Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Heten die toevallig niet dubbelklinkers? 7 kg pst.

Dat moet jij dan weten toch? Ik weet alleen maar hoe ik het zand vlak moet maken, en de stenen er in moet leggen.

Mag wel wat werk showen in dit topic toch? Ben er uiteraard wel trots op :p

Foto-6O8ECXSH.jpg


Foto-Z3CN7KA8.jpg


Foto-TSCNGJHW.jpg


Andere klus(je):

Foto-76YTNT4N.jpg


Foto-4ILYP6G8.jpg


Foto-YOEYBQTX.jpg
 
Echt vakwerk is dat, heb zelf wel eens meegeholpen met wat professionals. Terras leggen bij m'n ouders thuis, 60m2 met 50*50*5 natuursteen platen. Lekker klusje was dat.
 
Echt vakwerk is dat, heb zelf wel eens meegeholpen met wat professionals. Terras leggen bij m'n ouders thuis, 60m2 met 50*50*5 natuursteen platen. Lekker klusje was dat.


Zeker vakwerk, wordt vaak heel makkelijk over gedacht, maar mensen staan ook vaak met open mond te kijken hoe mooi strak ik het zandbed afrei. Stenen erin leggen kan iedereen, het werk wat eraan vooraf gaat, daar gaat het om. ;)
50x50 tegels zijn inderdaad lekkere jongens. Toen ik nog stratenmaker was voor mn werk, heb ik ook eens met die dingen gewerkt. Passen er maar 4 ofzo van in een kruiwagen 8P
 
Idd in het zandbed gaat al het vakwerk zitten dat goed moet gebeuren ivm afwatering etc anders is het een hopeloze zaak. Die platen wogen idd 30kg per stuk ofzo en je kon ze nauwelijks aankloppen anders zouden ze breken, en je kon er al helemaal niet met de trilplaat overheen :p
 
Bedankt Thomas, het is inderdaad niet slecht verdienen nee. Ik vraag 17 Euro per uur, en als het in vierkante meters is 5 Euro per vierkante meter. Dan is het gemiddelde uurloon vaak nog wel een stukje hoger. ;) Maar daar is het werk ook naar, je moet wel van aanpakken weten, het is behoorlijk zwaar, en de dag erna verneem je het ook altijd wel goed.
Maar als ik dan een leuke klus hebt van een paar honderd vierkante meter, en ik doe daar een paar weekendjes over, kan ik wel weer wat leuks halen voor mn auto ofzo. :p
 
Last edited:
Straten is verschrikkelijk. Ik moet het ook wel eens doen bij de aannemer waar ik op zaterdag werk. Zo zijn er nog een paar klussen te noemen in de bouw waarom ik later nooit in de bouw zou willen werken.
 
Sierbestraten lijkt mij wel erg leuk, je kunt vaak creatief zijn en je werkt meestal met kleinere stenen. Uiteraard is het wel zwaar...
 
Ik zou het igg niet kunnen! Heb nu al rug klachten. Ben ook één keer mee geweest met iemand om wat bij te verdienen, maar zeker zwaar werk!
 
Ma t/m Vr - Project Manager (stage) op de Internet Marketing afdeling van een van de grootste communicatie/reclame-bureaus van Noord-Nederland.
Zo - Keukenhulp bij een Hotel/Cafe/Restaurant hier in de buurt.
 
Sierbestraten lijkt mij wel erg leuk, je kunt vaak creatief zijn en je werkt meestal met kleinere stenen. Uiteraard is het wel zwaar...

Ik ben Hovenier en doen alleen maar sierbestrating als we bestraten, dat is goed te doen. Je bent niet constant aan het bestraten, zoals een stratenmaken die meters maakt. Daarnaast is het wel zwaar werk alleen het licht ook vaak aan je zelf hoe je ermee omgaat, goed materiaal gebruiken is al het halve werk. En hoe ga je met je gereedschap om, laat je de schop het werk doen of ga je zelf als een gek steken, dan ben je zo kapot :p En doe je de kruiwagen bomvol en na 10 kruiwagens ben je total loss, of doe je er net wat minder in en je kan een hele dag kruien.
 
Ik ben Hovenier en doen alleen maar sierbestrating als we bestraten, dat is goed te doen. Je bent niet constant aan het bestraten, zoals een stratenmaken die meters maakt. Daarnaast is het wel zwaar werk alleen het licht ook vaak aan je zelf hoe je ermee omgaat, goed materiaal gebruiken is al het halve werk. En hoe ga je met je gereedschap om, laat je de schop het werk doen of ga je zelf als een gek steken, dan ben je zo kapot :p En doe je de kruiwagen bomvol en na 10 kruiwagens ben je total loss, of doe je er net wat minder in en je kan een hele dag kruien.

Sierbestrating is wel leuker om te doen, minder rechttoe rechtaan, en je kan je creativiteit ook wat meer kwijt. Ook is het minder zwaar inderdaad. Alleen je zit dan wel vast aan een uurloon, en in de meters kan je bij een wat grotere klus meer verdienen.
Zwaar blijft het werk sowieso, als je minder in een kruiwagen doet, moet je ook vaker lopen. Als je moet kruien voor iemand anders kan je beter de kruiwagen goed volgooien, anders blijf je diegene niet voor, of je moet al 2 keer zo hard lopen ofzo. :p
 
Ik werk al 7jr+ (op zaterdag/''vroeger'' elk uurtje dat ik vrijhad) bij een bedrijf wat bestratingsmateriaal verkoopt (www.tuingoed.nl), straat daar af en toe ook wel eens wat..

Vind het wel mooi werk altijd :), maar zker niet om elke dag te doen...

Afgelopen zaterdag daar alleen ontslag genomen :((werk er nog tot eind van de maand), kom gewoon tijd te kort voor prive dingen/beun klusjes etc...
 
Last edited:
Jeps, 4,5 dag + een middag/avond school...

En dan vaak ook nog wel een klusje op zondag, voor de zaak of voor me zelf.
 
Dinsdag heb ik een voorlichting voor de marechaussee, voor de wachtmeester opleiding.

Word dat niks is het waarschijnlijk mogelijk om bij deze eenheid als wapenhersteller aan de slag te kunnen, lijkt mij ook wel leuk en pik dan de uitzending volgend jaar mee.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top