Politie agenten (in opleiding?)

ik denk dat je een hele poos bij de politie moet zitten wil je die baan krijgen ;)

Verder had ik begrepen dat er bij de politie vrij strenge eisen worden gesteld. Tijd terug (5 jaar oid?) waren er nog grote campagnes met: blauw op straat is waar jij voor staat (oid :p). Nu is er dus blijkbaar niet zo'n grote vraag meer, wat natuurlijk ook zou kunnen door bezuinigingen.

Politiewerk lijkt me erg leuk, heb me er tijdens het VWO in verdiept maar ik zag mezelf niet 2 jaar lang op straat lopen. Ben toch wat ambitieuzer en de kans dat je bij de recherche komt is ook vrij klein. De functies worden namelijk binnenshuis doorgeschoven dus het komt aan op geluk en vriendjespolitiek.

Moet er bij zeggen dat ik wel respect heb voor de mensen die wel op straat lopen! Alleen de agenten die zo ontzettend zeikerig doen over kleine dingen heb ik niets mee.
 
Dat valt onder de KLPD.
En je "scheurt" pas als het moet, anders rij je gewoon met het verkeer mee..

En vervelen? Je maakt genoeg mee, en dat zijn niet alleen de dingen zoals mensen aanspreken op hun weg-gedrag maar ook mindere dingen zoals als eerst aanwezig zijn bij een ongeluk. En dat zijn vaak niet de leukste..
 
Ik heb er over gedacht om bij de Marechaussee te gaan. 103.. Iemand die daar iets vanaf weet? En ik weet ook niet of dat mogelijk is ivm strafblad.. Ik heb van verschillende kanten gehoord van wel. Maar toch lijkt me het raar omdat het toch ook een soort politie is.
 
Idd, komende jaren zijn echt schreeuwend mensen nodig. Ik heb zelfs gehoord dat sommige korpsen hun selectie eisen iets soepeler hanteren. Met name op het taalniveau (ONBEGRIJPELIJK!!!!).
 
Idd, komende jaren zijn echt schreeuwend mensen nodig. Ik heb zelfs gehoord dat sommige korpsen hun selectie eisen iets soepeler hanteren. Met name op het taalniveau (ONBEGRIJPELIJK!!!!).

Ze moeten niet de eisen aanpassen, ze moeten gewoon betere salarissen geven... De pa van m'n ex is politie-agent, en daar wordt je gewoon niet rijk van...
 
maar welke positie heeft die dan? Het lijkt mij dat als je je opwerkt bij de politie dat je nog een behoorlijk salaris kunt verdienen. Niet te vergelijken met de salarissen die in de commerciele wereld betaald worden, maar wel aardig.
 
ik heb me dus ook aangemeld bij de politie :p gewoon omdat ik het wel vet vind, elke dag weer wat anders en ik zie mezelf dus niet op een kantoor zitten oid hele dagen lang, ik wil dan ook bij de bbe of KMar maar ja daar moet je dus eerst voor op straat lopen,

veel vinden het raar met vaak de reden je rijdt sobw&sbo en dan kom je bij een rollerbank te staan dat is niet waar ik op zit te w88 maar je moet ergens beginnen, natuurlijk zal ik wel bekenden tegen komen wat natuurlijk wel minder is om die een boete te geven, maar die kan je ook weer matsen door iets soepeler te zijn bijv :) maar natuurlijk ook de mensen die het voor jou en anderen verzieken, bijv rondjes rijden met lekke technigas enz enz

ik ken dus ook al een aantal agenten oa me buurvrouw die hoofdagent is en datr is gewoon een hele aardige vrouw, ook zijn er een aantal die ik natuurlijk niet mag, DE moteragent die iedereen bij ons kent en me maar steeds niet te pakken krijgt :p

ik moet dus binnekort de testen doen en dan maar afwachten...
 
Simjoc zit bij een goede vriend van me in de klas. Maar die is geloof ik al twee jaar niet op het forum geweest. Als ik de verhalen moet geloven, en dat doe ik. Is het een heel afwisselend beroep. Ik zou het zelf ook niet verkeerd vinden. Alleen het salaris en ik zou teveel aan mijn eigen (weg)gedrag moeten veranderen.

Het papierwerk dat die gasten trouwens moeten maken als ze bijvoorbeeld wat in beslag hebben genomen, niet normaal:X
 
Ik ben inmiddels bezig met Solliciteren voor Complex Beveiliger bij DV&O.
Dan zit ik er tenminste bij, en via daar verder stromen.

Brief is inmiddels in Den Haag, en kan elk moment bericht terug verwachten.

Politie is niks geworden ivb me ogen, laat ze niet laseren.
 
Handig, zo kunnen we precies zien wie er een ipban moet krijgen :*

Respect voor degene die de maatschappij in goede banen leidt, al heb ik natuurlijk wel wat op te merken aan sommige handelswijze van de politie.

Vroeger leek me het wel leuk, maar nu zijn er totaal andere interesses

gr.
 
Ik ben inmiddels bezig met Solliciteren voor Complex Beveiliger bij DV&O.
Dan zit ik er tenminste bij, en via daar verder stromen.

Brief is inmiddels in Den Haag, en kan elk moment bericht terug verwachten.

Politie is niks geworden ivb me ogen, laat ze niet laseren.

moet je woonachtig voor in de randstad zijn toch?
 
Iemand die een plaatje heeft van een politie-id ???

me neefje maakt verslagje voor school, en zoekt zo'n plaatje.

mvg
franq
 
Back
Top