen regelen of is het beter dit particulier te doen? Thanks. :)

Van de verschillende scholen weet ik niet veel. Hij heeft deze gekozen, en zoekt dingen altijd wel goed uit. Ws is daar een reden voor denk ik, of goed aangeschreven, of niet duur. Zal het even navragen. Volgens mij woonde hij gedeeltelijk bij zn vriendin, en ook een tijdje in een hostel. Volgens mij zelf geregeld, geloof niet dat het via die school ging.
 
Van de verschillende scholen weet ik niet veel. Hij heeft deze gekozen, en zoekt dingen altijd wel goed uit. Ws is daar een reden voor denk ik, of goed aangeschreven, of niet duur. Zal het even navragen. Volgens mij woonde hij gedeeltelijk bij zn vriendin, en ook een tijdje in een hostel. Volgens mij zelf geregeld, geloof niet dat het via die school ging.

Mijn oog viel ook op babylon idiomas! Zou je eens kunnen vragen hoe de lessen hem bevielen? Goede kwaliteit onderwijs? :) Thanks.
 
Hij heeft verder geen andere ervaring met taalscholen, dus vond het moeilijk daar wat concreets over te zeggen. Het was geloof ik wel redelijk kleinschalig, lijkt me een plus.
 
Vanaf september deeltijd Small Business en Retail management HBO studie. 4 jaar geleden na het afronden van voltijd MBO handel toch maar eens besloten om het weer te gaan proberen.

Ga naar Avans in Breda. Iemand ervaring mee?
 
Ik snap je vraag niet helemaal? Ik heb qua wiskunde niet erg veel gedaan bij mn bestuurskunde. Enige wat hiermee te maken had was 'Methodology for Marketing and Strategy' (oftewel statistiek, behoorlijk pittig) en 'Strategic Decision Making' waar dingen als Nash Equilibrium naar voren kwamen enzo.
 
Als je met je hakken over de sloot op het vwo wiskunde A hebt gehaald, ga je het dan lastig krijgen tijdens deze studie?
 
Last edited:
Is lastig erg? Een beetje uitdaging kan geen kwaad lijkt me. Naar mijn idee kun je met de juiste motivatie het altijd voor elkaar krijgen en het is absoluut niet onmogelijk.

Het is misschien lastig, maar als je graag wilt moet het mogelijk zijn.
 
Ik ga in september ook weer studeren na 3 jaar eruit te zijn geweest.
Bestuurskunde in Leiden is het geworden.

Ik zie dat jij ook bestuurskunde doet/hebt gedaan sjoerd, was dat ook in leiden?
 
Ik ga in september ook weer studeren na 3 jaar eruit te zijn geweest.
Bestuurskunde in Leiden is het geworden.

Ik zie dat jij ook bestuurskunde doet/hebt gedaan sjoerd, was dat ook in leiden?

Nee, dat heb je op elke uni wel zo ongeveer. Ik heb het in Nijmegen gedaan.
 
Hier ga ik maandag heen met de intro van o.a. mijn opleiding. (Ottenhome Heeg in Fryslan)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=jmpfYeksE3o&feature=player_embedded"]YouTube- SBE Introductie[/ame]

Ik sta alleen niet op de klassenlijst :(

Maar gelukkig zie ik bij andere opleidingen ook nog veel mensen, die wel die opleiding gaan doen, niet staan.

Heb 1 keer eerder gezeild en toen binnen 5 minuten gekapseisd :P

Ik ga voor de feesten in de avonden :W
 
Even een opkikker!

Ik volg momenteel het tweede jaar van de bachelor International business and management op de RuG, echter vind ik de vakken interessant, maar er zit totaal geen uitdaging in. Ben momenteel 25 uur per week aan het werk en nog hou ik tijd over. Heb me al verdiept in het volgen van honours college, echter is dit niet precies wat ik zoek. Ik zit te denken om ook te beginnen met de bachelor van Economics and business economics.

Iemand ervaring met deze bachelor of eventueel het volgen van twee bachelor programma's? Heb als achtergrond VWO N&G, dus met Wiskunde B en economie.

Thanks:)!
 
Back
Top