Bij ons op het bedrijf.. (Corus staal) De managers wat wij hebben zijn allemaal mensen die jaren lang in de fabriek hebben gewerkt, en die precies weten hoe het bedrijf in elkaar steekt...
We hebben 1 productie manager gehad van buitenaf, mooi diploma.. Maar is wel ontslagen na 3 maanden omdat hij geen praktijk ervaring had.
Ik ben nog steeds autospuiter
Deze week kreeg ik een telefoontje van m'n oude werkgever of ik weer ff wilde komen babbelen.
Morgen beslissen...moeilijk...
Woow jij hebt echt een vette baan:*
Doe zelf ook nogsteeds het zelfde, beetje autos spuiten.
kheb toevallig zelf aan een babbeltje gehad tijd terug met mijn eigen werkgeven, en over 2 jaar spuit ik wss ook geen autotjes meer, maar zitk op de weg als vertegenwoordiger :+ (eerst me opleiding afronden daarvoor)
Lasser op niveau 4?
Niet om af te kraken hoor, integendeel zelfs, maar dat is maar 1 niveau lager dan wat ik doe (HBO werktuigbouw).
Ik begrijp wel, dat er nogal wat verschillende lasmethodes zijn, en dat je ook wel behoorlijk verstand van metaalsoorten moet hebben, maar wat komt er verder nog bij kijken dan?
Even for the record; de offshore lassers bij mij in het bedrijf verdienen meer dan de gemiddelde manager(60-70k p/jaar incl. vakantiegeld)
Onderschat het beroep lasser dus niet, als je er aanleg voor hebt kan je er echt VEEL geld mee verdienen.
(Dan heb ik het uiteraard wel over fotolassers met een shitload aan certificaten..)
Enne, je kan er meer over leren dan je denkt
Dat die off-shore lassers zoveel verdienen heeft er meer mee te maken dat ze 6-12 weken van huis zijn, dan het werk dat ze daar doen. Als ze dat werk hier in een fabriek zouden doen van 8 tot 5, zouden ze heel wat minder verdienen.
Onzin..
Ze mogen max. 14 dagen aaneengesloten offshore en daarna springen ze in de helikopter terug naar Den Helder. In die 14 dagen maken ze 168uur wat je dus normaal per 4 weken maakt.
Soort spaarloon oid? Ik heb vorig jaar een heel jaar in de bouw gewerkt, en krijg dit jaar ook echt nog dikke cash 8).