This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Moest vorig jaar naar notaris voor die eenmalige gift. 22.048 geloof ik. Over dat bedrag zijn ouders nog verplicht rente te betalen ook. Wanneer ik het daadwerkelijk krijg weet ik niet.
 
Heb ook vakantiedagen uitbetaald gehad bij m'n vorige baas.
WOW, daar gaat veel belasting overheen.
Ik wist het al, dus was deels voorbereid, maar je houd echt weinig over

Naja altijd lekker meegenomen, ondanks belasting...
Bedankt voor je antwoord :*
 
Moest vorig jaar naar notaris voor die eenmalige gift. 22.048 geloof ik. Over dat bedrag zijn ouders nog verplicht rente te betalen ook. Wanneer ik het daadwerkelijk krijg weet ik niet.


Verkapt-mijn-ouders-hebben-geld-post
 

Kun je dan niet beter je contract `laten doorlopen´ en je vakantie dagen gewoon opnemen zodat je die uitbetaald krijgt als normale werkuren?

Lijkt mij het meest belasting gunstig?
 
Belastingtechnisch is het meest gunstig om gewoon vrij te nemen... Alleen levert dat € 0,= op, terwijl opgespaard tegoed uit laten betalen een belastingtarief van +/- 50% oplevert i.p.v. normale +/- 31%...
 
Ligt volgens mij ook aan je leeftijd en belastingtrede, toen ik nog parttime bij de supermarkt werkte liet ik ze ook altijd uit betalen als ik op vakantie was of een week vrij nam en kreeg dan gewoon normaal salaris, geen extra belasting oid.
 
Toen ik nog parttime bij een AC-Restaurant werkte, betaalde ik uberhaupt amper belasting... Er was geen verschil tussen bruto & netto... Op dit moment mag ik maandelijks een eurootje of 800 aan de belasting afgeven :L
 
Heerlijk burgerlijke borrelpraat om over de belastingen te zeuren... Gewoon zorgen dat je baas elke maand voldoende overmaakt aan je
 
Heerlijk burgerlijke borrelpraat om over de belastingen te zeuren... Gewoon zorgen dat je baas elke maand voldoende overmaakt aan je

Dat is waar, maar je mag er wel over zeiken vind ik, helemaal als je ziet dat dan ergens weer zo'n stom kunstwerk, wat niemand mooi vind, wordt neergezet van een paar ton ofzo.

OT:
Ik ben nu aan het afstuderen bij Emmtec Services in Emmen, en heb een hele uitdagende opdracht gekregen.
Mijn opdracht is om het energetische rendement van de 2 WKC's (warmtekrachtcentrales, dus gasturbine met afgassenketel) op het bedrijventerrein te verhogen, dmv nieuwe technologiën. Er komt nu nog bijvoorbeeld een restwarmte uit van zo'n 137 graden Celcius. Met die warmte moet nog iets te doen zijn, je kan er alleen geen stoom meer mee maken.
Enkele optie's zijn:
Swirl Flash (hoge druk waterinjectie)
ORC (Organic Rankine Cycle)
Zout/zoet water electrolyse
Ik moet dan gaan uitzoeken, welke optie technisch en economisch het meest rendabel is om uit te voeren. Een behoorlijke klus, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.
 
Last edited:
Met een restwarmte van 137 zou je zowiezo al de gehel verwarming van die panden kunnen realiseren lijkt me?
 
Status
Not open for further replies.