Welke opleiding ga je doen? #3

Kies één richting en haal het optimale eruit zodra je eenmaal bezig bent. Eindeloos studeren is ook niks waarbij je een scala aan diplomas hebt die niet met elkaar te combineren zijn.
 
Niet doorstuderen Dennis:P

Ik ben, als het zo doorgaat, nog wel een jaartje of 8 bezig...

Ik ga als ik klaar ben aan het werk. En dan neem ik gewoon avond cursussen etc etc.
Misschien nog iets van een avondschool.
Geen complete studies meer.
 
is autotechniek een beetje een leuke en niet al te moeilijke opleiding?
Wat voor vakken krijg je daar allemaal? Als er pneumatiek/hydroliek in zit is het al niet meer interessant:+
 
Ik zit nu in het 3de jaar @ CE!

Doe een duale studie, lekker half werken en daarna weer half jaar naar school! Prima te doen voor als je al wat "ouder" bent. Je werkt gewoon voor een salaris dat past bij je functie.

@Sjoerd, er is ook een opleiding CE voor toekomstige ondernemers! Hier ben je in het 2de jaar actief bezig met het opstarten van je eigen bedrijf. De studies CE en CETO verschillen ook behoorlijk wat van elkaar.
 
Ga dan small business doen ofzo. MER en CE zijn niet bij uitstek 'ondernemers' opleidingen.

Ja oke, maar ik wil denk ik niet een eigen bedrijf opstarten.

Ik zit nu in het 3de jaar @ CE!

Doe een duale studie, lekker half werken en daarna weer half jaar naar school! Prima te doen voor als je al wat "ouder" bent. Je werkt gewoon voor een salaris dat past bij je functie.

@Sjoerd, er is ook een opleiding CE voor toekomstige ondernemers! Hier ben je in het 2de jaar actief bezig met het opstarten van je eigen bedrijf. De studies CE en CETO verschillen ook behoorlijk wat van elkaar.


Kun jij misschien uitleggen wat CE nou precies CE maakt?
En misschien ook het verschil met de MER.

Die leraren etc. die kunnen het mooi brengen maar ik weet niet wat ik daar allemaal van moet geloven.

Ik wil graag duidelijkheid over die 2 opleidingen zodat ik er 1 kan wegstrepen waar, voor mij, de meeste minpunten aan zitten.
 
Ja oke, maar ik wil denk ik niet een eigen bedrijf opstarten.




Kun jij misschien uitleggen wat CE nou precies CE maakt?
En misschien ook het verschil met de MER.

Die leraren etc. die kunnen het mooi brengen maar ik weet niet wat ik daar allemaal van moet geloven.

Ik wil graag duidelijkheid over die 2 opleidingen zodat ik er 1 kan wegstrepen waar, voor mij, de meeste minpunten aan zitten.


de MER is heel erg breed. het is wel managementgericht maar heel breed. Ik hoor ook regelmatig dat mensen die de MER studeren heeel moeilijk een keuze kunnen maken met wat ze exact willen gaan doen.

maar wat sjoerd ook al zei. Small business of iets in die geest is misschien wel weer meer wat jij wil. Je hoeft met zon opleiding niet een eigen bedrijf op te starten maar je hebt wel van heel veel zaken die met een eigen bedrijf te maken hebben verstand..
 
Hmm, oke.

Dat het weer heel erg breed is, is dan weer nadelig.

Maar als ik aan de opleiding SBRM denk, voel ik me daar minder in thuis dan wanneer ik dingen over CE lees.

Het zelf een volledige ondernemen opzetten, wat ook tijdens de studie terugkomt, lijkt mij opzich wel een uitdaging, maar ik loop er nog niet direct warm voor.

Ik denk dat bij CE de volgende dingen mij dan weer meer trekken:

- Ondernemingsplan
- Marketingplan
- Onderzoeken wat de consument wil

En later wil ik ook graag mensen aansturen, dat lijkt me erg 'leuk' en ik denk dat ik daar erg goed ik ben/kan worden.

Maarja, dat kan dus ook bij al die opleidingen.
 
Ik doe nu ook de MER, en doe dit ook duaal. Vind het niet zo'n heel moeilijke opleiding, meer omdat je van heel veel onderwerpen informatie krijgt, dus niet van 1 onderwerp veel informatie.

Als je nog niet weet wat je wilt, en je wil toch de economische kant op, zou ik MER gaan doen. Dat was ook de rede dat ik hem ben gaan doen, nu naar een jaar erachter gekomen wat ik wil gaan doen, en dat kan ik gewoon gaan doen na de MER wat bijscholing.
 
Hmm, oke.

Dus de MER is niet echt een specifieke opleiding.

Ik hoorde wel dat CE ook breed is en dat je daarna ook nog veel kanten op kunt.

Bij de MER krijg je ook vakken die overeenkomen met CE.

En het plannen/advieseren en evt. problemen oplossen spreekt mij dan bij de MER weer aan.

Damn, ik weet het echt niet meer...
 
Lastig he:P Heb met precies dezelfde problemen als jij gezeten, ben echt blij dat ik er nu voor mezelf uit ben:)

Wat mij altijd is verteld, lekker simpel:

CE: zorg je dat producten verkocht worden (marketing)
MER: je houdt je bezig met bedrijfsprocessen.
 
Back
Top