This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show de auto's van je ouders #4

Status
Not open for further replies.
blok en uitvoering?


is het nou 2 of 3 jaar oud??

zal afhankelijk van uitvoering zon beetje rond de ~20.000 liggen, ga ik uit van de 100pk diesel


Komt ie,

1.8 enjoy benzine(145 pk)
05-01-06 is het bouwjaar, 2 jaar oud dus
56.xxx op de teller
Metallic zwart, alles meegespoten
16'' speciale velgen(wel opel, maar exclusievere modellen)(optie)
Zicht en Licht pakket(optie)
Voorstoelen in hoogte verstelbaar(optie)
regensensoren(optie)
trekhaak(optie)
Parkeersensoren voor en achter(optie)
Cruisecontrol alles,
helemaal compleet met alle xtra's behalve een scherm, navigatie en leer NIET

Ding is echt als nieuw, uitstekend op gepast..

De inruilwaarde was 20.000, en dat vond me pa toch wel wat aan de lage kant. Tis niet ontzettend weinig, maarja nu moet ie er toch weer langer over nadenken, omdat je gewoon gigantisch afschrijft op deze manier, je zult altijd afschrijven op auto's. Het is gewoon een dure hobby, maar toch

Wat is de waarde ongeveer, in jullie ogen?
 
hmmm zit toch wel rond de 20.000-22.000, verkooprijs voor een kale alleen is 21.500 voor de std enjoy.
het is altijd wel zo dat als je een vreemd merk in ruilt bij een dealer je er minder voor terug krijgt.
 
dat is ook de inruilwaarde op een andere auto die is namelijk altijd veel minder dan de uiteindelijk verkoopprijs
 
Last edited:
zo, as zaterdag met mn vader langs de
MB dealer om hierin proef te rijden:



hopelijk is het wat want hij wil nog steeds een saab 9-3

Mijn vader gaat zaterdag ook proef rijden in een nieuwe C280 (Avangarde), lijkt me overbodig om te vertellen dat ik ook even een rondje erin ga rijden :# . Afgelopen zaterdag proefgereden in een 525i, helaas een uit 2005@193pk in plaats van de 218pk die de nieuwe levert omdat ze niet zo 123 een demo hadden staan.

Hij weet nog niet helemaal of hij een iets kleinere auto wil, vandaar dat hij in de C klasse (taxi ) gaat rijden. Hebben overigens ook nog folders van de nieuwe A4, A6, Lexus GS en Honda Legend . Hij heeft iets tegen 3 series dus die zal hij niet snel kopen 8P.

Ik ben zelf een groot voorstander van de 5 serie :winner:

Ik vind die nieuwe neus dus echt graflekijk..

Dat hele ding btw


Je moet gewoon een Avangarde uitvoering hebben met de ster in de gril inplaats van op de motor kap. Die is een stuk mooier, maar echt geweldig vind ik hem ook niet.
 
Last edited:
Duidelijk een Honda Legend. De compleetste van alle merken, met het meeste vermogen in die prijsklasse. Voor net geen 78k ben je klaar...en dan moet je bij een 540 (ong. zelfde vermogen) nog beginnen met aankleden om het zo maar te vermelden.
 

Het is jammer van de 1.8...2.0 was beter geweest namelijk

Om je een schatting te melden...ik zou de auto inruilen tussen de 20.000 en de 21.000 met misschien een kleine uitschieter naar boven als het echt moet. Dan denk ik aan een inruil op een Honda CR-V 2.0 Executive. Hoge afschrijving komt ook doordat er teveel op internet staan voor een lage prijs. Je wilt je als dealer niet in de vingers snijden door hem te duur in je voorraad te hebben.
 
Duidelijk een Honda Legend. De compleetste van alle merken, met het meeste vermogen in die prijsklasse. Voor net geen 78k ben je klaar...en dan moet je bij een 540 (ong. zelfde vermogen) nog beginnen met aankleden om het zo maar te vermelden.

Een WAT?
 
Duidelijk een Honda Legend. De compleetste van alle merken, met het meeste vermogen in die prijsklasse. Voor net geen 78k ben je klaar...en dan moet je bij een 540 (ong. zelfde vermogen) nog beginnen met aankleden om het zo maar te vermelden.

Legend is heel erg compleet voor het geld en levert 300pk. Als je alleen daar naar kijk is een 525i erg duur (zoals wij hem samengesteld hebben kost hij rond de €81.000).
Nadeel is alleen dat de auto erg zwaar is (18**kg) en daardoor de prestaties aardig tegenvallen (0-100@ 7,3 sec is maar weinig sneller als een 525i!). Het brandstof verbruik van de Legend is ook nog eens erg ongunstig (1:6-1:7). Hij zit in de G categorie wat betekend dat hij in februari ongeveer €5000 duurder wordt!.

En voor het betere scheur werk hebben we thuis ook nog een andere auto (officieel van mijn moeder );
[ir]http://www.rw-racing.nl/pics/IMG_2078.jpg[/ir]

Een 525i word in februari ongeveer 1000 euri goedkoper, deels door de verlagen vd bpm maar ook een stukje omdat hij een B label heeft. Opzich is het verbuikt voor mijn vader niet zo'n groot probleem omdat hij toch maar 20-25.000 per jaar rijd en een tankpasje een heeft :W. 2e hands zijn dit soort auto's tzt alleen niet te verkopen.

Belangrijkste nadeel van de Legend is de grote van de auto. Met onze huidige Camry (3.0 V6) is het vaak al lastig zat een parkeer plaats te vinden waar de auto in past (sommige parkeer garages zijn ook een ramp). Met een Legend (495cm lang) zal dit nog lastiger zijn (waar vooral mijn moeder niet blij mee is).
Echt uitstraling heeft de auto ook niet, al heeft dat zakelijk zo af en toe natuurlijk ook wel voordelen.


A6 lmfd8)


Ik vind de A6 qua uiterlijk een stuk minder mooi als een 5 serie.
 
Last edited:
Ik vind die achterkant vd sedan niet mooi, en een avant komt er bij ons niet in aangezien mijn moeder dat bouwvakkers auto's vind :W.
 
Legend gaat 79.900,- kosten vanaf 1feb.
Ovigens is een 525 niet echt te vergelijken met een Legend. Dan moet je een 540 pakken.
 
Status
Not open for further replies.