Politie agenten (in opleiding?)

Ik zou nooit bij de politie gaan. Ik vind dat hele politiegebeuren echt een vervelende uitstraling hebben. Don't get me wrong, ik waardeer ze opzich ook wel, maar dat vind ik niet meer dan normaal.

Mijn ervaring is dat 3kwart van die gasten met een bepaalde additude zijn die mij totaal niet aanspreekt; zo semi-proffesioneel en volgens 't boekje.

Niet iedereen is zo, natuurlijk. Maar je wordt wel in een bepaalde style opgeleid, waarnaar je moet handelen. Daarmee gepaard gaat volgens mij ook enigzins zo'n gedrag.

Ik snap je standpunt Patrik, na je eigen ervaring ermee. Maar mij zou ontwikkelingswerk of iets op dat gebied van 'mensen helpen' me veel meer aantrekken.

Het is puur mijn visie hoor.

Ik snap jouw standpunt volkomen. Zo kijk er tot op zeker hoogte vandaag de dag ook tegenaan.

Maar je kan het ook van de andere kant bekijken. Persoonlijk lijkt het mij een ontzettend leuke baan. Waarom zou ik dan niet dat verschil proberen aan te brengen in de manier waarop er vandaag de dag met regels gesmeten wordt? Lijkt mij een grote uitdaging, maar wel een bevredigend beroep als je de maatschappij behandeld naar jouw normen en waarden. (er van uitgaand dat die goed zijn)
 
Ik werk sinds 2001 bij de politie.
Eerst heb ik 9 maanden gewerkt als politie- dienstverlener.
Heb toen o.a. arrestanten moeten verzorgen, aangifte's opgenomen en baliewerkzaamheden gedaan.
2002 ben ik de opleiding ingegaan voor niveau 2 (Surveillant).
De opleiding heb ik in 2003 afgerond en heb toen 3,5 jaar op straat gelopen.
Nu zit ik sinds 2 weken weer op de politieschool in Amsterdam voor niveau 4 (hoofdagent).
Uiteindelijk wil ik i.i.g. hondengeleider worden...
 
Het zijn mijn vrienden niet bekeuringen voor zonder licht / 5 km te hard kan ik niet waarderen en kan ik ze bij wijze van spreken ook schieten.
QUOTE]

Bekeuring voor 5km te hard ofzo vind ik ook belachelijk, al zijn die boetes niet schreeuwend hoog.
Bekeuring zonder licht daarintegen, ik weet niet waar je woont, maar als je hier snachts (met de auto) in de polder rijd en er rijd iemand zonder licht ook in die polder zie je hem echt pas 5 meter voor de auto hooguit, zeker als het ook nog eens een beetje mistig is. Dan zie je hem pas als je iets langs je zei ruitje ziet flitsen. En dat heb je al gauw dat er wat dauw uit de slootjes trekt.
Verder kan ik ook wel wat redenen verzinnen waarom ik bij de politie zou willen...
-Om het beter te doen dan andere agenten (me broer kreeg een boete omdat hij snachts met een krat bier over straat liep waarvan de biertjes dicht waren, ik kreeg een boete terwijl ik met mijn scooter liep en er zat geen profiel op mijn band en tal van zulk soort lullige/trieste dingen gebeuren)
-Het is afwisselend werk, en je bent bij de "sensatie" betrokken. (hoe vaak ga je wel niet even kijken als er politie op de hoek van de straat staat)
-Je krijgt er zeker geen minimumloon, en ik geloof dat er ook een 1 of andere belasting- of verzekerings regeling is waardoor je minder hoefd te betalen bij 1 van deze 2

Waarom niet bij de politie...
-Er zit toch wel een bepaald risico aan vast
-Mensen kijken toch op een bepaalde manier op je neer, ook je vrienden gaan je anders zien (ervaring)

Verder is het gewoon goed dat er politie is, de ene agent wat meer dan de ander :p. Moet je je een wereld inbeelden zonder deze mensen, denk dat ik dan liever op deze wereld blijf. Ik zit niet bij de politie, ben het ook zeker "nog" niet van plan om te gaan doen. Wie weet ooit... in de toekomst
 
BBE (Bijzondere Bijstands Eenheid) is ook een mooie functie:) leek mij wel wat, mjah ik kwam de eerste keuring van de landmacht niet door en moest een jaar wachten op de volgende..njah stik dan maar dan ga ik wel wat anders doen.
De BBE verricht taken bij terroristische aanslagen, dingen beveiligen, enz.
 
