This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Turbo op scooter - 2

meer foto's van dat blok dan?
snap er tot nu toe geen drol van.
ben best benieuwd.
denk alleen niet dat je scooterblokje genoeg op kan leveren voor zo een turbo
 
Meer foto's van welk blok, op de vorrige pagina of op deze? Volgens mij moesten ze beide geheim worden gehouden aangezien ze beide nog in de testfase zitten.
ZipSjezer said:
meer foto's van dat blok dan?
snap er tot nu toe geen drol van.
ben best benieuwd.
denk alleen niet dat je scooterblokje genoeg op kan leveren voor zo een turbo
 
vrij kansloze opstelling voor zover te zien valt? Die turbo draait veel te korten toeren denx + die turbo is supergroot :X (misschien niet kwa volume afgifte, wel kwa rendement. )



en hoe is het afgelopen met HET geheimzinnige blok dat een pagina terug staat? T halve forum weet toch wel van wie die is, dus waarom niet direct wat info geven?
 

Een turbo op een tweetakt kan niet werken, ik wou dat iedereen dit eens in zijn oren zou knopen. Een turbo wordt namelijk altijd door uitlaatgassen aangedrven, zo werkt dat nou eenmaal.

Superchargen is the only way... Of het uiteindelijk dan iets oplevert behalve een plas onverbrandde benzine in je uitlaat moet ik ook nog zien. Dat het kan en iets doet is een feit.

Het "geheimzinnige" blok. Als jullie ons blok bedoelen heeft gelopen op overdruk. Toen we eindleijk toe zouden komen aan een verbeterd concept ging Koopmans verhuizen en het project in de vriezer. We hebben het trouwens nog steeds hoor Jeff.
 
Joor said:
Een turbo op een tweetakt kan niet werken, ik wou dat iedereen dit eens in zijn oren zou knopen. Een turbo wordt namelijk altijd door uitlaatgassen aangedrven, zo werkt dat nou eenmaal.

what's the problem? je hebt toch uitlaatgas!
 
ruud. said:
what's the problem? je hebt toch uitlaatgas!

dat het hele 2takt princiepe verloren gaat... de drukgolven worden verstoord waardoor het mengsel niet meer in de cilinder gehouden word... het word er zelfs uitgeblazen.
 
Black Bullet said:
dat het hele 2takt princiepe verloren gaat... de drukgolven worden verstoord waardoor het mengsel niet meer in de cilinder gehouden word... het word er zelfs uitgeblazen.

het principe verstoor je met een supercharger ook wel.

de drukgolven worden verstoord waardoor het mengsel niet meer in de cilinder gehouden word... het word er zelfs uitgeblazen.

je noemt het probleem, de oplossing staat een pagina terug. Dan kan je spelen wat je wil met turbó tjes en chargers. Nu nog proberen de expansiepijp te overtreffen :+
 
een turbo is gemaakt voor 4 takt want daar zit geen carbb op maar injectie die automatisch je benzine toevoer veranderen.

met een normale carb gaat het werken als je idd een roadtrack supercharger koopt de kleinste die er is ! die word aan gedreven door de krukaas...

zo;n supercharger kost rond de 1200 euro dus iedereen knoop in je oren turbo werk niet supercharger wel ! einde topic
 

hoe verklaar jij dan het filmpje van die vespa?
Je moet niet zeggen dat iets niet kan als je het niet zelf geprobeerd hebt en er een filmpje in de omloop is waar het precies wel op kan.

Het kan volgens mij wel, afstelling van carb gaat nog een heel gedoe worden, uitlaat zal geen expansie meer kunnen zijn denk ik.
Je kan hem ook altijd aan laten drijven met de uitlaatgassen die uit de tailpipe komen maar zoiets is allemaal iets om te testen.

Volgens mij kan het wel, of het goed werkt betwijfel ik :+
 
ghost-dna said:
een turbo is gemaakt voor 4 takt want daar zit geen carbb op maar injectie die automatisch je benzine toevoer veranderen.

renault alpine heeft dacht ik carberateur systeem, wel meer 4 takt motoren hebben het hoor ism drukvulling.
 

het filmpje van de vespa verklaar ik als 4 takt
 
ruud. said:
what's the problem? je hebt toch uitlaatgas!

Ik bedoelde werken in de zin dat het rendement oplevert. Of je zou een tapered turbinehuis moeten maken.... hmmmm. denk denk.
 

Lulkoek, je kunt met een carb zelfs kiezen of je er doorheen blaast of er aan zuigt. Beide principes zijn toegepast op viertakten. Ik bedoel dus te zeggen dat viertacten en injectie twee totaal verschillende dingen zijn. Ik meen me te herrinneren dat er nu ook injectiescooters rondrijden.
 
ruud. said:
renault alpine heeft dacht ik carberateur systeem, wel meer 4 takt motoren hebben het hoor ism drukvulling.

Renault 5 GTT sowieso ook al. Is niks speciaals.