True, maar het wordt laatste tijd wel toegankelijker door de ontwikkelingen. Toch is het de vraag welke manier van aandrijven het beste is, krukas, electrisch extern of door de uitlaatgassen? Krukas valt sowieso af want een turbo die 15k draait heb je niks aan, tenzij je het combineert met een ander aandrijfmethode? Verder is het natuurlijk voor de hand liggend om de welbekende "turbogat-probleem" op te lossen met een andere vulling. In de dragrace wereld (hiermee refereer ik voornamelijk op de hayabusa's met extreme turbos zoals GT42R) gebruiken ze NOS om het op te lossen maar ook H²O injectie systemen. Dit zou dus ook een oplossing voor de scooterblokken zijn, niet omdat je groter wilt, maar omdat je niet kleiner kunt gaan met de turbo.
NOS is voor sommigen ondertussen meer een regel dan een uitzondering geworden, maar toch blijft dit op zijn zachts gezegd discutabel om telkens NOS te knallen simpelweg om je motor op prestaties te houden.
Wat water-injectie betreft.. dit heeft nog niemand geprobeerd op een scooter, misschien is dat wat (ook voor non-turbo gebruik)?