Show de auto's van je ouders #4

Status
Not open for further replies.
Die vraag lijkt me vrij eenvoudig te beantwoorden als je elke willekeurige VAG-dealer opbelt :)

naja zo graag wil ik nou ook weer niet weten :p

anyway, over een aantal weken loopt het lease contract van mn vaders auto af. nu las ik gisteren het verhaal over de nieuwe passat CC in de autoweek en ik heb het hem ook laten lezen.... en hij was het met me eens dat het echt een mooie auto is. het probleem is alleen dat mn vader perse alleen op gas wil rijden. bij onze huidige saab krijg je gewoon fabrieks garantie maar volgens mij zijn de merken die dat willen behoorlijk beperkt (wat ook echt gewoon debiel is maargoed....)

Bij gasombouw vervalt standaard de motor garantie.

vag bouwt gaan affabriek gas in voor zover ik weet

hoeft ook niet perse via een vag dealer te gaan, het bedrijf Gas FX heeft ''onze'' saab ook omgebouwd naar gas....
alleen omdat ze bij saab niet moeilijk doen over gas geven ze gewoon fabrieks garantie en daarbovenop nog een keer de grantie van gas FX geloof ik.
 
Gisteren een stukje getoerd in de 316i touring ( e30 ) gereden van mijn pa, moet wel zeggen dat het verdomt lekker rijd voor zoon oude bak :p
Het is zelfs niet heel erg traag :p

Het rijd echt veel beter dan de Carisma GDI van mijn stief pa ook al is die een stuk sneller :+
 
OMG, als mijn schoonvader een carisma zou rijden, dan had ik t uitgemaakt. Die zijn qua opvoeding helemaal verpest! Wat moet je met een chick die het geen moer intresseert?
 
Daar heb je wel gelijk in, maar zeg dan niet dat je een snelle auto rijd 8P

Mijn vader geeft niks om snelheid die wil alleen nog maar zuinig rijden :p
 
Wacht maar tot ie 50 geworden is, mn vader zat altijd te ouwehoeren als ik een snelle ( dus geen zuinige :+ ) auto vet vond en ineens kopen ze zelf ook zo'n bak..

Midlife'je denks
 
Gisteren een stukje getoerd in de 316i touring ( e30 ) gereden van mijn pa, moet wel zeggen dat het verdomt lekker rijd voor zoon oude bak :p
Het is zelfs niet heel erg traag :p

Het rijd echt veel beter dan de Carisma GDI van mijn stief pa ook al is die een stuk sneller :+

316i is echt traag... Heb 1x in een 316i gereden (E36), maar dat was echt verschrikkelijk... Beetje een topsporter met geamputeerde benen... Alles is in shape, maar het komt gewoon niet vooruit... Het schakelt, remt & stuurt perfect, alleen jammer dat je vermogen tekort komt... Heb de jaren daarna weleens in een 318i (cabrio)/320i & 325i gereden, maar alleen de laatste is vlot genoeg... 320i is ook vlot genoeg, maar zuipt teveel in verhouding...
 
320i dat is pas tamme bende ( 130pk), een 318iS heeft maar 6pk meer maar die zijn echt een stuk rapper en feller ( als ik de kenners moet geloven )

Mijn pa heeft een touring uit 1992 die zijn gelevert met het e36 316i blok met 100pk.
Misschien is mijn begrip van traag anders dan die van jou, mijn moeder heeft een suzuki alto dat is pas traag :D
 
@ Jan willen, verschrikkelijk snel ding! Lijkt echt Bruut te gaan.

PS ziet er wel even erg spannend uit op het 2e filmpje wanneer
je moet ankeren voor die vrachtauto:O Had je niet bijna die auto achterin ?
 
Nee ik zat er niet bij in, Plantje heeft dat filmpje gemaakt.

Er zit nu een andere bak onder ( CUPRA 6 bak ) daarmee valt die veel minder terug in de toeren en trekt die nog harder.
De top ligt nog steeds boven de echte 300km/h :D

Alleen ze krijgen de auto nog steeds niet goed aan het lopen als je vollast rijd is er niks aan de hand.
Bij het gas los laten, heeft de LMM last van wervelingen in de inlaat, waardoor die van slag af raakt, hij heeft nu altijd een nieuwe LMM bij zich.

Over een tijdje moet er een computer in komen van een 2.0 TFSI die heeft namelijk geen LMM.
Een vrij programeerbaar systeem word het niet omdat hij graag zijn knocksensor wil behouden.

