Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Ik werk momenteel by een supermarkt :p
Ik ga er over een paar maandjes weg nadat ik mijn examen gehaald heb, omdat ik dan beter werk kan gaan doen:);)
 
Ik ook 3 of 3,5 procent en zowiezo 2x 200 euro bruto bonus erbij.
Toch leuk als anderen staken toch :p

Heb in januari ook al 1% CAO verhoging gehad + 250 bruto p/4weken erbij. Nu dus 3,5% over dat loon erbij en in juni krijg ik weer 250bruto p/4weken verhoging :D
Ohja en in februari volgend jaar moeten ze weer 3% CAO verhogen!
*heeft het wel naar z'n zin in de CAO klein metaal* :p
 
Er staat een vacature voor open, deze zal echter pas in Juni/Juli worden ingevuld.
Vandaar...

Denk dat je niet, naja eigenlijk totaal geen beeld hebt van de afdeling, bedrijf en werkzaamheden, dus ook geen echte mening hierover kan hebben.

Maar ik snap je wel, dat een stagiair inderdaar niet 'thuishoort' in het management team van het bedrijf, maar dat doet een project manager ook niet.

Bij welk bedrijf loop je stage?
 
Heb in januari ook al 1% CAO verhoging gehad + 250 bruto p/4weken erbij. Nu dus 3,5% over dat loon erbij en in juni krijg ik weer 250bruto p/4weken verhoging :D
Ohja en in februari volgend jaar moeten ze weer 3% CAO verhogen!
*heeft het wel naar z'n zin in de CAO klein metaal* :p

*vergat de extra scholingsdag nog :**
 
In de klein metaal krijgen (we) toch ook een vakman's beloning die door je baas beslist ofzo?

Ik werk zelf als Lasser, niveau 4 gedoe, met soms wat foto werk er tussen door (of een andere collega of ik pak het foto werk op het werk :) ) Prima naar me zin, enkel heb ik echt de pest hekel aan die lasoverals. Veelste dik en zekker in de zomer als het binnen al 25 graden is en je zit dan nog even te braaien. Verschrikkelijk. Salaris heb ik dan weer helemaal niks over te klagen! :D
 
Ik ben nog steeds autospuiter:p

Deze week kreeg ik een telefoontje van m'n oude werkgever of ik weer ff wilde komen babbelen.

Morgen beslissen...moeilijk...
 
Praten kan geen kwaad toch? Hij belt jou, dus zal sowieso daar een goede reden voor hebben. Had je het er naar je zin?
Je staat wel in een sterke positie denk ik ;)
 
Precies, en dat heb ik ook gehad. Veel gedoe bij mijn oude baas toen maar verdien ondertussen ook stukken beter en is het hier toch nog best leuk :W
 
Ik werd ook gebeld door mn huidige baas, stond wel relaxt in de onderhandelingen, had een salaris in gedachten en voor minder kwam ik niet :)
Toch mooi geregeld aangezien ik meer verdien dan 23 jarigen met meer diploma's :D
 
een diploma wil niet altijd alles zeggen , je moet jezelf toch bewijzen in de praktijk :) en dat zal jij wel gedaan hebben
 
Nee maar met alleen je VMBO meer verdienen dan iemand met een afgeronde MBO 4 stukdie zegt wel wat denks, en ik heb me niet bewezen oid, ze wouden me gewoon graag hebben :p
 
een diploma wil niet altijd alles zeggen , je moet jezelf toch bewijzen in de praktijk :) en dat zal jij wel gedaan hebben

Let maar op, hoe verder/hoger je komt, hoe meer het toch mee gaat tellen hoor... Echt altijd blijven studeren, je verhoogt je eigen marktwaarde enorm!
 
In de klein metaal krijgen (we) toch ook een vakman's beloning die door je baas beslist ofzo?

Ik werk zelf als Lasser, niveau 4 gedoe, met soms wat foto werk er tussen door (of een andere collega of ik pak het foto werk op het werk :) ) Prima naar me zin, enkel heb ik echt de pest hekel aan die lasoverals. Veelste dik en zekker in de zomer als het binnen al 25 graden is en je zit dan nog even te braaien. Verschrikkelijk. Salaris heb ik dan weer helemaal niks over te klagen! :D

boven de 23 jaar geld dat pas:(
 
Let maar op, hoe verder/hoger je komt, hoe meer het toch mee gaat tellen hoor... Echt altijd blijven studeren, je verhoogt je eigen marktwaarde enorm!

Daarom begin ik in september weer met school, was na het 2e jaar gestopt.
 
Ik werk zelf als Lasser, niveau 4 gedoe

Lasser op niveau 4?
Niet om af te kraken hoor, integendeel zelfs, maar dat is maar 1 niveau lager dan wat ik doe (HBO werktuigbouw). :D
Ik begrijp wel, dat er nogal wat verschillende lasmethodes zijn, en dat je ook wel behoorlijk verstand van metaalsoorten moet hebben, maar wat komt er verder nog bij kijken dan?
 
Let maar op, hoe verder/hoger je komt, hoe meer het toch mee gaat tellen hoor... Echt altijd blijven studeren, je verhoogt je eigen marktwaarde enorm!

Bij ons op het bedrijf.. (Corus staal) De managers wat wij hebben zijn allemaal mensen die jaren lang in de fabriek hebben gewerkt, en die precies weten hoe het bedrijf in elkaar steekt...
We hebben 1 productie manager gehad van buitenaf, mooi diploma.. Maar is wel ontslagen na 3 maanden omdat hij geen praktijk ervaring had.
 
Lasser op niveau 4?
Niet om af te kraken hoor, integendeel zelfs, maar dat is maar 1 niveau lager dan wat ik doe (HBO werktuigbouw). :D
Ik begrijp wel, dat er nogal wat verschillende lasmethodes zijn, en dat je ook wel behoorlijk verstand van metaalsoorten moet hebben, maar wat komt er verder nog bij kijken dan?

Wat je zelf ook al aangeef,

Verschilende laspositie's, stappelen, boven het hoofd, uit de zei, spiegel lassen etz... Dat moet dan ook foto technisch goed zijn (op mijn werk letten we er niet echt op bij sommige dingen) Van dat metaalsoorten merk ik in de praktijk helemaal niks van, krijg het gelaste product gehect/schoon aangeleverd, en via de tekening moet ik dan het producht aflassen. Ik hoef enkel op de draad soort te letten (gevulde draad bv.)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top