This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.

Het spijt me, maar dit vind ik altijd van die typische verhaaltjes...

Leiding geven, analytisch denkvermogen etc. heb je niet opeens door 5 jaar in dezelfde fabriek te werken. Wil niet zeggen dat enige affiniteit met de producten zeker een must is.
 
Ik ben nog steeds autospuiter

Deze week kreeg ik een telefoontje van m'n oude werkgever of ik weer ff wilde komen babbelen.

Morgen beslissen...moeilijk...



Woow jij hebt echt een vette baan :*

Doe zelf ook nogsteeds het zelfde, beetje autos spuiten.
kheb toevallig zelf aan een babbeltje gehad tijd terug met mijn eigen werkgeven, en over 2 jaar spuit ik wss ook geen autotjes meer, maar zitk op de weg als vertegenwoordiger :+ (eerst me opleiding afronden daarvoor)
 

welke opleiding doe jij ?
 

Even for the record; de offshore lassers bij mij in het bedrijf verdienen meer dan de gemiddelde manager (60-70k p/jaar incl. vakantiegeld)
Onderschat het beroep lasser dus niet, als je er aanleg voor hebt kan je er echt VEEL geld mee verdienen.
(Dan heb ik het uiteraard wel over fotolassers met een shitload aan certificaten..)

Enne, je kan er meer over leren dan je denkt
 
Is mijn oom jarenlang geweest. Eerst bij mariniers gezeten. Paar jaar op Curacao blijven hangen en daar duiklessen gegeven. Toen onderwater lasser geworden tot zijn 40e. Nu mag hij het niet meer doen. Diploma's/keuringen enzo vanaf bepaalde leeftijd en hij had alles laten verlopen. Hij zat vaak in Midden Oosten / Rusland enzo. Maanden weg, maar wel flink cashen. Nu doet hij gewoon rustig aan als ZZP'er in lasconstructies.
 

Zeker kan je er meer over leren dan je denkt, dat geldt voor vrijwel alles. Ben zelf stratenmaker geweest, en daar zit ook nog wel wat theorie achter, wel op niveau 2 en 3 dan, maar de meeste mensen denken dat het gewoon stenen leggen is.
Dat die off-shore lassers zoveel verdienen heeft er meer mee te maken dat ze 6-12 weken van huis zijn, dan het werk dat ze daar doen. Als ze dat werk hier in een fabriek zouden doen van 8 tot 5, zouden ze heel wat minder verdienen.
Ik heb zelf trouwens ook al een dergelijk aanbod gekregen. Ik zou dan supervisor worden voor Holvrieka, een bedrijf die grote biertanks maakt, in de fabriek, maar ook installeert op lokatie (Thailand, Vietnam, Mexico, Kenia etc). Ik zou dan supervisor kunnen worden op zo'n project, en later doorgroeien naar sitemanager.
Daar zat ook een heel behoorlijk loon aan vast, maar dat zou ook betekenen dat ik 6 weken van huis ben, en 1 weekje thuis. Aangezien ik graag samen wil wonen, en een eigen huis wil, heb ik daar van afgezien.
 
Maar ik kan niet zonder de vrouw
Vrouwtje is echt cool, ze zei dat ik zelf maar moest beslissen, en dat ze mijn 'carriere' niet in de weg wou staan.
Maar behalve mn vriendin heb ik ook gewoon een leven hier, ik bedoel, sporten, auto, vrienden.
 
Vrouwtje maakt het moeilijk ja, als je single bent lijkt de keuze me niet zo moeilijk, mits het werk en salaris echt top is.
 
Vriend van me last voor de olie en raffinaderijen industrie. Wel bekend in de scooterwereld, Lennart Vermaas. Hij loopt over van het werk en kan er zeer goed van rondkomen...

Tino werkt tegenwoordig zelfs voor hem
 
Dat die off-shore lassers zoveel verdienen heeft er meer mee te maken dat ze 6-12 weken van huis zijn, dan het werk dat ze daar doen. Als ze dat werk hier in een fabriek zouden doen van 8 tot 5, zouden ze heel wat minder verdienen.

