This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show de auto ('s) van je ouders

Status
Not open for further replies.
Bij optrekken is het ook begrijpelijk, maar bij continu 80 rijden is de 4e versnelling aanhouden gewoon loos.

@ JorneP, je vader had toch een 535d?
 
Achja als je overkomt vindt ik het best! :+

Btw MK_GSM z'n ouders hebben ook een nieuwe auto, moet ie straks ook maar ff posten! :# lekker groot ding !
 
Mijn moeder is juist degene die doorrijd
Me pa rijd rustig aan. Als me ma wegrijd spinnen de banden soms ook met koude mot0rz..

En je kan het zo vaak zeggen dat ze beter ff rustig aan doet als hij koud is maja ze trapt vaak lekker door..

Gaat om een Vectra '05 2,2L btw..
Wel relaxt met automaat..
 
Met mijn moeder rijden is ook een feest +pippi+ ik weet nog goed toen ze met BMW 330i gewoon snoeihard overal doorheen reed en de auto de schuld gaf op het einde 8P
 
Mechanic said:
Bij optrekken is het ook begrijpelijk, maar bij continu 80 rijden is de 4e versnelling aanhouden gewoon loos.

@ JorneP, je vader had toch een 535d?

Had het over concinue ja, bij optrekken voor snelweg is het logisch.

In de twingo rij ik al 70 in zijn 5, voor constante snelheden, dat is ook het zuinigst.
 
BoydM said:
Met mijn moeder rijden is ook een feest +pippi+ ik weet nog goed toen ze met BMW 330i gewoon snoeihard overal doorheen reed en de auto de schuld gaf op het einde 8P

Ik vroeg toen ik klein was altijd 'of mama mag rijden, want die rijdt zo leuk' Vooral op polderwegen, woei! :+
 
Typisch vind ik alleen dat mannen over het algemeen bewust te hard rijden of dat ze het stoer vinden, terwijl vrouwen het doen omdat ze niet opletten, geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, of gewoon opeens dubbel zo hard rijden als ze een auto met dubbel vermogen mee hebben... Totaal geen gevoel voor autorijden... Zus van een maat van me had lang geleden een x z'n GSI geleend, ging ze 140 rijden op een golvend landweggetje... "Ja, als ik aan het stuur kwam, bleef ik gewoon rechtdoor gaan, ik weet niet wat er was" 8P
 
BlackDevil Sprinter said:
weet het niet hoor maar ik rijd ook 80 in me vier Weet niet hoe jij rijd Dat is me geleerd ook zo te rijden

@stephanspy

Mooi verkeerd geleerd dan 80 moet je gewoon in de 5 doen (constant dan he). Ik ga bij de Golf vanaf de 60/65 ofzo in zijn 5, als ik het constant rijd dan natuurlijk, heeft vrij korte versnellingen, rij dan 1800 toeren ofzo, kan hij makkelijk hebben..
 
hangt btje van je bakkie af idd

sowieso valt er weinig te zeggen, de oudere kleine wagentjes willen vaak wel iets meer draaien, lopen ze beter mee..
 
ik rij meestal in me pa's auto op de cruise control 86( op 80 wegen dan). Ook gewoon in de 6 lekker zuinig...De meter geeft dan meestal 4.4 liter op 100 kilometer. Ik vind het hoog in de toeren janken niet zoveel aan eigenlijk. Wat ik wel mooi vind is het weg acceleren in de 2 van een rotonde.
 

Inderdaad, ik schakel in de Modus van mn moeder ook snel. 65 / 70 zet ik m vaak in de 5e versnellingen.

Nu ik 3 weken lang alleen rijd in die Modus zie ik ineens dat het gemiddelde gebruik zakt van 8,6 naar 8,4 Ga ik mn altijd om mn rijstijl zeurende moeder eens mooi inwrijven.:+
 

Ja ok, prijsverschil is wel aanzienlijk. Vlammen doen ze beiden wel 8)
 

Mondeo van mijn ouders rijdt niet lekker met 80 in de 5. In de 4e versnelling rijdt het fijner. Dus hier ook, 4th gear. Met een andere auto ook gewoon in de 5 ja
 
Ik een diesel met lange versnellingen (volvo V50) scheelde het 0.1 l per 100 km of je 80 in de 4 of in de 5 reed.

En die auto heeft mondeo versnellingsbak, dus dat kan goed kloppen ja.
 
Status
Not open for further replies.