Ze moesten idd wel aardig in de rem voor die vrachtwagen, dan ben je opzich wel blij dat je de remmen hebt van een Porsche cayenne turbo :D

Misschien ook leuk om te weten hij heeft momenteel het meeste vermogen gehaalt bij Jeroen Dik op de testbank :D
 
Bruut man 8)

320i dat is pas tamme bende ( 130pk), een 318iS heeft maar 6pk meer maar die zijn echt een stuk rapper en feller ( als ik de kenners moet geloven )

Mijn pa heeft een touring uit 1992 die zijn gelevert met het e36 316i blok met 100pk.
Misschien is mijn begrip van traag anders dan die van jou, mijn moeder heeft een suzuki alto dat is pas traag :D

Ow, verrek, een E30 320i is een 12 klepper... Ik vond de 24V al niet echt snel ofzo :D En nee, ik ben echt niet veel gewend ofzo...
 
Wat opzich toch raar is.. angezien mijn e30 ook niet vooruit te brangen is.. maar toch 103 pk heeft op 1050 kg.. Zal wel aan de vertanding van het diff liggen..
 
Ik vond hem nog aardig door rijden shane! Zowiezo vanavond ff knallen ? Ben half 11 vrij!
 
e30 316i is idd niet snel, maar als je het vergelijkt met een e36 scheelt het toch wel wat :X Voor t gevoel iig. Mja, met een e30 lijk je al superhard te gaan als je 130 rijd:+:#
 
Vandaag Testrit gemaakt in q7 3.0 tdi, touareg V10 tdi, phaeton 3.0tdi en golf5 R32. De eerste 3 voor mn vader omdat hij es wou kijken hoe ze gaan en de R32 voor mij. Ben niet van plan om er 1 te kopen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Q7: Gewoon net als de a6 van binnen, valt sowieso af. Dan heb je 2 dezelfde auto's, maar de een is wat verhoogd. Vind em ook niet mooi vergeleken met de X5 of Touareg.

Touareg: Dit was een 5.0 v10 tdi, 313pk en 750Nm :D. Ze geven toe dat het niet echt de nieuwste motor is en dat de nieuwe v6 een stuk geavanceerder is, maar alsnog is het echt een bakbeest. Overtrof al mijn verwachtingen, gaat best hard in rechte lijn, vooral voor een auto van 2.6 ton. Mijn vader had een paar keer goed gas gegeven, maar toen die andere man (soort van instructeur) achter het stuur ging om te laten zien wat dat ding allemaal kan. JEZUS :D
Heb echt nog nooit zo hard in m'n broek gescheten. Volle gas in de bochten om te laten zien hoe gebalanceerd de auto is enz... Hij trok op tot 180 (zonder moeite) en maakte daarna slalommend een noodstop, echt fenomenaal! Noodstop met 2 wielen op het gras en 2 wielen op het asfalt, geen probleem. Je kan werkelijk alles met die auto.

M'n vader vond deze ook het interessants, maar ik wil em eigenlijk niet vanwege de verouderde motor die toch behoorlijk veel diesel lust en ook qua gewicht. Ik denk dat de nieuwe x5 3.0sd veel meer te bieden heeft, zowel qua prestaties, verbruik en uiterlijk.

Phaeton: Leuke auto, zeer stil, comfortabel. Alles is zeer netjes afgewerkt, veel gebruik van pianolak enz.., maar ik vind toch dat hij onderdoet aan de 7-serie, a8 of s-klasse. Zal natuurlijk wel een stuk goedkoper zijn, maar dat is het em net ook. Het lijkt wel of je niet genoeg geld had voor de andere merken en dan toch maar een phaeton hebt gekocht. De Touareg heeft dat ook wel een beetje trouwens.

R32: Heb deze altijd mooi gevonden en dat is die nogsteeds. Kuipstoelen zitten erg goed en zien er ook leuk uit imo (ben het niet echt gewend) Dsg-bak doet zn werk ook goed. Geluid is super, maar had toch wel een stuk meer verwacht qua prestaties. Ben koppel gewend en dit was imo ver te zoeken in deze auto. Vooral omdat we eerst in de v10 tdi hadden gereden denk ik. Als je naar de km-teller kijkt zie je dat deze best snel gaat en je redelijk snel op hoge snelheden zit. Maar je hebt echt niet het gevoel dat je hard accelereert. Auto's inhalen ging een stuk lekkerder met de touareg dan met de R32, die toch een STUK minder weegt.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top