Onzin..
Ze mogen max. 14 dagen aaneengesloten offshore en daarna springen ze in de helikopter terug naar Den Helder. In die 14 dagen maken ze 168uur wat je dus normaal per 4 weken maakt. Oftewel; Je zit daarna 2 weken betaald thuis. Overigens klinkt het heel beroerd dat je twee weken van huis bent maar die gasten ervaren het juist als positief. In die twee weken dat ze thuis zijn maken ze hele andere momenten mee met hun kinderen dan als je gewoon 20 dagen per 4 weken van 07:00 tot 17:00 werkt
Daarnaast krijgen ze over ALLE uren die ze maken offshore 35% toeslag op hun loon (bij ons). Daarom is het financiele plaatje zo aantrekkelijk...
Overigens kunnen ze ook nog wel is in hun vrije weken opgeroepen worden om offshore te gaan, je moet dan alleen hun uren over een tijdsbestek van 3 maanden in de gaten houden, er zit namelijk een maximum aan, anders begint de arbeidsinspectie te meuten.

Enige nadeel van de offshore wereld, en dus ook voor mij, is dat de drukste periode de zomer is. Dan gaan (bijna) alle platforms namelijk een aantal dagen uit productie zodat er aan bepaalde leidingen gelast kan worden. En dat is dus 1x per jaar. Alle lassen moeten dan ook in 1x foutloos. (Een shutdown komende zomer van een klant van ons , waarin een stuk of 8 platforms tegelijk uit productie gaan, kost die oliemaatschappij €29mln p/dag, hectische periode dus )

Edit: Ff wat leestekens toegevoegd in de laatste zin, was niet erg leesbaar
 
Last edited:
Onzin..
Ze mogen max. 14 dagen aaneengesloten offshore en daarna springen ze in de helikopter terug naar Den Helder. In die 14 dagen maken ze 168uur wat je dus normaal per 4 weken maakt.


Oh, oke, dat klinkt wel een heel stuk beter ja. Als dat aanbod wat ik heb gehad ook 2 weken op, 2 weken af was, dan had ik dat werk waarschijnlijk wel aangenomen. Aanbod wat ik heb gekregen, was dus 6 weken op, 1 week af. Dat is iets heel anders, en dan bestaat de kans dat je qua vriendin of gezin gewoon volledig uit elkaar groeit.
 
Dat was dan waarschijnlijk een land locatie 6 weken op en 1 week af is inderdaad geen pretje.. Moet je eigenlijk een jaar of 2 doen als je nog vrijgezel bent. Flink je zakken vullen en daarna een schappelijkere baan zoeken waarbij je meer tijd met je gezin kan doorbrengen..
 
Vraagje misschien dat hier iemand het weet, ben 3 maanden geleden gestopt met een bijbaantje maar kreeg vandaag opeens 300,- euro gestort op me rekening. Met als beschrijving Loon periode 03. Ziet er hetzelfde uit als ik het voorheen altijd gestort kreeg echter heb ik de afgelopen maanden geen loon gekregen wat logisch is want ik werk er niet meer.
Lijkt me dus gewoon fout van hun?
Kan ik nu gaan spenden of ligt dat anders?
 
Is je loon niet gewoon maandelijks achteraf gestort? Dan zou dit je laatste maand nog moeten zijn.
 
Soort spaarloon oid? Ik heb vorig jaar een heel jaar in de bouw gewerkt, en krijg dit jaar ook echt nog dikke cash 8).
 
Spaarloon wordt niet ZOMAAR gestort. Moet je zo'n opname formulier voor invullen en opsturen.. Die rekening blijft gewoon staan als je weg gaat bij je werkgever
@Lennox:
Wat jij zegt klopt wel alleen beetje vreemd dat het dan pas 3 maanden later gestort is... :?

Ik zou het persoonlijk niet gelijk uitgeven, als het een fout is dan komt het toch wel uit...
 
Tis niet loon wat ik hoor te krijgen nee, aangezien ik de laatste maand maar een weekje heb gewerkt en toendertijd dus ook salaris heb gekregen voor een week.
Nja ik wacht het wel ff af... als ik niks hoor komt het best uit
 
Status
Not open for further replies.