Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
jep. :p

De installatie's zijn al behoorlijk up to date, als er echt geld viel te verdienen, was er allang een team engineers op gezet ipv een stageloper natuurlijk.
Ik moet echt die nieuwe technologièn uitzoeken, zoals dus die hoge druk waterinjectie, en die ORC, dat is dus eenzelfde soort gesloten systeem, maar dan met een ander medium dan water, met een lagere verdampingswaarde.
 
Stadsverwarming lijkt me dan de enige echte oplossing, de rest zal meer kosten dan opleveren ben ik bang.
 
Kun je dan niet beter je contract `laten doorlopen´ en je vakantie dagen gewoon opnemen zodat je die uitbetaald krijgt als normale werkuren?

Lijkt mij het meest belasting gunstig?

Ik weet niet of dat makkelijk gaat bij een bijbaantje, Ik weet zo 1,2,3 niet voor hoeveel uren ik vast op contract sta daar per maand.

Zondag maar even horen bij de baas :)
 
Stadsverwarming lijkt me dan de enige echte oplossing, de rest zal meer kosten dan opleveren ben ik bang.


Het probleem met stadverwarming is dus, dat je geen constante vraag hebt. Zomers zou je daar dus iets anders mee moeten doen.
Hoge druk waterinjectie is wel iets wat mij wel rendabel lijkt, maar moet alles nog uitzoeken, ben afgelopen zaterdag pas begonnen.
 
gvd man, 2 uren in busje zitten word je gaar van , elke dag wel een stuk van de terug reis gemist (van almelo naar huis :D)
 
Ze slaan tegenwoordig warmte ook op in de grond toch?

Ehm, weet ik niet, hoe zit dat dan?
Het probleem is, dat het een gesloten circuit moet zijn, zeker bij zo'n ORC, waar het medium bijvoorbeeld thinner is.
Met water zou het wel kunnen, we maken hier op het terrein zelf ontijzerd en demin water, maar dat is dus niet geschikt voor zo'n ORC.
 
Toen ik nog parttime bij een AC-Restaurant werkte, betaalde ik uberhaupt amper belasting... Er was geen verschil tussen bruto & netto... Op dit moment mag ik maandelijks een eurootje of 800 aan de belasting afgeven :L

Ik zou willen dat ik een miljoen aan de belasting moest aftikken elk jaar ;)
 
QUOTE=Bart Nrg Mc2;2617123]Ach, je hebt gelijk... Voel me alleen zo burgerlijk als ik daarover ga zeuren :+[/QUOTE]

Dat ben je toch ook... eigen huisje, vriendinnetje... huisje boompje beeste spelen:*
 
Anders wordt je vandaag ontslagen. :X

Maandag maar eens naar Vedior , zeggen hoe en of wat , vragen of ik op het zelfde fabriek kan werken , maar dan andere afdeling. Wat vaker gebeurd daar. Zowiezo over een half jaar / jaar nog eens solliciteren op hetzelfde bedrijf / afdeling. Gebeurd ook wel eens dat mensen dan gewoon worden aangenomen. Het is het proberen waard. :)
 
doordeweeks en savonds: schuitema in raalte, bevoorrading voor c1000
en zaterdags vaak in de tuin met kamaraad (aanleg, straten, onderhoud)
 
Waarom ben je ontslagen dan?

Omdat ik de badhoogte had veranderd op het bord ( elke oven heeft een krijtbord ). " Collega " had me genaaid... Hoe lager de badhoogte is , hoe minder je uit de oven hoeft te tappen. Tot een bepaald punt , lager dan dat punt moet je bad erbij doen.

In dit geval had ik gister de badhoogte van 20cm naar 18cm gedaan. Mag dus niet. Teamleider mij eropaangesproken , hij zei nog hou het stil tegen mijn collega. Niet tegen de ploegbaas zeggen. Anders hebben we gelul. En ja hoor , 10min. stond hij bij de ploegbaas...

Vandaag had hij mij erop aangesporken , ik gaf toe dat ik fout was , sorry gezegd , zal niet meer gebeuren , je weet hoe het gaat.

Ploegbaas vroeg aan mij wat we hieraan konden doen , ik zeg Officiële Waarschuwing op zijn minst.

Ik mocht weer aan het werk , kom de ploegbaas 15min. later naar me toe , hij had Abbink ( grote baas van de elektrolyse hallen , in die hallen werkte ik , en daar staan al die ovens ) gebald , want het kon niet tussen deze vier muren blijven. Hij kwam met de mededeling dat hij me moet laten gaan. Helaas.

Later hoorde ik dat Abbink mij een Officiële Waarschuwing wou geven. En datr Abbink 5min. later naar mijn ploegbaas belde van goh , ontsla hem toch maar. Want er komen toch nieuwe gasten. Aangezien ik bij Vedior uitzendbureau werkte , konden ze me zó ' weg doen '.

Het is niet anders. Morgen of overmorgen bel ik mijn ploegbaas op , om mijn collega terug te naaien. Dat hij me dat heeft aangeleerd als je niet wilt tappen. Andere waardes opschrijven. Wie anders , hij heeft mij tenslotte alles geleerd om daar überhaupt aan het werk te kunnen. Maar wel zeggen dat 'ie t niet van mij heeft , want hij woont bij me in de buurt. Via via dus. :p

Ik weet dat ik fout ben geweest , maar ga niet lopen naaien. :rolleyes:
 
Idd wel een naaistreek :X

Maarja, als ze zo te werk gaan daar ist misschien maar beter dat je er weg bent :)

Mja , het is daar gewoon horen zien en zwijgen. net als overal. Collega naai je gewoon niet. Heel simpel. Je speelt wel met andermans brood dan. Evt. vrouw en kinderen.

Mja , ik liep op A2. A serie loop van A1 t/ m A4. Zelfde geld voor B serie. B1 t/m B4. Op de A serie , heeft 1 kantje ( A2 ) maar diversen , en zelfde geld voor de B serie ( B3 ). Diegene die mij genaaid had , die liep te pijlen op A serie , en was nog niet begonnen aan de B serie. En dat weet de ploegbaas precies. Wie waar wat doet. Affijn.

Hij noemde geen namen aan mijn ploegbaas , maar hij zei alleen dat ze de badhoogtes veranderden. Dan weet mijn ploegbaas genoeg natuurlijk. Deze man die me naaide werkt hier zo'n 11 á 12 jaar , dan moet je dat toch onderhand wel weten ? Ik werkte er 6 maanden en wist dat al... :?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top