Sander said:
Je zal hem toch echt nodig hebben, voor het starten van het blokje, en voor het draaien op lage toerentallen, waarbij de turbo nog niet werkt, zoals hij hoort te werken..
lage toerentallen draai je toch niet met een scooter, en als je evt een compressor oid heb die al vroeg aan grijpt krijg je evengoed wel genoeg vulling om em (langzaam miss) op toeren te krijgen. starten zou je evt wel weer een andere optie voor kunnen vinden zoals bijv een sterke startmotor, door de lage compressie miss in lage toeren zal je zelfs misschien nog je ori startmotor kunnen gebruiken
Verder denk ik zoals ik het in me hoofd heb een expansie pijp niet eens meer kan werken. Miss tegen ik nog ff een poortmap binnekort (schrik dan niet)
edit zoals gezegt schrik niet
uitleg bij het idee
Bij dit principe zal je dus wel een roterende inlaat oid nodig hebben.
-ontbranding
-arbeidsslag (effectief van meer dan 30 mm) omdat de schijf de spoelers gesloten laat
-meer dan 30 mm onder het bdp opent de uitlaatpoort. Het oppervlak maak je net wat groter dan blowdown oppervlak / 2. Dit omdat er meer gas verwerkt moet worden (ook zuigersnelheid etc mee rekenen) en de cilinder kan nog van druk af komen als de zuiger om hoog gaat.
-spoelers openen als de uitlaatport nog ff open staat, de druk blaast de overige uitlaatgas uit de cilinder.
-uitlaatpoort sluit
-spoelers blijven open en zetten de cilinder op druk
-zwaarder vliegwiel evt nog, en je zuiger knalt omhoog.
-en het hele verhaal begint weer bij stap 1.
de maten zijn zo snel gegokt. Zolas je ziet heeft een expansie pijp op deze manier nog maar een beetje nut. Ook knalt je mengsel niet weg door de uitlaatpoort. Kom niet gelijk met achterlijke kritiek maar snap het idee eerst een beetje