Politie agenten (in opleiding?)

Patrick, vanwaar dit topic? Heb jij soms ook pas die mail gekregen van de politie met: 'ben jij de ontbrekende schakel?'. :p Dat wervingsgebeuren voor HBO-ers of WO-ers...

Ik ken hier in Ede eigenlijk best veel mensen die erbij zitten, in opleiding of al gewoon fulltime... Allemaal doen ze dan gewoon de opleiding dat je de straat op gaat.
 
Ik heb er ook wel een tijdje mee rondgelopen :)

Maar is nooit wat geworden...
Salaris is ook niet echt bijzonder op latere leeftijd
 
Mjah Sjoerd...je zit wel warm :p

Als ik terug kom uit Zweden, ga ik zeer waarschijnlijk solliciteren voor Vrijwillige Politie. regio Utrecht. Dan wordt je 's avonds of in het weekend ingezet naast je reguliere baan. Op vrijwillige basis (6,50 per uur ofzo).
Opleiding is gewoon de normale politie opleiding, die volg je dan ook 's avonds of in het weekend.

De reden: veel inbraken hier laatste tijd, iedereen loopt te kankeren dat er niets gebeurd. En nadat ik afgelopen zomer twee poolse inbrekers na een achtervolging staande heb gehouden, had ik zoiets van: Ik kan er beter zelf iets aan doen, dan net als iedereeen gaan lopen kankeren.

Bovendien heeft het me altijd al wel aangetrokken. Echter zeker niet voor een fulltime functie. Ben wel goed maar niet gek :p
 
Ik wist niet eens dat ze part-time politie hadden? Ik wist wel van het bestaan van vrijwillige brandweer, maar nu ik dit zo hoor van vrijwillige politie, ben ik ook best van plan me er eens goed over te gaan laten voorlichten....
 
Mn pa zit ook bij de vrijwillige politie, of bijna iig.. Nog een half jaartje en dan heeft hij zn opleiding klaar.

Hij heeft een goede baan als projectleider, maar het was vroeger altijd zijn "droom" om bij de politie te gaan.. Maar aangezien hij toen een bril had, mocht hij er niet bij.. Dan praat ik echt over jaaaren geleden :p Maar hij heeft dat dus op deze manier verwezenlijkt.. De reden dat hij niet naar de echte politie overstapt (is hem wel aangeboden) is puur het salaris.. (wat naar mijn inzien ook niet echt hoog is)

Ik heb er ook wel sterk aan gedacht om bij de politie te gaan, maar om de een of andere reden twijfel ik steeds.. Eerst maar eens mn propedeuse zien te halen, en dan kijk ik wel verder :)
 
Wow, wat een verhaal Patrick :)
Moraalridder, je kan zo in de campagne van onze JP...

Het afwisselende werk, en de onverwachte situaties trok mij vooral :)
 
Ik zou opzich ook best de straat op willen, paar jaartjes, 2 max denk. Lekker afwisselend, lekker druk baantje, altijd mooie verhalen en dingen die gebeuren. Maja dat is dan ook t enige wat me aantrekt, verder is het niet echt wat voor mij, zon ambtenaarfunctie.
 
Wow, wat een verhaal Patrick :)
Moraalridder, je kan zo in de campagne van onze JP...

Het afwisselende werk, en de onverwachte situaties trok mij vooral :)

Mjah moraalridder of niet... ergens op kankeren en vooral de vinger naar een ander wijzen vind ik ontzettend slap. Dat is echt een KUT mentaliteit die hangt in dit land. walgelijk. Dan beter zelf iets doen.

Maar Big-Jay wat voor sterkte heeft je vader dan? Is namelijk iets waar ik misschien tegenop kan lopen :D
 
Ik zou opzich ook best de straat op willen, paar jaartjes, 2 max denk. Lekker afwisselend, lekker druk baantje, altijd mooie verhalen en dingen die gebeuren. Maja dat is dan ook t enige wat me aantrekt, verder is het niet echt wat voor mij, zon ambtenaarfunctie.

Helemaal mee eens :)
 
Ik zit er op dit moment ook aan te denken, mijn moeder bracht het laatst op. Op de middelbare school wou ik het wel 100%. maar ik had niet echt een super opleiding. ik ben nu bezig met een andere opleiding waarmee ik niveau 4 kan doen @ politieschool. Ik heb nog zat tijd om te beslissen wat ik ga doen :)
 
Hier!
Ik hoop volgend jaar te kunnen solliciteren, moet/wil eerst mijn ogen laten laseren.

Wil eerst gewoon agent (op de straat) werk doen, en vervolgend KLPD.
Dat lijkt me echt wat..

En Mark (member naam weet ik zo ff niet), is ook Politie in opleiding in Amsterdam.
 
Mjah moraalridder of niet... ergens op kankeren en vooral de vinger naar een ander wijzen vind ik ontzettend slap. Dat is echt een KUT mentaliteit die hangt in dit land. walgelijk. Dan beter zelf iets doen.

Maar Big-Jay wat voor sterkte heeft je vader dan? Is namelijk iets waar ik misschien tegenop kan lopen :D


Ligt eraan wat je precies met sterkte bedoeld.. :p
 
Ik zou nooit bij de politie gaan. Ik vind dat hele politiegebeuren echt een vervelende uitstraling hebben. Don't get me wrong, ik waardeer ze opzich ook wel, maar dat vind ik niet meer dan normaal.

Mijn ervaring is dat 3kwart van die gasten met een bepaalde additude zijn die mij totaal niet aanspreekt; zo semi-proffesioneel en volgens 't boekje.

Niet iedereen is zo, natuurlijk. Maar je wordt wel in een bepaalde style opgeleid, waarnaar je moet handelen. Daarmee gepaard gaat volgens mij ook enigzins zo'n gedrag.

Ik snap je standpunt Patrik, na je eigen ervaring ermee. Maar mij zou ontwikkelingswerk of iets op dat gebied van 'mensen helpen' me veel meer aantrekken.

Het is puur mijn visie hoor.
 
Last edited:
Even als moraalridder naar waarheid.
politie (bijna)iedereen haat ze maar zonder ze ga je ze missen.

denk eens na die scooter die met 80 door je woon wijk bijna je kind te pletter rijd.
Wordt tijdens de rollerbank wel gepakt.

Het zijn mijn vrienden niet bekeuringen voor zonder licht / 5 km te hard kan ik niet waarderen en kan ik ze bij wijze van spreken ook schieten.

maar ben toch blij dat ze er zijn.

(sommige zijn relaxed dat zijn meestal die al wat langer in dienst zijn mensen eind 30 begin 40 die niet alles volgens het boekje doen.
heb ik na aanhouding nog wel mee kunnen babbelen nadat die gezegd had dat ik geen bekeuring kreeg :p)
 
Back
Top