Nelis 2fast sonic

Je mag wel verklappen dat je het LC roostertje al hebt gekocht hoor ;)

Mooier brommert nog steeds niels! Kleuren combi. blijft strak. Toen op de SR was t ook al netjes *D

weer super netjes, net als je sr.
Nu nog goede tijden rijden, maar dat komt wel goed denk ik.

Dankje:). met een licht iemand erop zouden de tijden best leuk kunnen worden;)

Je mag wel verklappen dat je het LC roostertje al hebt gekocht hoor ;)

Mooier brommert nog steeds niels! Kleuren combi. blijft strak. Toen op de SR was t ook al netjes *D

Nog bedankt bob!:) zag vanmiddag pas dat hij al paar dagen bij me in de gang lag:P
Hij gaat een mooi geheel vormen;)
Zie je komend seizoen wel

Grtz

Morgen ochtend me blokje naar Marco brengen en hoop snel motorisch klaar te zijn:)

Vind dit echt een vette sonic , alleen die fotos in de scootin focken um wel beetje op:P
Neem aan dat je ook sbo rijd? Zie je aankomend seizoen wel vlammen ;)

Ben weer even bezig geweest aan de sonic. Als eerste wou ik de voorkap afhebben zodat die spuitklaar was, het resultaat is wel mooi geworden vind ik :
sonicc1.jpg

Het Setje zou eigenlijk nog een keer van polyester of carbon gemaakt moeten worden, zou best wat in gewicht schelen.

Toen de kap spuitklaar was begon ik beetje te twijvelen aan de kleur om niet meteen alles een andere kleur te doen, maar wou tog wel ongeveer zelfde kleur houden, dus heb een iets donkere tint genomen en vind het wel een wijs kleurtje geworden:D :

sonicc3.jpg

Ook een nieuw tellertje aangeschaft:) :
sonicc2.jpg

En wat dingetjes laten vergromen
grooom.jpg

Afgelopen vrijdag ook langs marco geweest om me blokje op te halen en ben zeer tevreden weer:) hij heeft een nieuwe krukas gemonteerd en aanpassingen verricht aan de carters en cilinder, en een flens aangepast. De uitlaat is onderweg nog

Vers:) :
sonicc4.jpg

sonicc5.jpg

Langzaam begonnen met opbouwen weer:
sonicc6.jpg

Ondertussen was ik wel benieuwd hoe het totaal plaatje zou worden dus alvast een klein voorproefje:) :
sonicc7.jpg

Alleen liep ik tegen een probleempje op met de koeling aangezien ik die wou verplaatsen met me dichte voorkap, het ide is om een radiateur onder de scooter te hangen op deze manier (beetje onduidelijke foto alleen:
radiateurw.jpg

Het hangt daar heel mooi, onderkuip is er ook voor aangepast, alleen krijg ik in deze positie nooit me radiateur en slangen ontlucht.( ik heb ook al geprobeerd met een vacuüm systeem van een auto maar dat hielp niet egt) Heeft iemand hier een tip voor of een handigheidje hoe ik hem wel zo kan laten hangen?? (A)

Last edited:
dan hangt de radiator op zn kop vasco ;) dus loopt alles er nog uit.. ik zou even de rad demonteren en boven je cilinder houden. Als je klaar bent t ding er weer onder zetten en klaar :)

dan hangt de radiator op zn kop vasco ;) dus loopt alles er nog uit.. ik zou even de rad demonteren en boven je cilinder houden. Als je klaar bent t ding er weer onder zetten en klaar :)

Dat is indd ook nog een goede! hoop alleen wel dat ik de ruimte daarvoor heb kwa slangen enz, zou morgen even proberen. thx:)

@ vasco , Dankje:) is beetje onduidelijk op foto te zien.

Je kan hem in principe daar onder laten hangen, heb ik ook precies hetzelfde alleen dan bij piaggio.

Als ik hem ontlucht vul ik eerst de radiateur met water en dan haal ik altijd de slang los van mijn cilinderkop en vul ik die met water, dan water via de aansluiting op je kop in de cilinder gieten en dan de slang er weer op. Dan even laten draaien en dan weer de slang van de kop loshalen en eventueel extra vullen.
Heb het altijd in 10 minuten gepiept :)

Ziet er goed verzorgd uit voor de rest!

Thx! Deze manier is indd het best:)

Je kan hem in principe daar onder laten hangen, heb ik ook precies hetzelfde alleen dan bij piaggio.

Als ik hem ontlucht vul ik eerst de radiateur met water en dan haal ik altijd de slang los van mijn cilinderkop en vul ik die met water, dan water via de aansluiting op je kop in de cilinder gieten en dan de slang er weer op. Dan even laten draaien en dan weer de slang van de kop loshalen en eventueel extra vullen.
Heb het altijd in 10 minuten gepiept :)

Ziet er goed verzorgd uit voor de rest!

Update 6 april

Uitlaatje binnen:) :
roostsonic.jpg

Nais pijpje vind ik zelf:)

En ondetussen de boel lopend gemaakt en de rest van de kapjes erop geschoeft.

2fsonic.jpg

2fsonic2.jpg

2fsonic3.jpg

Blokje loopt al aardig na mij ide, Zit aardig wat power in:D
Hoop voor zandvoort nog gebankt te hebben en vooral veel getest te hebben

Binnekort wat mooie foto's buiten maken:)

Back