This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Bij de marechaussee heb je de beveiligers (manschappen) en agenten (onderofficieren/wachtmeester en hoger) wachtmeesters zijn die zure lui die op schiphol je paspoort controleren, das dan wel de sipste functie zon beetje

Er is nog veel meer hoor maar om dat allemaal uit te gaan leggen

Wapenhersteller is wat de naam al zegt, je repareerd de wapens van de te lompe infanteristen (zoals ik nu ) als dat nodig is, daar naast krijg je opleidingen in het sleutelen aan de mercedes jeep, daf vrachtwagen en ypr pantser voertuig en ga je dat (vooral op uitzending) ook doen.

Omdat ik vooral techniek en sleutelen en de landmacht ook gewoon leuk vind lijkt me het een leuke functie.
 
Last edited:
Ma t/m Vr - Project Manager (stage) op de Internet Marketing afdeling van een van de grootste communicatie/reclame-bureaus van Noord-Nederland.
Zo - Keukenhulp bij een Hotel/Cafe/Restaurant hier in de buurt.
Nofi maar als stagiar kan je natuurlijk geen managersfunctie bekleden, of je moet de toiletjuffrouw ook toiletmanager noemen.
 
Nofi maar als stagiar kan je natuurlijk geen managersfunctie bekleden, of je moet de toiletjuffrouw ook toiletmanager noemen.

Er staat een vacature voor open, deze zal echter pas in Juni/Juli worden ingevuld.
Vandaar...

Denk dat je niet, naja eigenlijk totaal geen beeld hebt van de afdeling, bedrijf en werkzaamheden, dus ook geen echte mening hierover kan hebben.

Maar ik snap je wel, dat een stagiair inderdaar niet 'thuishoort' in het management team van het bedrijf, maar dat doet een project manager ook niet.
 
Natuurlijk heb ik geen beeld van het bedrijf of van jou, dat lijkt me duidelijk. Maar een stagiar in een management functie is gewoon iets wat niet kan, anders zou je geen stagiar zijn. Maar dit is waarschijnlijk eerder een discussie over de waarde van de titel manager.
 
Ik wil eigenlijk al een lange tijd voor mezelf beginnen, in de web branche. Het onterwerpen en implemteren van webbased internet applicaties / platformen. Daarnaast vind ik het creeëren van eigen concepten (ala scooterbase) ook erg leuk!

Maja, eigen bedrijf is nogal wat risico's en zou ik het liever met iemand samen doen, maar die moet je dan weer 100% kunnen vertrouwen en dat is toch best lastig op zakelijk gebied..

Mijn bedoeling is dan ook om over 1 á 2 jaar volledig voor mezelf te beginnen, maar nu wat kapitaal en ervaring op bouwen om te kunnen starten, en ook een kleine klanten kring en wat eigen concepten te kunnen lanceren.

Vraag ik me sowieso wel af, zitten hier op het forum veel ondernemers? Valt me op dat ik er weinig voorbij zie komen hier misschien ook wel logisch
 
Voor jezelf beginnen hoeft niet direct te betekenen dat je ook een bedrijf opstart. Waarom niet als zzp'er/freelancer? Gewoon zorgen dat je minimaal 3 opdrachtgevers hebt per jaar, een var verklaring regelen en gaaan. Vooral in de internet sector is het onnodig om een bedrijf op te starten, startkapitaal is minimaal.
 
Ik onderneem nu 3 jaar met een zakenpartner. Dit heeft soms mindere kanten (andere mening, je winst delen ) maar ook een hoop voordelen. Je houdt elkaar scherp en je deelt buiten de winst ook de problemen en het plezier. Ik zou er niet aan moeten denken om met alles rekening te moeten houden. Mijn compagnon is de man van het product en ik van het projectmanagement, de marketing en de financien.

Een klant van me runt een (hele grote) webshop. Hij zet echt heel goed om, maar vind het erg jammer dat hij destijds niet gekozen heeft voor een partner. Als hij een goede omzet draait op een dag geeft hij zichzelf een high five en gaat weer door. Ik zou er ook niet aan moeten denken om alleen de hele dag op kantoor te moeten zitten.
 
Momenteel teer ik op de IB groep, en ik kom hier nog goed van rond.

@Kees, bij mij staat het ook op de planning om over 2/3 jaar voor mezelf te gaan beginnen. Tot die tijd eerst mijn diploma even halen natuurlijk maar ook voor minimaal 2 verschillende bazen werken zodat ik wat meer inzicht heb in het ''bedrijfs leven''.
Ik zat zelf ook te denken om tegen die tijd een bedrijf te starten samen met een jongen die ik ken en in de zelfde branche zit tegen die tijd. Hij doet packaging design en start over een paar maanden een nieuwe studie voor 3d animaties en ik doe grafisch vormgeven en fotografie.
Het is nog een droom maarja zonder dromen kom je nergens
 

Je moet ook zorgen dat je een kruier bij je hebt als stratenmaker , Maar je snapt wel wat ik bedoel dat de houding veel doet in dit soort werk.
 
vandaag te horen gekregen dat de kans groot is dat ik over 2 weken ander werk moet gaan zoeken, vind het niet eens erg eigenlijk. nu 6 maanden gewerkt mij het callcentre waar ik nu zit, veel ervaring opgedaan dus kans is heeeeeel erg groot dat ik weer meteen volgende week ergens anders kan beginnen.
 
Je moet ook zorgen dat je een kruier bij je hebt als stratenmaker , Maar je snapt wel wat ik bedoel dat de houding veel doet in dit soort werk.

Ja zeker wel, als ik zelf een beunputje heb, bepaal ik ook zelf het tempo, vroeger voor mn werk was dat wel anders.
 
Werk op dit moment als Intercedent bij Randstad. Doe dit 2 dagen per week naast m'n studie. Ik ga van mei tot september even fulltime aan de slag. Om in september m'n master af te ronden.

Draai nu samen met één collega een afdeling. Komende zomer lekker druk, omdat we dan de grote projecten gaan doen als Lowlands etc.
 
Mn broertje doet het ook full-time. Zag zijn laatste loonstrook en met die bonussen is het ECHT goed verdienen. Netto hield hij heel leuk salaris over.

Over paar weken gingen ze ook met vestiging naar Barcelona, omdat ze bepaalde targets hadden behaald.
 
Ik ook 3 of 3,5 procent en zowiezo 2x 200 euro bruto bonus erbij.
Toch leuk als anderen staken toch
 
Status
Not open for further replies.