mhr#27 said:Jij bedoeld wat anders dan RUNNER REPLICA.
Jij hebt het over systemen als HPP van Honda en Kips van Kawasaki enz. die de uitlaatpoort wijzigen
Runner Replica heeft het over de uitlaat zelf die veranderd.
speedwous said:feit:
*bij 2takt staan uitlaatpoort en spoelpoorten tegelijk open
*2takt heeft tegendruk van de uitlaat nodig.
Aerox-Evo70 said:met 0,8 bar heb je alleen maar verlies hoor, of je moet het over de overdruk hebben...
je moet niet langs elkaar heen praten
met 0,8 bar overdruk heb je echt al een behoorlijke turbo te pakken, dan zul je echt een intercooler moeten gebruiken.
in theorie zou een 0,8 bar overdruk turbo voor 80% meer koppel moeten zorgen (in ieder geval met kleppen)
G60 said:kopelwinst bereiken zonder dat je menbraam open word geblazen door de druk. want dat is 1 van de groote problemem waar je rekening meej moet houden bij 2 takt.
Aerox-Evo70 said:heb je het dan over een pure zuurstuf injectie ? of wil je echt een aantal kilo lucht meenemen ?
Aerox-Evo70 said:ds je wilt iets gebruiken om lucht aan te zuigen ?
een compressor is al meerdere malen besproken in deze topics.
EGT said:Een intercooler gebruiken bij een Ram Air systeem?
Yeahh right...
Aerox-Evo70 said:maar zoveel luchtverplaatsing heeft je koelvin niet, misschien dat het een heel klein beetje helpt(denk dat je de 15L/seconde niet eens haalt), je hebt er in ieder geval geen intercooler bij nodig
G60 said:de 15L was berekend op 14,5K dus je koelvin heeft 360 graden de tijd om een lucht volume te probuceren van 1 verbrandings slag. dus het moet tedoen zijn. en anders moeten we gaan kijken hoegroot moet je koevin dan zijn om het wel tehalen.
Joël said:De koelvin van je vario levert vrijwel geen overdruk, alleen flow.
En juist die druk is waar het om draait...
daar heb je je uitlaat voor...G60 said:bij het aanzuigen van mengsel verliest een zuiger snelheid door de vacium die die moet maken.