Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
aha dat maakt het een ander verhaal.

je bent sowieso niet lui WO studie kost gewoon veel tijd :)
succes
Als iemand geen zin heeft om te werken is hij te lui om te werken. Dat lijkt mij duidelijk.

Overigens vind ik de keuze niet vreemd. Je kan inderdaad de rest van je leven werken. Wat dat betreft respecteer ik de keuze altijd.

Maar van een paar uur werken in de week wordt niemand slechter. Je wordt eerder slechter van helemaal niet werken, of jezelf over de kop werken. Dan maar een paar uurtjes, dat houdt ook enigszins de regelmaat erin. Vol lenen en daarnaast geen enkel uur werken in de week klinkt mij wel vreemd. Vertellen dat je geen tijd hebt om te werken is natuurlijk klariekoek. Iedereen kan 4 uur in de week vrijmaken. En studenten al helemaal.
 
ik heb altijd een beetje moeite met van die gasten die geen studie / er geen moiete voor hoeven te doen en niet werken.

maar wel leven op de kosten van papa.

Maar ik ben van mening dat elke vorm van werk tot zekere hoogte goed voor je is.

maar ja als je , je fulltime geeft voor je studie is het anders dan moet je wel degelijk hard werken.
 
Er is geen enkele studie die zoveel tijd kost, dat je niet meer erbij kan werken. Zaterdag/Zondag kan iemand best werken imho.
 
Als iemand geen zin heeft om te werken is hij te lui om te werken. Dat lijkt mij duidelijk.

Overigens vind ik de keuze niet vreemd. Je kan inderdaad de rest van je leven werken. Wat dat betreft respecteer ik de keuze altijd.

Maar van een paar uur werken in de week wordt niemand slechter. Je wordt eerder slechter van helemaal niet werken, of jezelf over de kop werken. Dan maar een paar uurtjes, dat houdt ook enigszins de regelmaat erin. Vol lenen en daarnaast geen enkel uur werken in de week klinkt mij wel vreemd. Vertellen dat je geen tijd hebt om te werken is natuurlijk klariekoek. Iedereen kan 4 uur in de week vrijmaken. En studenten al helemaal.

ik ben zeker te lui om te werken, dat geef ik ook toe
als ik mn studie afrond, ben ik gewoon zeker van een goed salaris, vandaar de keus dat ik beetje makkelijk ben over het maximaal lenen bij IBG

ik zou er zeker niet slechter van worden, integendeel zelfs, maar ik zeg niet dat ik geen tijd heb om te werken.. ik zeg dat ik er geen zin in heb..

maar ben er zeker wel over uit dat ik eigelijk gewoon moet gaan werken, ZEKER in de zomervakantie waarin je geen colleges etc hebt, en constant geld uitgeeft de hele dag, of althans, ik :p
 
opstaan met je luie donder en vakantie werk zoeken..
sociale contacten op doen :D

collega's kunnen ook gezellig zijn
 
Als iemand geen zin heeft om te werken is hij te lui om te werken. Dat lijkt mij duidelijk.

Maar van een paar uur werken in de week wordt niemand slechter. Je wordt eerder slechter van helemaal niet werken, of jezelf over de kop werken. Dan maar een paar uurtjes, dat houdt ook enigszins de regelmaat erin. Vol lenen en daarnaast geen enkel uur werken in de week klinkt mij wel vreemd. Vertellen dat je geen tijd hebt om te werken is natuurlijk klariekoek. Iedereen kan 4 uur in de week vrijmaken. En studenten al helemaal.

Inderdaad :).

En dat lenen en daarnaast niet werken klinkt inderdaad vreemd. Het lijkt me echt kut gewoon. Als ik iemand nog moet betalen oid. doe ik dat de volgende dag of anders zo snel mogelijk. Ik kan er niet tegen als er mensen zijn die nog geld van mij krijgen.

Ben je klaar met je studie, kut eerst die lening afbetalen :X. Ik moet er niet aan denken.

Maar je doet in ieder geval een mooie studie, succes ermee :).
 
als ik mn studie afrond, ben ik gewoon zeker van een goed salaris, vandaar de keus dat ik beetje makkelijk ben over het maximaal lenen bij IBG

Ik zou oppassen met die instelling. Daar kan je weleens hard mee op je bek gaan.
 
Inderdaad :).

Ben je klaar met je studie, kut eerst die lening afbetalen :X. Ik moet er niet aan denken.

