omdat ik juist pulsen wil, anders is het onmogelijk meer druk in de cilinder te krijgen dan alleen een uitlaat zou kunnen (aangezien je geen uitlaatklep hebt).hoe kom je hierbij dan?, de theorie dat er mengsel neerslaat bij koude motor klopt.
maar zoals (bijna) iedereen hier weet knalt een 2t het hardst als hij koud is
maar zoals flowmotion al zei kan het wel zijn dat het mengsel neerslaat in de turbo door de middelpuntvliegende kracht.
en trouwens, waarom niet de turbo laten aandrijven door de uitlaatgassen en gewoon een rechte, dus zonder expansie, uitlaat monteren.
dan heb je ook geen last van de pulsen in de uitlaat.
of sla ik nu de grootste onzin uit ?
omdat ik juist pulsen wil, anders is het onmogelijk meer druk in de cilinder te krijgen dan alleen een uitlaat zou kunnen (aangezien je geen uitlaatklep hebt).
anders zou ik de turbo rechtstreeks op de cilinder schroeven, dan werkt ie efficiënter.
misschien veroorzaakt het membraan al zoveel turbulentie dat de mengselkwaliteit wel ok is.
Je haalt twee sprinters door elkaar. Steffen heeft twee 1 met turbo en 1 zonder. Die met turbo reed hij in Lausitz 6,9 mee ofzo en ging niet naar behoren. Die dikke Stephan heeft het turbo blok klaar gemaakt en hij vertelde mij dat er nog veel getest moest worden om er winst mee te behalen. Zonder turbo reed hij 6,29.