Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Dat is relatief natuurlijk ;)

Misschien vakantiegeld oid?

Ja natuurlijk. Maar het 3 dubbele ongeveer wat ik nu in de maand verdien. Dus dat vind ik dan redelijk geld dat je 'zomaar' krijgt.

Ik hoef er trouwens niks voor in te vullen. Maar het is inderdaad een soort vakantiegeld, maar werk er nu niet meer full-time maar krijg het nog van vorig jaar. Tijdspaarfonds voor de Bouw oid. heet het.

Ik heb me er verder niet in verdiept, ik krijg het en ik vind het prima.
 
Misschien niet het juiste topic, maar het is werk related, dus vraag het ff hier:

Een vraagje, als je weggaat bij je huidige werkgever, krijg je dan gelijk je vakantie geld, of pas in juni o.a? kan je er ook om vragen dat je het gelijk krijgt of? thx :)
 
Wordt meestal bij de laatste loonuitbetaling meteen meegestort.

Wordt meteen met laatste salaris uitbetaald.

Strange, collega was vorige week voor het laatst, en had zijn laatste loon al ontvangen, maar daar zat geen vakantie geld bij...

Ik heb btw een nieuwe baan :W Begin als monteur op een ''plant'' en ga daar weer verder leren voor operator
 
Ik heb ook weleens meegemaakt dat de afrekening een maand later kwam..Kreeg ik gewoon mn laatste maand en werd de maand daarna alles verrekend. Was wel bij een detacheerder dus de uurtjes moesten nog gecorrigeerd worden en zo, zal er wel mee te maken hebben gehad.
 
Natuurlijk heb ik geen beeld van het bedrijf of van jou, dat lijkt me duidelijk. Maar een stagiar in een management functie is gewoon iets wat niet kan, anders zou je geen stagiar zijn. Maar dit is waarschijnlijk eerder een discussie over de waarde van de titel manager.

projectmanager is iets anders dan accountmanager of salesmanager he...bij een klein project kan de projectmanager toch ook de uitvoerende zijn en zo..al die kuttermen altijd.
 
Ja oke, zanikken over een functiebenaming zonder dat je de functie kent is ook belachelijk van me. Maar even simpel bekeken, als stagiar manager zijn is raar.
 
@Lennox:
Wat jij zegt klopt wel alleen beetje vreemd dat het dan pas 3 maanden later gestort is... :?

Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat het al 3 maanden terug was. Dacht dat het maand geleden was :) . Vreemd inderdaad. Gewoon even op spaarrekening droppen, en als je over half jaar nog niks heb gehoord lekker verbrassen :D
 
Ik heb ook weleens meegemaakt dat de afrekening een maand later kwam..Kreeg ik gewoon mn laatste maand en werd de maand daarna alles verrekend. Was wel bij een detacheerder dus de uurtjes moesten nog gecorrigeerd worden en zo, zal er wel mee te maken hebben gehad.

Ik ga hier per eind april weg en krijg ook eind mei mijn afrekening pas. Nu maakt me dat niet zoveel uit, want dat zou normaal gesproken toch de periode zijn voor vakantiegeld...
 
Jeeeuh, ik heb ook nieuw werk :D
*blij is*

Althans, contract is binnen, krabbel van hun kant is al gezet. Per mei beginnen bij Samsung als junior SAP consultant.

Leuk, SAPpelaar... Ik zou mezelf nog liever verhangen, maar ik hoop dat je veel plezier in je nieuwe baan krijgt :p J/k, wordt echt chagie van SAP :D

Bij ons op het bedrijf.. (Corus staal) De managers wat wij hebben zijn allemaal mensen die jaren lang in de fabriek hebben gewerkt, en die precies weten hoe het bedrijf in elkaar steekt...
We hebben 1 productie manager gehad van buitenaf, mooi diploma.. Maar is wel ontslagen na 3 maanden omdat hij geen praktijk ervaring had.

Dus na 3 maanden komen ze erachter dat hij geen praktijkervaring heeft? Hadden ze hem niet wat beter uit kunnen horen @sollicitatiegesprek, of hebben ze niet beseft dat dit een zeer relevante capaciteit/wens is?
 
Dus na 3 maanden komen ze erachter dat hij geen praktijkervaring heeft? Hadden ze hem niet wat beter uit kunnen horen @sollicitatiegesprek, of hebben ze niet beseft dat dit een zeer relevante capaciteit/wens is?

Lekker gescreend van te voren inderdaad...
 
Leuk, SAPpelaar... Ik zou mezelf nog liever verhangen, maar ik hoop dat je veel plezier in je nieuwe baan krijgt :p J/k, wordt echt chagie van SAP :D



Dus na 3 maanden komen ze erachter dat hij geen praktijkervaring heeft? Hadden ze hem niet wat beter uit kunnen horen @sollicitatiegesprek, of hebben ze niet beseft dat dit een zeer relevante capaciteit/wens is?

Zoiets wijst zich in de praktijk pas uit... daar kom je niet achter door middel van een gesprek.
 
Idd, misschien miste ze toch net dat ene beetje ervaring en hebben ze het na 3 maanden overwogen. ;)

Maarja, het is idd niet echt aan de vroege kant. :p
 
Meestal wordt er om ERVARING gevraagd. Dat leer je in de praktijk, dus is er gewoon niet goed gekozen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top