Ik snap jouw standpunt volkomen. Zo kijk er tot op zeker hoogte vandaag de dag ook tegenaan.

Maar je kan het ook van de andere kant bekijken. Persoonlijk lijkt het mij een ontzettend leuke baan. Waarom zou ik dan niet dat verschil proberen aan te brengen in de manier waarop er vandaag de dag met regels gesmeten wordt? Lijkt mij een grote uitdaging, maar wel een bevredigend beroep als je de maatschappij behandeld naar jouw normen en waarden. (er van uitgaand dat die goed zijn)


True, dat klopt ook helemaal. Maar ik heb 't idee dat er zo weinig uit te halen valt, iig voor zover ik daar nu zo over oordelen.

Bij ontwikkelingshulp daarentegen heb ik 't idee er veel meer voor terug te krijgen, ookal is 't vechten tegen de bierkaai. Mensen daar hebben vaak echt helemaal niets.

Ik ben me ook trouwens ook wel van bewust dat dat iets typisch menselijks is; net als relatief weinig mensen geld doneren aan 'goeie doelen', omdat ze zelf niet zien wat ermee gebeurd. Ze willen een direct resultaat zien.

Dat heb je dan misschien idd wel meer met politiewerk; daar hoef je uiteindelijk ook nog minder voor op te geven.
 
Probleem met werken bij de politie is natuurlijk wel de bureaucratie. Daar moet ik echt niets van hebben.
Verzoekjes in 3-fout indienen als je balpen leeg is en je een nieuwe nodig hebt, welke jouw afdelingsleider weer op de stapel legt tot hij er voldoende heeft om ze door te spelen naar de beslisraad, zodat je 2 maanden later je nieuwe pen hebt, als je geen vormfout in je aanvraag hebt gemaakt.
Om even een heel erg overdreven voorbeeld te geven.
 
BBE (Bijzondere Bijstands Eenheid) is ook een mooie functie:) leek mij wel wat, mjah ik kwam de eerste keuring van de landmacht niet door en moest een jaar wachten op de volgende..njah stik dan maar dan ga ik wel wat anders doen.
De BBE verricht taken bij terroristische aanslagen, dingen beveiligen, enz.


Dat zijn dus de Mariniers he :), mocht je die opleiding afronden kom je daar sowieso nog niet zomaar bij.
 
Last edited:
kut :p Sterkte, oogafwijking bedoel ik dan natuurlijk. haha

Dacht al zoiets :p

Maar hij heeft niet zo'n hele grote afwijking.. Vroeger (dan spreek ik echt over ruim 20 jaar geleden) mocht hij er niet bij vanwege zijn bril, maar toen waren de regels enzo veel strenger.. Als je nu een bril hebt is het geen probleem :) Maar ik weet niet of er regels zijn mbt. tot een maximale afwijking oid..
 
geweldig toch...

door t station lopen en praatje maken met de kantine juffrouw..
ff babbelen met de wc-juffrouw.
over straat, door het dorp, lopen en fietsende kinderen waarschuwen dat je niet mag fietsen :7
snelheidscontrole houden en vooral chille achter je lasergun.
workshops geven op basisscholen..dit zou mij dan nog het meest trekken denk ik..informatie verstrekken aan scholen en dergelijke.
lijkt mij iig wel lache :D

aan wat voor salaris moet ik denken bij een ; gemiddeld' opgeleide agent??
 
totaal nix voor mij denks:rolleyes: bijna alle agenten zijn vroeger gepest of hebben een slechte jeugd gehad:+ met zulke mensen werken lijkt me al helemaal nix, ga liever et bedrijfsleven in:)


edit: daar bedoel ik niet mee dat ik wat tegen dat soort mensen heb, maar politieagenten hebben volgens mij o,o% ambitie, ga liever et commerciele wereldtje in
 
Last edited:
Je hebt overal retards hoor. Zo komen ze misschien nu op jou over, terwijl het misschien als collega's gewoon chille gasten zijn. Enige minpuntje is dat geen enkele chick die bij de politie werkt er lekker uitziet in uniform. :'(
 
Hehe, waar zag ik nou pas een foto van een chick in uniform, bij het meiden met witte doorschijnende broeken topic?

Maare, idd zoals door Xander werd gezegd, juist het aanpakken van die attitude ozu je ook als uitdaging kunnen zien. Maar dan moet je eigenlijk wel een HBO/Wo instromer zijn om dan wat aan de beleidsvorming te kunnen gaan doen.
 
Back
Top