Maar je doet in ieder geval een mooie studie, succes ermee :).

voordeel ibg is dat je naar 2jr nadat je afgestudeerd ben het bedrag over 10 jaar mag terug betalen.

denk aan max lening is ik denk 350*12=4200 * 6 = 25600
(25600/10)/12 = 210 euro per maand.

Dat moet je met een WO baan wel kunnen redden lijkt me.

als je bij de ibg kan aantonen dat je het niet kan betalen schelden ze zelfs nog een gedeelte kwijt
 
Het is niet zo dat een WO opleiding garant staat voor veel verdiensten, Apple. Ik denk dat ik met mijn studie ook nooit rijk zal worden :+ . Als ik binnen dit vakgebied blijf in ieder geval.
 
ook daarvan ben ik me goed van bewust Xander... ik vind het zelf ook niet de beste instelling die je kunt hebben....... maar helaas heb ik die,

ben gewoon veel bezig met zoveel mogelijk plezier te hebben, en werken hoort daar gwn ff niet bij voor mij
en de laatste 2 jaar van mn studie zijn t belangrijkste, qua praktijkervaring opdoen, dus het echte vak leren zegmaar.... en dat gedeelte van mn studie begint over een jaar :)
 
Het is niet zo dat een WO opleiding garant staat voor veel verdiensten, Apple. Ik denk dat ik met mijn studie ook nooit rijk zal worden :+ . Als ik binnen dit vakgebied blijf in ieder geval.

Tandheelkunde staat wel garant voor goeie inkomsten.... als je gewoon hard werkt
 
Wat doe je voor studie dan als ik vragen mag? Of heb ik ff niet opgelet?

Edit:

En precies op het juiste moment post je het antwoord al ;)
 
Tja vind dat ook een verkeerde instelling.
Ben zelf niet zo heel druk bezig met IBG, ik krijg gewoon de basisbeurs en de rest betaal ik van mijn bijbaantje, ik verdein ook niet veel per maand, dus lang geen 350, en je zegt dat je ook nog een vader hebt die je sponsert. Weet niet aan wat voor een bedrag je daarbij moet denken, wil het ook niet weten.

Maar wat doe je dan dagelijks waar je al het geld aan uitgeeft:p neem je nooit geen brood mee naar school bijv.
 
Daarom deed ik ook een tijdje en schrok me dood aan het eind van de maand:p bij ons op school betaal je gewoon met je chipknip, dan ben je er helemaal niet meer bewust van:p
 
Ik denk dat dit een beetje een nutteloze discussie is :p.
De een vindt lenen dom, de ander zegt dat een student het maximale uit zijn studententijd moet halen.

Zelf ben ik ook geen fan van lenen bij de IBG en wat Erik zegt, ik heb ook een bloedhekel aan lenen en als het echt niet anders kan dan betaal ik het zsm terug.
 
Het is niet zo dat een WO opleiding garant staat voor veel verdiensten, Apple. Ik denk dat ik met mijn studie ook nooit rijk zal worden :+ . Als ik binnen dit vakgebied blijf in ieder geval.
Jawel, geneeskunde. Mijn broer kon al in zijn 5e jaar een hypotheek krijgen van 4 ton. En dat er geen studie is waar je niet naast kan werken; ga maar eens co-schappen lopen ;)
 
Jawel, geneeskunde. Mijn broer kon al in zijn 5e jaar een hypotheek krijgen van 4 ton. En dat er geen studie is waar je niet naast kan werken; ga maar eens co-schappen lopen ;)

Ho.. hier wil ik meer info van.

Hij kon een hyphotheek krijgen van 4ton met hoeveel eigen vermogen / inkomsten ?

werken in praktisch onmogelijk dat weet ik maar.

maar het lijk net of het een hyphotheek kan krijgen voor 4 ton zonder vaste inkomen ?
 
voordeel ibg is dat je naar 2jr nadat je afgestudeerd ben het bedrag over 10 jaar mag terug betalen.

denk aan max lening is ik denk 350*12=4200 * 6 = 25600
(25600/10)/12 = 210 euro per maand.

Voordeel is voor mij een nadeel. En 210 euro in de maand afbetalen als je net vaste inkomsten krijgt lijkt me echt beroerd. Eindelijk studie achter de rug moet je nog gaan terugbetalen, en dat 10 jaar lang.

Ik heb gewoon basis, 93 euro ofzo. En daarnaast gewoon in me vrije tijd hard aan school werken, en daarnaast gewoon hard werken. Ik kan niet zonder me eigen verdiende geld. Voor mij is het iets als op iemand ze zak teren, en daar kan ik echt niet tegen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top