Vandaag Testrit gemaakt in q7 3.0 tdi, touareg V10 tdi, phaeton 3.0tdi en golf5 R32. De eerste 3 voor mn vader omdat hij es wou kijken hoe ze gaan en de R32 voor mij. Ben niet van plan om er 1 te kopen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Q7: Gewoon net als de a6 van binnen, valt sowieso af. Dan heb je 2 dezelfde auto's, maar de een is wat verhoogd. Vind em ook niet mooi vergeleken met de X5 of Touareg.
Touareg: Dit was een 5.0 v10 tdi, 313pk en 750Nm
. Ze geven toe dat het niet echt de nieuwste motor is en dat de nieuwe v6 een stuk geavanceerder is, maar alsnog is het echt een bakbeest. Overtrof al mijn verwachtingen, gaat best hard in rechte lijn, vooral voor een auto van 2.6 ton. Mijn vader had een paar keer goed gas gegeven, maar toen die andere man (soort van instructeur) achter het stuur ging om te laten zien wat dat ding allemaal kan. JEZUS
Heb echt nog nooit zo hard in m'n broek gescheten. Volle gas in de bochten om te laten zien hoe gebalanceerd de auto is enz... Hij trok op tot 180 (zonder moeite) en maakte daarna slalommend een noodstop, echt fenomenaal! Noodstop met 2 wielen op het gras en 2 wielen op het asfalt, geen probleem. Je kan werkelijk alles met die auto.
M'n vader vond deze ook het interessants, maar ik wil em eigenlijk niet vanwege de verouderde motor die toch behoorlijk veel diesel lust en ook qua gewicht. Ik denk dat de nieuwe x5 3.0sd veel meer te bieden heeft, zowel qua prestaties, verbruik en uiterlijk.
Phaeton: Leuke auto, zeer stil, comfortabel. Alles is zeer netjes afgewerkt, veel gebruik van pianolak enz.., maar ik vind toch dat hij onderdoet aan de 7-serie, a8 of s-klasse. Zal natuurlijk wel een stuk goedkoper zijn, maar dat is het em net ook. Het lijkt wel of je niet genoeg geld had voor de andere merken en dan toch maar een phaeton hebt gekocht. De Touareg heeft dat ook wel een beetje trouwens.
R32: Heb deze altijd mooi gevonden en dat is die nogsteeds. Kuipstoelen zitten erg goed en zien er ook leuk uit imo (ben het niet echt gewend) Dsg-bak doet zn werk ook goed. Geluid is super, maar had toch wel een stuk meer verwacht qua prestaties. Ben koppel gewend en dit was imo ver te zoeken in deze auto. Vooral omdat we eerst in de v10 tdi hadden gereden denk ik. Als je naar de km-teller kijkt zie je dat deze best snel gaat en je redelijk snel op hoge snelheden zit. Maar je hebt echt niet het gevoel dat je hard accelereert. Auto's inhalen ging een stuk lekkerder met de touareg dan met de R32, die toch een STUK minder weegt.